Profesionální režim na Facebooku

13.04.2023

Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.

Jaké možnosti nabízí profesionální režim na Facebooku?

Profesionální profily pro tvůrce jsou novinkou, která se představila teprve v roce 2021. Zároveň se až o další rok později zpřístupnila širšímu okruhu uživatelů. Právě globální rozmach způsobil narůstající zájem o tuto funkcionalitu.

Tento režim vám zprostředkuje celou řadu analytických přehledů a monetizačních nástrojů. Těmi konkrétně jsou:

  • aktualizace profilu v podobě sledujících a kategorie profilu

  • panel pro profesionály

  • pozvání přátel ke sledování

  • pole pro vytvoření příspěvku

  • podpora pro tvůrce

  • nechte se objevit

  • reklamy ve Facebook Reels

  • instreamové reklamy

  • předplatné

  • soukromí

  • asistent moderování

  • správa komentářů

Tento nástroj vám umožní získat sledující z řad veřejnosti a rozvíjet svou globální komunitu, jak přímo upozorňuje Facebook. Stejně tak vám samozřejmě umožní využívat svoje sociální sítě k výdělku.

Kdy je profesionální profil vhodný

Prakticky se jedná o jakousi osobnější obdobu již užívaných firemních stránek. 

Potřebujete tedy ještě vlastní stránku, nebo je vhodné se rozhodnout právě pro profesionální profil?

Vodítko dává opět samotný Facebook: Pro prezentaci firmy, značky nebo produktu je vhodná stránka. Profesionální režim využijete tehdy, když chcete jako osoba sdílet informace se širším okruhem uživatelů.

Což znamená, že primárně potřebujete oslovit publikum, které netvoří pouze vaše rodina, přátelé a známí. Primárně se tak jedná o nástroj pro influencery, podnikatele či veřejně významné osoby.

Jak se aktivuje profesionální profil

Chcete mít profesionální profil? Chcete, aby se váš obsah dostal mezi více lidí? Jak si jej můžete zaktivovat?

Aktivace obnáší pouze několik jednoduchých kroků:

  1. Přejděte na svůj osobní profil na Facebooku.

  2. Pod záhlavím profilu klikněte na tlačítko nabídky (...) na pravé straně.

  3. Klikněte na možnost Zapnout profesionální režim.

  4. Potvrďte kliknutím na Zapnout a dokončete proces.

Tento mód lze samozřejmě i vypnout:

  1. Pod záhlavím profilu klikněte nebo klepněte na tlačítko nabídky (...).

  2. Klikněte na možnost "Vypnout profesionální režim".

Pokud profesionální režim vypnete:

  • Vaši aktuální přátelé, sledující a obsah profilu se nezmění.

  • Vaše volba "Kdo mě může sledovat" zůstane veřejná, ale můžete ji změnit v Nastavení.

  • Vaše nastavení soukromí se nezmění.

Závěr aneb proč využít profesionální režim

Facebookové profily v profesionálním režimu jsou užitečné především pro influencery a podnikatele. Umožňuje využít širokou škálu analytických a monetizačních nástrojů. Ovšem pokud chcete využít maximum z Business Managera, je stále stejně nejlepší mít firemní stránku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.

Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....

Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....

"Paní Rumpala, ten Facebook si úplně vymýšlí výsledky. Jak máme vyhodnocovat kampaně, když nám reportujte úplné nesmysly? A v Google Analytics 4 zase nemáme zaznamenáno všechno. Podle čeho to máme tedy vyhodnocovat?"

Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.