Příběhy na Instagramu a jejich funkce

10.03.2022

Instagram Stories představují jednoduchou cestu ke sdílení obsahu. Mají řadu funkcí. Které z nich jsou ty neoblíbenější a k čemu vám budou?

Filtry a efekty

Filtry a efekty slouží k úpravě vašich fotografií předtím, než svůj post na sociální síť odešlete. Dávají vám například možnost ladit příspěvky pomocí barev a můžete jim i dodat stylový retro nádech podobný snímkům ze starých fotoaparátů.

Tuto funkci lze na Instagramu využít především pro vytvoření určité nálady nebo dojmu a jejich podtržení. Jako značka prodávající šperky například můžete využít třpytivý filtr, případně své příběhy nastylizovat do firemních barev. V aplikaci Spark AR Studio si můžete vlastní filtry i vytvářet.

Ovšem pozor, s filtry to nepřehánějte!

Samotný Instagram dává k dobru radu: Z průzkumu, který si zadal Facebook, vyplynulo na základě odpovědí respondentů z Brazílie, Indonésie, Spojeného království a USA, že se dotyční s vyšší pravděpodobností podívají na příběhy, které obsahují živě vysílaný obsah bez filtrů. Přirozenost má tak svou sílu i na sociálních sítích.

Hudba

Do Instagram Stories je možné integrovat i hudbu. V knihovně je dostupných aktuálně několik tisíc skladeb, které vám pomohou zdůraznit, jak se aktuálně cítíte. Procházet je tak můžete jednoduše podle nálady, žánru nebo podle toho, co je momentálně populární.

Melodie pro instagramová Stories je možné také stáhnout z oblíbených streamovacích služeb, jako je Spotify, SoundCloud a Shazam.

Proč se nebát používat hudbu? Jednoduše s pomocí hudebního podkresu učiníte svá Stories ještě zábavnější než v minulosti. Podle výzkumu společnosti Brandwatch se dokonce 60 % příběhů na Instagramu přehrává se zapnutým zvukem.

Ankety a kvízy

Dalším způsobem, jak můžete využít reklamy v rámci Stories, jsou interaktivní samolepky s anketami. Anketa představuje zajímavý a hravý prvek, který vám umožní lépe oslovit své cílové publikum.

Jak vyplývá ze zkušeností firem, lze touto formou zvýšit zapojení. Své uživatele tak jednoduše přimějete k tomu, aby se u reklam ve Stories zastavili na delší dobu. To je možné využít například při představování nových produktů.

Zajímavou funkci Instastories je i kvíz. Jde opět o zábavnou formu interakce, kterou můžete využít nejen pro přátele, ale i pro své followery.

I kvíz má podobu samolepky. Celkem do něj můžete navrhnout až čtyři odpovědi a sledovat reakce. Jako inspirační zdroj pro otázky použijte přímo témata, která se týkají vašeho zboží nebo služeb. I kvíz je tak možné využít k tomu, abyste stylově informovali sledující o tom, co se ve vaší firmě chystá.

Otázky

V roce 2018 se o této funkci hovořilo v superlativech jako o skvělé novince. Otázky v Instastories však nepozbyly na platnosti ani dnes.

Chcete o svém publiku vědět, jak uvažuje a co ho zajímá? Není nic jednoduššího, než mu dát prostor k tomu, aby se vás přímo zeptalo. Získané informace tak i vy sami můžete využít k tomu, abyste poznali preference a zvyklosti vašich fanoušků.

Díky této šikovné samolepce ve své komunitě rozvíříte diskusi a vaše Stories začnou fanoušky mnohem více bavit. Zajímavý obsah následně přiměje cílové publikum zůstat mnohem více loajální vůči vaší značce.

Odpočítávání

Funkce odpočítávání je určena k zobrazení dynamicky aktualizovaného odpočítávání. To si nastavíte na vámi stanovené datum. K čemu je to dobré?

Odpočítávat můžete například časový limit pro zveřejnění konkrétního videa, případně tímto způsobem lze upozornit na spuštění prodeje nového produktu. Lidem takto můžete přislíbit i určitou exkluzivní informaci.

Odpočítávání vzbudí ve vašich sledujících napětí. Jen si vzpomeňte, s jakou nedočkavostí jste jako děti otevírali před Ježíškem okénka adventního kalendáře. Stejně to funguje i na síti.

Odkazy

Do Stories je možné také přidat odkaz. Vložení je velice jednoduché, a to formou speciální samolepky obsahující právě vámi zvolený link.

Ze Stories se tak může stát velmi efektivní komunikační nástroj, který navíc umožní zvýšit engagement a má pozitivní vliv i na návštěvnost vašich webových stránek. Instagram tak lze využít k velmi efektivní propagaci vaší firmy.

Pozvánky

Pokud vaše firma pořádá různé akce, workshopy nebo školení, můžete k jejich propagaci také použít Instagram, konkrétně funkci Pozvánky.

Tato samolepka vám umožní přidat podrobnosti o nadcházející události včetně jejího názvu, data a místa. Funkce je ideální k poskytování exkluzivního obsahu. Pokud fanouškům poskytnete pocit výjimečnosti na základě toho, že vás sledují na síti, máte šanci stát se pro ně se svou značkou jednoduše srdeční záležitostí.

Závěrem aneb proč Stories

Kdo nevytváří Stories, jako by v online světě, s jistou nadsázkou řečeno, nebyl. Široká plejáda zajímavých funkcí, z nichž zmíněn mohl být v mém článku jen zlomek, vám pomůže udělat vaše Stories ještě zajímavější a atraktivnější pro vaše publikum. Zvýší se tím i váš dosah na sociálních sítích.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...