Proč má Facebook výpadky?

23.06.2022

Sociální sítě se staly hybnou silou lidské společnosti. Trávíme na nich obrovské množství času. (Podle nejnovějších průzkumů jsou to nyní skoro 3 hodiny denně.) Tohoto fenoménu si samozřejmě všimla i většina podnikatelských subjektů. Ti se prostřednictvím Facebooku snaží propagovat svoje výrobky a služby

Online marketing má velkou budoucnost. Ovšem pouze za předpokladu správné funkčnosti všech sociálních sítí. Platforma založená Markem Zuckerbergem však v poslední době zaznamenává jeden výpadek za druhým.

Jak poznáte výpadek Facebooku?

Většina firem používá ke komunikaci se zákazníky hlavně Facebook

Výpadek na této sociální síti většinou znamená nemožnost jakékoliv komunikace s klienty. Spolehlivým indikátorem výpadku na Facebooku jsou tak pro vás nepublikované příspěvky. Zkrátka se vám naplánovaný příspěvek nezveřejní a zůstane vám viset s datem v minulosti v Creator Studiu.

To je pro koncept marketingové komunikace pochopitelně problém. Nefunkčnost Facebooku si také ověřte na více zařízeních nebo v různých prohlížečích.

Jak napravit nezveřejněný příspěvek na Facebooku?

Jak v takovou chvíli postupovat?

  1. Příspěvek okamžitě ve chvíli, kdy na to přijdete, zveřejněte s pomocí tlačítka "Zveřejnit".
  2. Příspěvek přeplánujte na nějaký čas v budoucnosti pomocí tlačítka "Znovu naplánovat".
  3. Příspěvek zveřejněte v minulosti, v čase, ve kterém měl původně vyjít, s pomocí tlačítka "Antedatovat".
  4. Nebo příspěvek úplně smažte s pomocí tlačítka "Odstranit".

Proč k výpadkům dochází?

V drtivé většině případů k výpadkům na Facebooku dochází během rutinní údržby. Kromě toho Facebook běžně padá při implementaci nových prvků. Nicméně s výpadky Facebooku nic neuděláte. 

Nebojte, nejedná se o chybu na vaší straně.

Jak se s výpadky vyrovnat?

Řešením ovšem není z Facebooku odcházet ani obviňovat marketingového specialistu nebo inzerenta. K výpadkům této sociální sítě zkrátka dochází a v budoucnu velmi pravděpodobně docházet bude. 

I proto byste měli využívat nástroj Business Manager, s nímž máte lepší přehled o publikovaných a nezveřejněných příspěvcích. Kromě toho zde vidíte i statistiky návštěvnosti, podle čehož dokážete optimalizovat svůj další obsah, abyste oslovili ještě větší množství lidí.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...