Počítejte s tím, že za dva dny vám reklama výsledky nepřinese
Dalším důležitým bodem je fakt, že reklamy se na Facebooku nějak vyvíjí. Samotný Facebook to nazývá "učením". Hned vysvětlím, o co se jedná.
Jakmile poprvé zapnete reklamu
na Facebooku, ještě nikdo neví, jak se bude chovat, respektive jak na ní budou fanoušci reagovat. Každá reklama je totiž jedinečná, unikátní. Každá reklama má jiný text, jinou fotografii, jinou cílovou skupinu, jiný rozpočet. Na Facebooku prakticky neexistují dvě stejné reklamy (samozřejmě nepočítám ty vytvořené jednou firmou k A/B testování, ale to už odbočuju).
Facebook se tedy prvních pár dnů po spuštění vaší reklamy učí a zjišťuje, jak na ní vaši fanoušci reagují. Neříkám, že je toto období prodělečné, nebo že v tu dobu jen vyhazujete peníze z okna. Stále můžete získat nové fanoušky, lajky či zvýšit prodeje.
Co jsem tím ovšem chtěla říct, je to, že je nutné počítat s tím, že reklamu není vhodné mít puštěnou třeba jen dva dny a čekat za tak krátkou dobu zázraky. Čím déle máte reklamu puštěnou, tím dosahuje
lepších výsledků. Facebook vám lépe dokáže poradit efektivní cílovou skupinu a podaří se vám lépe optimalizovat nastavení.
Proto počítejte s tím, že ony 3 000 Kč měsíčně na placenou reklamu budete dávat třeba po dobu celého jednoho roku, nebo hned několika let. Je už to pro vás hodně? Pak řekněme, že snížíme měsíční rozpočet do placené reklamy na polovinu, tedy na 1 500 Kč.