Stránka nebo skupina? Co založit?!

06.01.2022

Jste majitel firmy nebo podnikatel a chcete si na Facebooku založit nový firemní či podnikatelský profil? A zvažujete nad typem tohoto profilu? Zda to bude firemní stránka, anebo raději skupina? Jednoznačně doporučuji stránku! Proč? Proč nejsou skupiny pro podnikatelskou či firemní prezentaci vůbec vhodné? Proč byste se jim měli raději úplně vyhnout? A co dělat, když už skupinu máte? Z následujících řádků se vše dozvíte.

Pozor: Stránka není skupina

Někteří uživatelé Facebooku ještě pořád nemají úplně jasno v tom, jaký je rozdíl mezi stránkou a skupinou. Rozdíly jsou přitom poměrně podstatné. Pojďme si to tedy společně vyjasnit.

Pro firmy stránka, pro soukromé či uzavřené záležitosti skupina

Firemní profil je určen k prezentaci firemní činnosti

Uvést v něm můžete například vaše kontaktní údaje, lze zde nahrát fotky, videa, a co je hlavní, můžete zde nastavit placené reklamy. Firemní stránka je určená ke komunikaci s fanoušky či s vašimi klienty. Podstatou stránky je to, že sledující mohou začít sbírat novinky od vaší stránky, pokud ji označí tlačítkem "To se mi líbí" nebo ji začnou sledovat.

K tomu, abyste si mohli založit na Facebooku firemní či podnikatelský profil, musíte nejprve vlastnit osobní profil. Totéž je ovšem nutné i pro vlastnictví skupiny. V čem se tedy liší skupiny od firemního profilu?

K čemu slouží skupina?

Skupina se většinou tvoří pro určitou specifickou příležitost. Facebook uvádí v příkladech událostí, pro které je skupina vhodná, například rodinné setkání, svatba, večerní sportovní tréninky, společenství lidí, kteří sdílí stejný koníček, nebo třeba čtenářský klub

Ale rozhodně mezi to nepatří prezentace vaší podnikatelské činnosti!

Mít či nemít pro podnikání skupinu? To je ta otázka!

Skupina se nehodí pro majitele firem! 

Proč tomu tak je? Proč nemůžete mít pro prezentaci své podnikatelské činnosti skupinu a ne klasickou stránku? 

Ve skupině totiž není možné například: 

  • sponzorovat příspěvky
  • zakládat placené kampaně, 
  • vyhodnocovat pomocí Přehledů a komplexních reportů svou úspěšnost a efektivitu, 
  • pozvat nové fanoušky prostřednictvím lajků u příspěvků, 
  • mít napojený obchod a mnoho dalších možností.

Skupiny jsou soukromé, stránky veřejné

Skupina má navíc také vyšší úroveň soukromí. Vidět ji nebo se k ní přidat tak mohou pouze určití vámi vybraní lidé. Až ten, kdo se do skupiny přidá, může prohlížet její obsah, který se mu bude zobrazovat v kanálu příspěvků.

Naopak firemní profil je na Facebooku veřejný a může jej olajkovat, začít sledovat nebo zkontaktovat kdokoliv. V tom je taktéž obrovský rozdíl.

Pro firemní záležitosti tak slouží primárně a pouze firemní profil a pro soukromé (uzavřené) záležitosti se vyplatí využít skupiny.

Co dělat, pokud už skupinu máte?

Jste v situaci, kdy už skupinu máte? Už v ní máte spoustu členů? A až teď jste zjistili, že zde například nemůžete sponzorovat příspěvky, anebo vyhodnocovat svou úspěšnost a efektivitu? Co teď?

V takovou chvíli vám nezbyde nic jiného, než si založit firemní profil a snažit se zde postupně převést všechny své členy ze skupiny. A jak na to? Pravidelným postováním o tom, že vaše skupina brzy zanikne a aby se lidé přesunuli na novou stránku.

Závěrem aneb jak efektivně využívat možnosti na Facebooku

Facebook můžete považovat za mocný propagační nástroj. Alespoň pokud víte, jak s ním správně zacházet. Je proto nutné pochopit všechny jeho možnosti a správně rozlišovat, k čemu je která funkce určená. Platí to právě i pro využití skupin a stránek

Pro firemní záležitosti využívejte hlavně stránky a pro soukromé (uzavřené) záležitosti můžete využít skupinu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.