Pozor na duplikování placených kampaní v METĚ!

22.10.2025

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Duplikace může potenciálně znamenat problémy

Já to taky tak dělám - vytvořím si jednu kampaň, sadu reklam nebo reklamu a pro úsporu času a větší efektivitu si další nenastavuji od píky, ale jednoduše si ty stávající zduplikuji.

Jenže nedávno jsem v rámci takto nastavených kampaní narazila na chybu - u nové, zduplikované reklamy mi zůstaly původní texty.

Ano, teď si jistě řeknete - "...tak ty texty jednoduše přepište. Co tady řešíte?!"

Jenže ono ty texty právě přepsané a aktualizované byly.

Vše jsem nastavila v rámci kreativ úplně nově, úplně jinak, správně. 

Jenže v zobrazovaných reklamách (v těch, které se zobrazují cílové skupině) pořád zůstaly původní texty (které samozřejmě už logicky nesouhlasily s vloženým bannerem).

Na banneru Emiráty, v textu Turecko
Na banneru Emiráty, v textu Turecko

Nastavené je vše správně, stejně se to zobrazuje špatně

Takže v Reklamním účtu bylo vše nastavené správně. U všech bannerů byl vložen ten správný text. I po zveřejnění reklam bylo vše nastavené správně. Avšak při zobrazení reklam přímo v prostředí METY, texty neseděly.

V Reklamním účtu bylo vše nastavené správně
V Reklamním účtu bylo vše nastavené správně

Ať jsem udělala cokoliv, stále se u kampaní zobrazovaly ty původní texty, z původní zduplikované kampaně.

A to je samozřejmě problém.

Jak se to dá vyřešit?

Má tento problém nějaké řešení? Ano, má - neduplikovat reklamy, ale nastavovat je v rámci kampaní od píky.

Ano, je to neefektivní, časově (lehce) náročnější a zbytečný krok navíc, ale bohužel to jinak nejde.

Toto je chyba na straně METY, kterou si vysvětluji tak, že při duplikaci se nová reklama vloží na nový server, ale ty původní texty zůstávají na nějakém jiném serveru. A ač dojde k úpravě těch nových textů, nepropíše se to do nové kampaně, protože ty servery spolu nějak nekomunikují. Chyba.

Avšak, abych se vyhnula chybě v kampaních, kdy je u banneru špatný text, raději si nyní nastavuji kampaně úplně od píky, ne s pomocí duplikace.

Týká se tento problém úplně všech?

Týká se tato chyba i vás? Musíte i vy vytvářet každou kreativu od píky? 

Ano i ne.

Zatím jsem se s tímto setkala jen u jednoho jediného mého klienta. U zbytku zatím vše funguje bez problémů, anebo jsem si toho ještě nevšimla.

Každopádně - tento problém se vás vůbec nemusí týkat. Může to být otázka jen pár účtů, které jsou napojené na ty "špatné servery".

Ale pokud vás to příliš nezaseká, pokud můžete a pokud chcete mít klidné spaní, že máte skutečně úplně vše nastavené správně, pak bych vám doporučila nastavovat si kampaně echt zvlášť, od píky, od nuly a neduplikovat si je.

Tím se vyvarujete jakýmkoliv problémům.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?