Proč je dobré mít reklamu na Facebooku? (kromě konverzí)

21.12.2023

Prodeje. Asi jedna z prvních věcí, která vás napadne na otázku - Proč je dobré mít reklamu na Facebooku? Jenže to není jediný důvod, proč byste zde (a potažmo na různých soc. sítích) měli reklamu mít. V tomto článku jsem se o tom rozepsala více. Pojďte odhalit dalších 5 klíčových důvodů, proč je dobré inzerovat na Facebooku.

1. Podpora značky (brand)

Kdo nejde vidět, o tom se neví.

Jinými slovy - placená reklama na soc. sítích zvyšuje o vás povědomí. Je to stejné, jako s reklamou v televizi, v rádiu, nebo někde v off-line.

A je to naprosto logické - jak jinak se o vás lidé dozví?!

Řekněme, že jste malá začínající firma. Nemáte zatím žádné zákazníky (přirozené doporučování), nemáte žádnou historii (žádnou databázi kontaktů), nemáte vybudovanou žádnou image (nikdo o vás neví).

A jak jinak se tedy dostat mezi lidi, než komunikací a reklamou?! A právě reklama na soc. sítích je jedním z nejlepších prostředků.

2. Tvorba komunity

Zároveň si zde můžete tvořit komunitu zákazníků, fanoušků a podporovatelů. Je jasné, že u vás nebudou nakupovat neustále, ale můžete si zde s nimi udržet kontakt a také budovat důvěru.

3. Podpora návštěvnosti na webu ► Remarketing

Dále si můžete díky reklamě na soc. sítích navyšovat návštěvnost na vašem webu. Neustále zde můžete přivádět další a další lidi. Na ty nejen můžete následně zacílit reklamu, tzv. remarketing, ale také se z těchto lidí mohou vyklubat platící zákazníci.

A i tím si zvyšujete povědomí o sobě, o svém produktu nebo službě a o své firmě.

4. Více poptávek B2B

Když o vás budou lidé vědět, budou o vás samozřejmě vědět i jiné firmy. Můžete si tak najít nové obchodní partnery, kolegy, distributory, dodavatele a spoustu dalších. Můžete si tak vybudovat celou síť klíčových kontaktů. Zkrátka o sobě dáte vědět i v B2B sektoru.

5. Více nákupů na prodejnách

A v neposlední řadě můžete navýšit také návštěvnost své kamenné prodejny (pokud ji máte). A nemusí to být vůbec váš primární cíl. Můžete toho dosáhnout zcela přirozeně právě tím, že o sobě dáte jednoduše vědět. 

Placená reklama na soc. sítích nejsou jen prodeje

Placené reklamy na Facebooku tedy rozhodně nejsou jen o prodejích. Ano, je to ten nejdůležitější a nejpodstatnější cíl, kterého byste se měli snažit dosáhnout. Nejste totiž charita (nejspíš) a bez prodejů příliš dlouho nevydržíte.

Ale na druhou stranu je dobré si uvědomit, že prodeje nejsou jediným cílem, kterého byste se měli snažit na soc. sítích v rámci svých kampaní dosáhnout. Kampaně vám mohou přinést mnohem více, než jen objednávky.

Proto je dobré reklamy na soc. sítích mít.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...