Stránka nebo skupina? Co založit?!

06.01.2022

Jste majitel firmy nebo podnikatel a chcete si na Facebooku založit nový firemní či podnikatelský profil? A zvažujete nad typem tohoto profilu? Zda to bude firemní stránka, anebo raději skupina? Jednoznačně doporučuji stránku! Proč? Proč nejsou skupiny pro podnikatelskou či firemní prezentaci vůbec vhodné? Proč byste se jim měli raději úplně vyhnout? A co dělat, když už skupinu máte? Z následujících řádků se vše dozvíte.

Pozor: Stránka není skupina

Někteří uživatelé Facebooku ještě pořád nemají úplně jasno v tom, jaký je rozdíl mezi stránkou a skupinou. Rozdíly jsou přitom poměrně podstatné. Pojďme si to tedy společně vyjasnit.

Pro firmy stránka, pro soukromé či uzavřené záležitosti skupina

Firemní profil je určen k prezentaci firemní činnosti

Uvést v něm můžete například vaše kontaktní údaje, lze zde nahrát fotky, videa, a co je hlavní, můžete zde nastavit placené reklamy. Firemní stránka je určená ke komunikaci s fanoušky či s vašimi klienty. Podstatou stránky je to, že sledující mohou začít sbírat novinky od vaší stránky, pokud ji označí tlačítkem "To se mi líbí" nebo ji začnou sledovat.

K tomu, abyste si mohli založit na Facebooku firemní či podnikatelský profil, musíte nejprve vlastnit osobní profil. Totéž je ovšem nutné i pro vlastnictví skupiny. V čem se tedy liší skupiny od firemního profilu?

K čemu slouží skupina?

Skupina se většinou tvoří pro určitou specifickou příležitost. Facebook uvádí v příkladech událostí, pro které je skupina vhodná, například rodinné setkání, svatba, večerní sportovní tréninky, společenství lidí, kteří sdílí stejný koníček, nebo třeba čtenářský klub

Ale rozhodně mezi to nepatří prezentace vaší podnikatelské činnosti!

Mít či nemít pro podnikání skupinu? To je ta otázka!

Skupina se nehodí pro majitele firem! 

Proč tomu tak je? Proč nemůžete mít pro prezentaci své podnikatelské činnosti skupinu a ne klasickou stránku? 

Ve skupině totiž není možné například: 

  • sponzorovat příspěvky
  • zakládat placené kampaně, 
  • vyhodnocovat pomocí Přehledů a komplexních reportů svou úspěšnost a efektivitu, 
  • pozvat nové fanoušky prostřednictvím lajků u příspěvků, 
  • mít napojený obchod a mnoho dalších možností.

Skupiny jsou soukromé, stránky veřejné

Skupina má navíc také vyšší úroveň soukromí. Vidět ji nebo se k ní přidat tak mohou pouze určití vámi vybraní lidé. Až ten, kdo se do skupiny přidá, může prohlížet její obsah, který se mu bude zobrazovat v kanálu příspěvků.

Naopak firemní profil je na Facebooku veřejný a může jej olajkovat, začít sledovat nebo zkontaktovat kdokoliv. V tom je taktéž obrovský rozdíl.

Pro firemní záležitosti tak slouží primárně a pouze firemní profil a pro soukromé (uzavřené) záležitosti se vyplatí využít skupiny.

Co dělat, pokud už skupinu máte?

Jste v situaci, kdy už skupinu máte? Už v ní máte spoustu členů? A až teď jste zjistili, že zde například nemůžete sponzorovat příspěvky, anebo vyhodnocovat svou úspěšnost a efektivitu? Co teď?

V takovou chvíli vám nezbyde nic jiného, než si založit firemní profil a snažit se zde postupně převést všechny své členy ze skupiny. A jak na to? Pravidelným postováním o tom, že vaše skupina brzy zanikne a aby se lidé přesunuli na novou stránku.

Závěrem aneb jak efektivně využívat možnosti na Facebooku

Facebook můžete považovat za mocný propagační nástroj. Alespoň pokud víte, jak s ním správně zacházet. Je proto nutné pochopit všechny jeho možnosti a správně rozlišovat, k čemu je která funkce určená. Platí to právě i pro využití skupin a stránek

Pro firemní záležitosti využívejte hlavně stránky a pro soukromé (uzavřené) záležitosti můžete využít skupinu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...