Péče o Instagram grid je základem budování marketingu na sítích
Profil na Instagramu je potřeba především uchopit komplexně, tedy vnímat tzv. grid neboli mřížku, do níž jsou uspořádány vaše fotografie, které jsou v jeho rámci zveřejňovány.
Na první pohled musí váš instagramový účet působit poutavě a zároveň profesionálně. Připodobnit bych to mohla k prvnímu dojmu, který získáte, jakmile například jako host vstoupíte na recepci v hotelu.
Váš klient se analogicky i ve virtuálním prostoru zkrátka musí už od prvních okamžiků cítit dobře.
Estetické rozložení mřížky Instagramu jednoznačně zvyšuje zapojení vašich fanoušků, což vede k většímu počtu zobrazení profilu a sledujících. Jak toho konkrétně docílit?
1. Vizuální sjednocení
Pro vizuální propojení svého profilu můžete využít celou řadu strategií. Tou úplně nejjednodušší je použití stejného filtru a barevné kombinace. Uspořádání mřížky v profilu přitom vůbec nemusíte řešit, stačí sladit každou zveřejněnou fotografii.
Snímky samozřejmě můžete ponechat v původní podobě a vybírat je tak, aby ladily přirozeně. Případně je lze i upravit, použijte náladový filtr nebo pastelové barvy.
Použít můžete i oblíbenou metodu mnoha instagramových účtů, které se spoléhají na diagonální uspořádání. Opět stačí zvolit konkrétní typ fotografie (tedy například jídlo) a barvu (například červená) a dodržovat pravidelné rozmístění obou druhů.
Klasickým řešení je i šachovnicové uspořádání. To kombinuje vždy střídavě běžnou fotografii a textový post. S čím můžete fotografie kombinovat? Buďte kreativní. Můžete například sdílet název svého nového příspěvku na blogu, ikonu (například srdíčko), emoji či kresbu.
MŮJ TIP: Nesnažte se vymyslet žádný "bombastický" design. Držte se celkové vizuální identity vaší značky.
2. Maximální originalita
Zcela zásadně byste se na Instagramu měli vyhnout kopírování. Podle platných smluvních podmínek sítě totiž nesmíte zveřejnit takový obsah, který porušuje práva k duševnímu vlastnictví někoho jiného.
Dokonce i samotný Instagram tak doporučuje se primárně spolehnout na takové snímky, obrázky či grafiku, které jste sami vytvořili.
Samostatnou kapitolu představuje obsah, který není váš, ale je získán legálně, tedy především oficiálně zakoupený z fotobank. Úskalím je zejména to, že dostupné snímky jsou často ve vizuálním projetí kýčovité a nemají žádnou vypovídající hodnotu.
Vašemu publiku vás nepřiblíží a nesdělí žádnou informaci. Používat byste je tak měli jen ve skutečném stavu kreativní nouze.
MŮJ TIP: Foťte pořád a vše. I taková "blbost" jako káva na stole, nebo nepořádek na pracovním stole vám mohou vykouzlit skvělý post.