Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Podvodné stránky na Facebooku - Messaging Pǝgǝs Faœbook
Podobně jako jiná místa na internetu se i Facebook musí potýkat s četnými podvody. Jak takovou podvodnou facebookovou stránku vlastně poznáte a jak se můžete bránit?

Na Facebooku se množí falešné osobní i firemní účty
Problém se týká osobních, ale i firemních profilů. Jedná se typicky o stránky, které se vydávají přímo za oficiální facebookovou podporu.
Poznat takové falešné účty můžete v zásadě už na první pohled. Obsahují velmi často zkomolené názvy typu Messaging Pǝgǝs Faœbook, Faœbook Pǝgǝs Center, Faœbook.Warning apod.
Se zástupci společnosti Facebook však nemají podobné stránky nic společného!!!
A to i když se tak snaží tvářit. Tyto stránky označují často firemní profily a tvrdí, že dotyční porušili zásady pro reklamu, případně zásady Facebooku. Navíc vyhrožují postihem. Současně vyzývají uživatele, aby se tomu pokusil zabránit tím, že na určené místo zadá své přihlašovací údaje. A to nejlépe během pár hodin!

Co vám na Facebooku hrozí a jak se bránit
Záměr útočníků je prostý. Cílem je vylákat z lidí, zejména ze správců sociálních sítí, přihlašovací údaje k firemním profilům. Tyto údaje lze následně zneužít.
Jak se proti tomu bránit? Zásadní je vlastní obezřetnost. Nikam neklikejte a už vůbec nikam nevkládejte své přihlašovací údaje! Stránka se vás pokusí obelhat i varováním, že pokud nic nepotvrdíte nebo nevyplníte, dojde k zablokování vašeho profilu.
Z toho však mít strach nemusíte! K žádnému zablokování jednoznačně dojít nemůže. Pokud by se problém s vaším profilem objevil z jiného důvodu, vždy na to budete předem upozorněni. Oficiální varování se vám navíc zobrazí přímo v Nastavení vašeho firemního profilu, případně v Business Manageru.
Facebook nikdy oficiálně nerozesílá žádná varování formou příspěvku! Jde skutečně pouze o podvod. Pokud se tedy s podobným falešným profilem setkáte, je naopak na místě na tyto praktiky upozornit a ihned danou stránku nahlásit.

Podvodníci jsou stále sofistikovanější
Podvodníci jsou čím dál sofistikovanější. Správci sociálních sítí by se proto měli mít na pozoru před jakýmikoliv zprávami, které se dožadují různého ověření účtu, povolení pozvánky za účelem odstranění falešných lajků atd.
Objevily se též pokusy přesvědčit uživatele, že je potřeba upgradovat Business Manager, což je pochopitelně opět jen trik.

Pozor na podezřelé vydělávání peněz
Někteří podvodníci zkouší jinou taktiku a slibují na Facebooku dokonce vydělávání peněz. Zaklínat se mohou dokonce jmény známých společností. Ovšem i zde pozor! Podvodníci obvykle totiž tvrdí, že zastupují známou společnost, která má zájem o reklamu u vás. Opět se ale jedná o podvod.
Cíl všech těchto pokusů je shodný, o účet vás mohou v konečném důsledku i připravit. Terčem zájmu podobných podvodníků se stávají především stránky s vyšším počtem sledujících. Jak se jim můžete ubránit?
Zásadní pro vaši ochranu je především využívání dvoufaktorového ověřování. Problém tkví i v tom, že lidé bývají na síti nadměrně důvěřiví. Řiďte se proto jednoduchým poučením: Pokud byste to neudělali v reálném světě, jednoduše to nedělejte ani v tom digitálním.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu
Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?
Kdy je správný čas na vyhodnocení kampaně?
Vyhodnocování reklam na sociálních sítích potřebuje čas. Nejde to dělat hned po první minutě, ani třeba po jednom dni. Kdy je tedy vhodné k němu přikročit? Po týdnu? Po dvou týdnech? Po měsíci? A kdo nebo co o tom rozhoduje?