Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Proč nedoporučuji používat stejné cílové skupiny ve více reklamách na Facebooku?
Všichni to znají. Definování cílových skupin je pro úspěch reklamní kampaně na Facebooku naprosto klíčové. JENŽE... Neměli byste používat stejné cílovky pro přehršel reklam a kampaní. Proč? Proč nedoporučuji používat stejné cílové skupiny ve více reklamách na Facebooku? Pojďme se na to podívat!

Vyhněte se definování stejných detailních cílových skupin
V počátcích jakéhokoli podnikání je nutné si definovat potenciální okruh všech vašich zákazníků. Každý obsah by tak měl následně najít svou přesnou cílovou skupinu, kterou má oslovit a kterému je potřeba také přizpůsobit tón komunikace.
Sociální sítě v tomto směru nejsou výjimkou, a stejně tak to platí i pro reklamu. Při hledání pro vás užitečné cílové skupiny je vždy nutné testovat celou řadu publik. Jen tak můžete dojít k jednoznačnému závěru o tom, která vám budou generovat ty nejlepší výsledky.
To je jasné jako facka. To už většina z vás ví. JENŽE...
Zásadní chyba, kterou dělají i markeťáci
Řada uživatelů však v tomto směru dělá jednu zásadní chybu. Marketéři, majitelé firem či inzerenti. Ti mnohdy používají v reklamách na Facebooku stejné detailní cílové skupiny u více kampaní najednou.
Proč je to problém? Proč by to neměli dělat? A proč byste si okamžitě měli i vy zkontrolovat své reklamy, zda v nich neděláte tu samou chybu?
Důvodem je to, že si při takovémto nastavení reklamy navzájem konkurují a zbytečně si takto navzájem zhoršují výsledky.
Každou reklamou je proto lepší oslovit trochu někoho jiného, ačkoli stále spadajícího do vaší cílové skupiny.
To znamená, že byste neměli nastavovat příliš mnoho kampaní se stejnou cílovou skupinou. Dojde tím ke kolizní situaci, kdy si navzájem tyto kampaně budou konkurovat.
Jak nastavit reklamy na Facebooku lépe
V některých případech může být navíc vhodnější nastavit reklamu s trochu obecněji definovanou cílovou skupinu.
Rozšířit cílovou skupinu se vám může vyplatit, protože můžete nakonec oslovit širší skupinu zákazníků, než jste původně čekali. Cílová skupina není striktní limit, vyobrazuje pouze určitou prioritu, ale neznamená to, že si nikdo jiný váš produkt nebo službu nekoupí.
Navíc ani firma s poměrně detailně určenou cílovou skupinou nemusí používat stále dokola jen ten jeden okruh uživatelů na Facebooku, který si vytvořila před lety.
Na koho všeho můžete zacílit své kampaně?
I taková společnost se specifickým produktem či službou má možnost použít cílení na fanoušky své stránky, případně i na jejich přátele, dále může zacílit reklamy na své e-mailové kontakty, dokáže také remarketovat návštěvníky z vlastního webu.
Jen na tomto jednoduchém příkladu je patrné, že z původní detailně definované skupiny vám vznikly najednou už tři další okruhy uživatelů, na které můžete zacílit své reklamy.
Vyhněte se přílišnému konkretizování
A i samotný Facebook upozorňuje na to, že není vhodné nadměrně zužovat váš okruh uživatelů. Mohlo by totiž dojít k tomu, že pro vás bude daný okruh jen málo efektivní.
Sociální síť se podle vlastních algoritmů snaží vždy najít takové publikum, které vám podle všeho přinese výsledek, na jaký jste při vytváření sady nastavili optimalizaci. Nadměrné zpřesňování proto není nezbytné.
Pozor na zastaralé okruhy uživatelů
A pozor si dejte také na zastaralé okruhy uživatelů.
Od 19. ledna 2022 totiž Facebook odstraňuje některé možnosti cílení na okruhy uživatelů, které se používají zřídka nebo souvisí s tématy, která mohou lidé vnímat jako citlivá.
Jde například o zdraví, rasu nebo etnickou a politickou příslušnost, náboženství nebo sexuální orientaci. Od 19. ledna 2022 tak už nebudete moci tyto možnosti v nových kampaních používat.
Aktivní kampaně, které stále tyto možnosti zacílení používají, budou 17. března 2022 buď pozastaveny, anebo se příslušné segmenty automaticky odstraní. Abyste tak měli jistotu, že i po 17. březnu 2022 budou tyto kampaně stále fungovat, budete je muset aktualizovat a změny pak zveřejnit.
Závěr aneb o cílení reklam na Facebooku
Cílení reklam je nutnou součástí efektivního využívání sociálních sítí. Měli byste však mít na paměti, že všeho moc škodí, a to i přílišné segmentace a detailního cílení.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nechodí mi kódy z Facebooku! Co s tím?
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...





