Stránka nebo skupina? Co založit?!

06.01.2022

Jste majitel firmy nebo podnikatel a chcete si na Facebooku založit nový firemní či podnikatelský profil? A zvažujete nad typem tohoto profilu? Zda to bude firemní stránka, anebo raději skupina? Jednoznačně doporučuji stránku! Proč? Proč nejsou skupiny pro podnikatelskou či firemní prezentaci vůbec vhodné? Proč byste se jim měli raději úplně vyhnout? A co dělat, když už skupinu máte? Z následujících řádků se vše dozvíte.

Pozor: Stránka není skupina

Někteří uživatelé Facebooku ještě pořád nemají úplně jasno v tom, jaký je rozdíl mezi stránkou a skupinou. Rozdíly jsou přitom poměrně podstatné. Pojďme si to tedy společně vyjasnit.

Pro firmy stránka, pro soukromé či uzavřené záležitosti skupina

Firemní profil je určen k prezentaci firemní činnosti

Uvést v něm můžete například vaše kontaktní údaje, lze zde nahrát fotky, videa, a co je hlavní, můžete zde nastavit placené reklamy. Firemní stránka je určená ke komunikaci s fanoušky či s vašimi klienty. Podstatou stránky je to, že sledující mohou začít sbírat novinky od vaší stránky, pokud ji označí tlačítkem "To se mi líbí" nebo ji začnou sledovat.

K tomu, abyste si mohli založit na Facebooku firemní či podnikatelský profil, musíte nejprve vlastnit osobní profil. Totéž je ovšem nutné i pro vlastnictví skupiny. V čem se tedy liší skupiny od firemního profilu?

K čemu slouží skupina?

Skupina se většinou tvoří pro určitou specifickou příležitost. Facebook uvádí v příkladech událostí, pro které je skupina vhodná, například rodinné setkání, svatba, večerní sportovní tréninky, společenství lidí, kteří sdílí stejný koníček, nebo třeba čtenářský klub

Ale rozhodně mezi to nepatří prezentace vaší podnikatelské činnosti!

Mít či nemít pro podnikání skupinu? To je ta otázka!

Skupina se nehodí pro majitele firem! 

Proč tomu tak je? Proč nemůžete mít pro prezentaci své podnikatelské činnosti skupinu a ne klasickou stránku? 

Ve skupině totiž není možné například: 

  • sponzorovat příspěvky
  • zakládat placené kampaně, 
  • vyhodnocovat pomocí Přehledů a komplexních reportů svou úspěšnost a efektivitu, 
  • pozvat nové fanoušky prostřednictvím lajků u příspěvků, 
  • mít napojený obchod a mnoho dalších možností.

Skupiny jsou soukromé, stránky veřejné

Skupina má navíc také vyšší úroveň soukromí. Vidět ji nebo se k ní přidat tak mohou pouze určití vámi vybraní lidé. Až ten, kdo se do skupiny přidá, může prohlížet její obsah, který se mu bude zobrazovat v kanálu příspěvků.

Naopak firemní profil je na Facebooku veřejný a může jej olajkovat, začít sledovat nebo zkontaktovat kdokoliv. V tom je taktéž obrovský rozdíl.

Pro firemní záležitosti tak slouží primárně a pouze firemní profil a pro soukromé (uzavřené) záležitosti se vyplatí využít skupiny.

Co dělat, pokud už skupinu máte?

Jste v situaci, kdy už skupinu máte? Už v ní máte spoustu členů? A až teď jste zjistili, že zde například nemůžete sponzorovat příspěvky, anebo vyhodnocovat svou úspěšnost a efektivitu? Co teď?

V takovou chvíli vám nezbyde nic jiného, než si založit firemní profil a snažit se zde postupně převést všechny své členy ze skupiny. A jak na to? Pravidelným postováním o tom, že vaše skupina brzy zanikne a aby se lidé přesunuli na novou stránku.

Závěrem aneb jak efektivně využívat možnosti na Facebooku

Facebook můžete považovat za mocný propagační nástroj. Alespoň pokud víte, jak s ním správně zacházet. Je proto nutné pochopit všechny jeho možnosti a správně rozlišovat, k čemu je která funkce určená. Platí to právě i pro využití skupin a stránek

Pro firemní záležitosti využívejte hlavně stránky a pro soukromé (uzavřené) záležitosti můžete využít skupinu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...

"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

Začínáte s facebookovými reklamami. V tomto prostředí jste noví. Nikdy předtím jste zde reklamy neměli, ani s nimi zde nemáte žádnou zkušenost. A teď najednou z ničeho nic si Facebooku od vás začne z vaší platební karty strhávat nejprve 50 Kč, pak 100 Kč, poté 150 Kč, až třeba 200 Kč. A vy teď nevíte - ...

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...