Příběhy na Instagramu a jejich funkce

10.03.2022

Instagram Stories představují jednoduchou cestu ke sdílení obsahu. Mají řadu funkcí. Které z nich jsou ty neoblíbenější a k čemu vám budou?

Filtry a efekty

Filtry a efekty slouží k úpravě vašich fotografií předtím, než svůj post na sociální síť odešlete. Dávají vám například možnost ladit příspěvky pomocí barev a můžete jim i dodat stylový retro nádech podobný snímkům ze starých fotoaparátů.

Tuto funkci lze na Instagramu využít především pro vytvoření určité nálady nebo dojmu a jejich podtržení. Jako značka prodávající šperky například můžete využít třpytivý filtr, případně své příběhy nastylizovat do firemních barev. V aplikaci Spark AR Studio si můžete vlastní filtry i vytvářet.

Ovšem pozor, s filtry to nepřehánějte!

Samotný Instagram dává k dobru radu: Z průzkumu, který si zadal Facebook, vyplynulo na základě odpovědí respondentů z Brazílie, Indonésie, Spojeného království a USA, že se dotyční s vyšší pravděpodobností podívají na příběhy, které obsahují živě vysílaný obsah bez filtrů. Přirozenost má tak svou sílu i na sociálních sítích.

Hudba

Do Instagram Stories je možné integrovat i hudbu. V knihovně je dostupných aktuálně několik tisíc skladeb, které vám pomohou zdůraznit, jak se aktuálně cítíte. Procházet je tak můžete jednoduše podle nálady, žánru nebo podle toho, co je momentálně populární.

Melodie pro instagramová Stories je možné také stáhnout z oblíbených streamovacích služeb, jako je Spotify, SoundCloud a Shazam.

Proč se nebát používat hudbu? Jednoduše s pomocí hudebního podkresu učiníte svá Stories ještě zábavnější než v minulosti. Podle výzkumu společnosti Brandwatch se dokonce 60 % příběhů na Instagramu přehrává se zapnutým zvukem.

Ankety a kvízy

Dalším způsobem, jak můžete využít reklamy v rámci Stories, jsou interaktivní samolepky s anketami. Anketa představuje zajímavý a hravý prvek, který vám umožní lépe oslovit své cílové publikum.

Jak vyplývá ze zkušeností firem, lze touto formou zvýšit zapojení. Své uživatele tak jednoduše přimějete k tomu, aby se u reklam ve Stories zastavili na delší dobu. To je možné využít například při představování nových produktů.

Zajímavou funkci Instastories je i kvíz. Jde opět o zábavnou formu interakce, kterou můžete využít nejen pro přátele, ale i pro své followery.

I kvíz má podobu samolepky. Celkem do něj můžete navrhnout až čtyři odpovědi a sledovat reakce. Jako inspirační zdroj pro otázky použijte přímo témata, která se týkají vašeho zboží nebo služeb. I kvíz je tak možné využít k tomu, abyste stylově informovali sledující o tom, co se ve vaší firmě chystá.

Otázky

V roce 2018 se o této funkci hovořilo v superlativech jako o skvělé novince. Otázky v Instastories však nepozbyly na platnosti ani dnes.

Chcete o svém publiku vědět, jak uvažuje a co ho zajímá? Není nic jednoduššího, než mu dát prostor k tomu, aby se vás přímo zeptalo. Získané informace tak i vy sami můžete využít k tomu, abyste poznali preference a zvyklosti vašich fanoušků.

Díky této šikovné samolepce ve své komunitě rozvíříte diskusi a vaše Stories začnou fanoušky mnohem více bavit. Zajímavý obsah následně přiměje cílové publikum zůstat mnohem více loajální vůči vaší značce.

Odpočítávání

Funkce odpočítávání je určena k zobrazení dynamicky aktualizovaného odpočítávání. To si nastavíte na vámi stanovené datum. K čemu je to dobré?

Odpočítávat můžete například časový limit pro zveřejnění konkrétního videa, případně tímto způsobem lze upozornit na spuštění prodeje nového produktu. Lidem takto můžete přislíbit i určitou exkluzivní informaci.

Odpočítávání vzbudí ve vašich sledujících napětí. Jen si vzpomeňte, s jakou nedočkavostí jste jako děti otevírali před Ježíškem okénka adventního kalendáře. Stejně to funguje i na síti.

Odkazy

Do Stories je možné také přidat odkaz. Vložení je velice jednoduché, a to formou speciální samolepky obsahující právě vámi zvolený link.

Ze Stories se tak může stát velmi efektivní komunikační nástroj, který navíc umožní zvýšit engagement a má pozitivní vliv i na návštěvnost vašich webových stránek. Instagram tak lze využít k velmi efektivní propagaci vaší firmy.

Pozvánky

Pokud vaše firma pořádá různé akce, workshopy nebo školení, můžete k jejich propagaci také použít Instagram, konkrétně funkci Pozvánky.

Tato samolepka vám umožní přidat podrobnosti o nadcházející události včetně jejího názvu, data a místa. Funkce je ideální k poskytování exkluzivního obsahu. Pokud fanouškům poskytnete pocit výjimečnosti na základě toho, že vás sledují na síti, máte šanci stát se pro ně se svou značkou jednoduše srdeční záležitostí.

Závěrem aneb proč Stories

Kdo nevytváří Stories, jako by v online světě, s jistou nadsázkou řečeno, nebyl. Široká plejáda zajímavých funkcí, z nichž zmíněn mohl být v mém článku jen zlomek, vám pomůže udělat vaše Stories ještě zajímavější a atraktivnější pro vaše publikum. Zvýší se tím i váš dosah na sociálních sítích.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?