Na Facebooku neplatí přímá úměra
V tuzemských poměrech lze facebookovou reklamu považovat za stále ještě velmi levnou. I s omezeným rozpočtem dokážete vybudovat účinnou kampaň.
Může-li si zadavatel dovolit investovat více prostředků, velmi často si mylně myslí, že mu to automaticky přinese výraznější úspěch. Zjednodušeně řečeno by si tedy představoval, že pokud investuje řekněme o 100 Kč navíc, získá taky o 100 klientů více.
Podobnou schematickou představou netrpí jen samotní klienti, kteří jsou často absolutní laici. Nepřesné představy o fungování sociálních sítí mají i někteří profesionálové. A to jak solitérní marketéři, tak i celé firmy.
Vyplatí se tedy investovat do reklam na sociálních sítích?
Platí tedy, že do reklamy na sociálních sítích nemá smysl investovat? Jednoznačně nikoli! Reklama na sociálních sítích dokáže přispět ke zvýšení povědomí o vaší značce, generování vyššího počtu návštěv vašich webových stránek, ale i ke zlepšení pozice ve vyhledávačích.
Výhodou sociálních sítí je, že i v podmínkách, kdy si značka nemůže dovolit na marketing vyčlenit vysoký rozpočet, jí poskytne exaktní výsledky. Ziskovosti reklamě na Facebooku napomáhá to, že je podobná organickým příspěvkům.