1. Jaké je vaše očekávání ohledně placených reklam na sociálních sítích?
Co od sociálních sítí očekáváte? Prodeje, zvýšení povědomí, nové fanoušky?
Možná to zní naprosto banálně, ale toto je stěžejní otázka, než se do toho pustíte.
Pokud se totiž nad tím nijak nezamyslíte a prostě do toho vletíte, může se vám nakonec stát, že provaříte obrovské budgety na všechno možné a nakonec nedosáhnete vůbec ničeho.
Jinými slovy - budete se snažit dosáhnout všech možných cílů, ale tím nejen své fanoušky a zákazníky, ale hlavně sociální sítě naprosto zmatete a nakonec nedosáhnete vůbec ničeho. Jen toho, že utratíte nesmyslné sumy peněz.
MÉ DOPORUČENÍ: Stanovte si 3 hlavní cíle, kterých budete chtít dosáhnout a zároveň i termín, do kdy jich chcete dosáhnout. A nezapomeňte ani na stanovení vhodného budgetu.
2. Kolik výsledků jaká kampaň musí přinést, abyste byli spokojení?
Výsledky, čísla, výsledky, čísla... Pořád dokola.
Už je to jako ohraná gramofonová deska. Ovšem je to zásadní.
Jak můžete vědět, že jste dosáhli nějakého cíle, když ho nemáte vůbec nijak stanoven?! Jak můžete zhodnotit, jestli kampaň byla úspěšná či nikoliv, když nevíte, čeho měla dosáhnout?!
No a jelikož je business světem čísel, dat a výsledků, je ideální si to stanovit v nějaké měřitelné jednotce.
- 5 objednávek měsíčně
- 300 nových návštěvníků na webu za týden
- 500 nových fanoušků na profilu za půl roku
- 1 000 reakcí u příspěvků
- 2 000 nových oslovených lidí
To jsou příklady možných výsledků, které si můžete stanovit. Mohou být samozřejmě jiné a zcela rozmanité, ale toto vám může posloužit jako vodítko.
Jak se nezaseknout ve spirále úzkosti z toho, jaké cíle byste si měli stanovit a zda jsou vůbec reálné?
Tady k tomu ještě
doplním praktickou vsuvku - klienti se na mě často obrací s tím, že vůbec netuší, zda je nějaký cíl relevantní, reálný a vhodný. To na začátku vůbec neřešte. Raději si to otestujte v praxi.
Stanovte si nějaké (pro vás) 3 ideální cíle. Například: Konkrétní počet objednávek, prokliků na web a nových fanoušků.
Vůbec nepřemýšlejte nad tím, zda je to reálné, vhodné, relevantní, nebo snad i realistické. Prostě si to stanovte dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. To budou vaše hvězdné cíle, kterých se budete snažit dosáhnout.
Ano, po čase možná zjistíte, že jste to přepískli a že možná 500 objednávek denně není úplně reálné, ale to nevadí. Tyto cíle pro vás budou pomyslnou metou, které se budete snažit dosáhnout. A jak se říká: "Miřte na měsíc. I když jej minete, skončíte mezi hvězdami."
MÉ DOPORUČENÍ: Jakmile po čase zjistíte, co jste přestřelili a co naopak podhodnotili, můžete upravit své cíle a očekávání více směrem reality. Ovšem vždy si nějaké cíle stanovte! Pokud znáte cíl, ale nevíte, jak jej měřit, tak to není cíl, ale víra.