Profesionální režim na Facebooku

13.04.2023

Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.

Jaké možnosti nabízí profesionální režim na Facebooku?

Profesionální profily pro tvůrce jsou novinkou, která se představila teprve v roce 2021. Zároveň se až o další rok později zpřístupnila širšímu okruhu uživatelů. Právě globální rozmach způsobil narůstající zájem o tuto funkcionalitu.

Tento režim vám zprostředkuje celou řadu analytických přehledů a monetizačních nástrojů. Těmi konkrétně jsou:

  • aktualizace profilu v podobě sledujících a kategorie profilu

  • panel pro profesionály

  • pozvání přátel ke sledování

  • pole pro vytvoření příspěvku

  • podpora pro tvůrce

  • nechte se objevit

  • reklamy ve Facebook Reels

  • instreamové reklamy

  • předplatné

  • soukromí

  • asistent moderování

  • správa komentářů

Tento nástroj vám umožní získat sledující z řad veřejnosti a rozvíjet svou globální komunitu, jak přímo upozorňuje Facebook. Stejně tak vám samozřejmě umožní využívat svoje sociální sítě k výdělku.

Kdy je profesionální profil vhodný

Prakticky se jedná o jakousi osobnější obdobu již užívaných firemních stránek. 

Potřebujete tedy ještě vlastní stránku, nebo je vhodné se rozhodnout právě pro profesionální profil?

Vodítko dává opět samotný Facebook: Pro prezentaci firmy, značky nebo produktu je vhodná stránka. Profesionální režim využijete tehdy, když chcete jako osoba sdílet informace se širším okruhem uživatelů.

Což znamená, že primárně potřebujete oslovit publikum, které netvoří pouze vaše rodina, přátelé a známí. Primárně se tak jedná o nástroj pro influencery, podnikatele či veřejně významné osoby.

Jak se aktivuje profesionální profil

Chcete mít profesionální profil? Chcete, aby se váš obsah dostal mezi více lidí? Jak si jej můžete zaktivovat?

Aktivace obnáší pouze několik jednoduchých kroků:

  1. Přejděte na svůj osobní profil na Facebooku.

  2. Pod záhlavím profilu klikněte na tlačítko nabídky (...) na pravé straně.

  3. Klikněte na možnost Zapnout profesionální režim.

  4. Potvrďte kliknutím na Zapnout a dokončete proces.

Tento mód lze samozřejmě i vypnout:

  1. Pod záhlavím profilu klikněte nebo klepněte na tlačítko nabídky (...).

  2. Klikněte na možnost "Vypnout profesionální režim".

Pokud profesionální režim vypnete:

  • Vaši aktuální přátelé, sledující a obsah profilu se nezmění.

  • Vaše volba "Kdo mě může sledovat" zůstane veřejná, ale můžete ji změnit v Nastavení.

  • Vaše nastavení soukromí se nezmění.

Závěr aneb proč využít profesionální režim

Facebookové profily v profesionálním režimu jsou užitečné především pro influencery a podnikatele. Umožňuje využít širokou škálu analytických a monetizačních nástrojů. Ovšem pokud chcete využít maximum z Business Managera, je stále stejně nejlepší mít firemní stránku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.