TIP: Jak propagovat vaši značku efektivně a zcela zdarma? Zkuste INSTAGRAM REELS!

27.10.2022

Chtěli byste svoji značku posunout dál a uvažujete nad tvorbou Reels na Instagramu? Už tato videa točíte, ale stále nevidíte žádný efekt? Nevíte, co přesně by mělo být obsahem vašich Reels? Přečtěte si mé tipy!

Ukažte své produkty v akci

Reels může být opravdu užitečným pomocníkem, pokud má být jejich cílem hlavně zvýšení prodeje vašeho produktu. Při vymýšlení těchto videí se nebojte být kreativní. Jeden statický záběr na produkt s hudbou v pozadí nejspíš příliš nezaujme. 

Vaším cílem je vyvolat ve sledujících pocit: Tohle musím mít! 

Nebojte se proto ukázat vaše výrobky při běžném používání. Oblečení můžete ukázat na sobě a doporučit, s čím tyto kousky ladíte vy, nádobí můžete prezentovat s již hotovým pokrmem a přidat tip na recept... 

Zkrátka nabídněte sledujícím i nějakou "přidanou hodnotu".

Věděli jste o naší značce, že...?

Proč by si lidé měli vybrat produkt zrovna od vás? Nebojte se vyzdvihnout všechna pozitiva vaší firmy! Obsahem může být opravdu cokoliv. 

Jsou vaše produkty vhodné pro vegany, recyklujete, mají zaměstnanci vaší firmy nějaké zvláštní benefity? Pro Reels se hodí všechno, čím se vaše značka může pochlubit

Pokud nevíte, jak tyto informace podat, zkuste začít slovy: "Věděli jste, že...?", protože tento způsob je na sítích velmi populární.

Sledujte trendy

Pokud chcete Reels tvořit, určitě byste měli sledovat i tvorbu jiných firem. Často jsou totiž virální videa založená na stejném konceptu

U produktů se jedná například o videa, kde tvůrci ukazují, jak by jejich zboží vypadalo, kdyby ho prodávali levněji

Inspirace ano, ale pozor si dejte na to, abyste nekopírovali! Vždy se snažte do svého Reels vložit nějaký vlastní nápad.

Humor hýbe internetem

Nejvíce sdílená a oblíbená jsou videa s vtipnou pointou

Pokud vás tedy napadá Reels, které diváky rozesměje, směle do toho! Ovšem nesnažte se být vtipní za každou cenu. I když se říká: Negativní reklama - také reklama, v oblasti propagace vaší značky by vám to mohlo spíše uškodit.

Pohled do zákulisí

Nemusíte hned světu prozrazovat své know-how, ale nebojte se poodkrýt kus toho, jak to ve vaší firmě funguje

Ukažte dílnu, rozpracované zakázky nebo způsob, jakým balíte a odesíláte objednávky. Zároveň si tímto krokem budujete důvěryhodnost, protože potenciální zákazník uvidí za vaší firmou či produktem konkrétní příběh.

4 "NE" na závěr

  1. NEIGNORUJTE ALGORITMUS
  2. NEVKLÁDEJTE VIDEA S VODOZNAKEM
  3. NEPOSTUJTE VIDEO, POKUD OBRAZ A ZVUK NENÍ DOSTATEČNĚ KVALITNÍ
  4. NESDÍLEJTE REELS Z TIKTOKU
  5. NEKOPÍRUJTE JEDNA KU JEDNÉ SVOU KONKURENCI

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...