Profesionální režim na Facebooku

13.04.2023

Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.

Jaké možnosti nabízí profesionální režim na Facebooku?

Profesionální profily pro tvůrce jsou novinkou, která se představila teprve v roce 2021. Zároveň se až o další rok později zpřístupnila širšímu okruhu uživatelů. Právě globální rozmach způsobil narůstající zájem o tuto funkcionalitu.

Tento režim vám zprostředkuje celou řadu analytických přehledů a monetizačních nástrojů. Těmi konkrétně jsou:

  • aktualizace profilu v podobě sledujících a kategorie profilu

  • panel pro profesionály

  • pozvání přátel ke sledování

  • pole pro vytvoření příspěvku

  • podpora pro tvůrce

  • nechte se objevit

  • reklamy ve Facebook Reels

  • instreamové reklamy

  • předplatné

  • soukromí

  • asistent moderování

  • správa komentářů

Tento nástroj vám umožní získat sledující z řad veřejnosti a rozvíjet svou globální komunitu, jak přímo upozorňuje Facebook. Stejně tak vám samozřejmě umožní využívat svoje sociální sítě k výdělku.

Kdy je profesionální profil vhodný

Prakticky se jedná o jakousi osobnější obdobu již užívaných firemních stránek. 

Potřebujete tedy ještě vlastní stránku, nebo je vhodné se rozhodnout právě pro profesionální profil?

Vodítko dává opět samotný Facebook: Pro prezentaci firmy, značky nebo produktu je vhodná stránka. Profesionální režim využijete tehdy, když chcete jako osoba sdílet informace se širším okruhem uživatelů.

Což znamená, že primárně potřebujete oslovit publikum, které netvoří pouze vaše rodina, přátelé a známí. Primárně se tak jedná o nástroj pro influencery, podnikatele či veřejně významné osoby.

Jak se aktivuje profesionální profil

Chcete mít profesionální profil? Chcete, aby se váš obsah dostal mezi více lidí? Jak si jej můžete zaktivovat?

Aktivace obnáší pouze několik jednoduchých kroků:

  1. Přejděte na svůj osobní profil na Facebooku.

  2. Pod záhlavím profilu klikněte na tlačítko nabídky (...) na pravé straně.

  3. Klikněte na možnost Zapnout profesionální režim.

  4. Potvrďte kliknutím na Zapnout a dokončete proces.

Tento mód lze samozřejmě i vypnout:

  1. Pod záhlavím profilu klikněte nebo klepněte na tlačítko nabídky (...).

  2. Klikněte na možnost "Vypnout profesionální režim".

Pokud profesionální režim vypnete:

  • Vaši aktuální přátelé, sledující a obsah profilu se nezmění.

  • Vaše volba "Kdo mě může sledovat" zůstane veřejná, ale můžete ji změnit v Nastavení.

  • Vaše nastavení soukromí se nezmění.

Závěr aneb proč využít profesionální režim

Facebookové profily v profesionálním režimu jsou užitečné především pro influencery a podnikatele. Umožňuje využít širokou škálu analytických a monetizačních nástrojů. Ovšem pokud chcete využít maximum z Business Managera, je stále stejně nejlepší mít firemní stránku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.