Příběhy na Instagramu a jejich funkce

10.03.2022

Instagram Stories představují jednoduchou cestu ke sdílení obsahu. Mají řadu funkcí. Které z nich jsou ty neoblíbenější a k čemu vám budou?

Filtry a efekty

Filtry a efekty slouží k úpravě vašich fotografií předtím, než svůj post na sociální síť odešlete. Dávají vám například možnost ladit příspěvky pomocí barev a můžete jim i dodat stylový retro nádech podobný snímkům ze starých fotoaparátů.

Tuto funkci lze na Instagramu využít především pro vytvoření určité nálady nebo dojmu a jejich podtržení. Jako značka prodávající šperky například můžete využít třpytivý filtr, případně své příběhy nastylizovat do firemních barev. V aplikaci Spark AR Studio si můžete vlastní filtry i vytvářet.

Ovšem pozor, s filtry to nepřehánějte!

Samotný Instagram dává k dobru radu: Z průzkumu, který si zadal Facebook, vyplynulo na základě odpovědí respondentů z Brazílie, Indonésie, Spojeného království a USA, že se dotyční s vyšší pravděpodobností podívají na příběhy, které obsahují živě vysílaný obsah bez filtrů. Přirozenost má tak svou sílu i na sociálních sítích.

Hudba

Do Instagram Stories je možné integrovat i hudbu. V knihovně je dostupných aktuálně několik tisíc skladeb, které vám pomohou zdůraznit, jak se aktuálně cítíte. Procházet je tak můžete jednoduše podle nálady, žánru nebo podle toho, co je momentálně populární.

Melodie pro instagramová Stories je možné také stáhnout z oblíbených streamovacích služeb, jako je Spotify, SoundCloud a Shazam.

Proč se nebát používat hudbu? Jednoduše s pomocí hudebního podkresu učiníte svá Stories ještě zábavnější než v minulosti. Podle výzkumu společnosti Brandwatch se dokonce 60 % příběhů na Instagramu přehrává se zapnutým zvukem.

Ankety a kvízy

Dalším způsobem, jak můžete využít reklamy v rámci Stories, jsou interaktivní samolepky s anketami. Anketa představuje zajímavý a hravý prvek, který vám umožní lépe oslovit své cílové publikum.

Jak vyplývá ze zkušeností firem, lze touto formou zvýšit zapojení. Své uživatele tak jednoduše přimějete k tomu, aby se u reklam ve Stories zastavili na delší dobu. To je možné využít například při představování nových produktů.

Zajímavou funkci Instastories je i kvíz. Jde opět o zábavnou formu interakce, kterou můžete využít nejen pro přátele, ale i pro své followery.

I kvíz má podobu samolepky. Celkem do něj můžete navrhnout až čtyři odpovědi a sledovat reakce. Jako inspirační zdroj pro otázky použijte přímo témata, která se týkají vašeho zboží nebo služeb. I kvíz je tak možné využít k tomu, abyste stylově informovali sledující o tom, co se ve vaší firmě chystá.

Otázky

V roce 2018 se o této funkci hovořilo v superlativech jako o skvělé novince. Otázky v Instastories však nepozbyly na platnosti ani dnes.

Chcete o svém publiku vědět, jak uvažuje a co ho zajímá? Není nic jednoduššího, než mu dát prostor k tomu, aby se vás přímo zeptalo. Získané informace tak i vy sami můžete využít k tomu, abyste poznali preference a zvyklosti vašich fanoušků.

Díky této šikovné samolepce ve své komunitě rozvíříte diskusi a vaše Stories začnou fanoušky mnohem více bavit. Zajímavý obsah následně přiměje cílové publikum zůstat mnohem více loajální vůči vaší značce.

Odpočítávání

Funkce odpočítávání je určena k zobrazení dynamicky aktualizovaného odpočítávání. To si nastavíte na vámi stanovené datum. K čemu je to dobré?

Odpočítávat můžete například časový limit pro zveřejnění konkrétního videa, případně tímto způsobem lze upozornit na spuštění prodeje nového produktu. Lidem takto můžete přislíbit i určitou exkluzivní informaci.

Odpočítávání vzbudí ve vašich sledujících napětí. Jen si vzpomeňte, s jakou nedočkavostí jste jako děti otevírali před Ježíškem okénka adventního kalendáře. Stejně to funguje i na síti.

Odkazy

Do Stories je možné také přidat odkaz. Vložení je velice jednoduché, a to formou speciální samolepky obsahující právě vámi zvolený link.

Ze Stories se tak může stát velmi efektivní komunikační nástroj, který navíc umožní zvýšit engagement a má pozitivní vliv i na návštěvnost vašich webových stránek. Instagram tak lze využít k velmi efektivní propagaci vaší firmy.

Pozvánky

Pokud vaše firma pořádá různé akce, workshopy nebo školení, můžete k jejich propagaci také použít Instagram, konkrétně funkci Pozvánky.

Tato samolepka vám umožní přidat podrobnosti o nadcházející události včetně jejího názvu, data a místa. Funkce je ideální k poskytování exkluzivního obsahu. Pokud fanouškům poskytnete pocit výjimečnosti na základě toho, že vás sledují na síti, máte šanci stát se pro ně se svou značkou jednoduše srdeční záležitostí.

Závěrem aneb proč Stories

Kdo nevytváří Stories, jako by v online světě, s jistou nadsázkou řečeno, nebyl. Široká plejáda zajímavých funkcí, z nichž zmíněn mohl být v mém článku jen zlomek, vám pomůže udělat vaše Stories ještě zajímavější a atraktivnější pro vaše publikum. Zvýší se tím i váš dosah na sociálních sítích.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...