Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Není kliknutí jako kliknutí
Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.

Kliknutí (vše)
Začneme nejvšeobecnější metrikou "Kliknutí (vše)". Ač by vás to mohlo vést k tomu, že se jedná o základní proklik na váš web z vaší placené reklamy na soc. sítích, není tomu tak.
Tato metrika znamená počet kliknutí, ale i klepnutí nebo přejetí prstem u vašich reklam. Hodně všeobecné a nic neříkající. U této položky klidně můžete mít tisíce výsledků, ale na webu reálně jen pár návštěvníků (to zjistíte například přes Google Analytics).
Tato metrika může dokonce zahrnovat:
- Kliknutí na odkaz
- Kliknutí související s profilem stránky firmy nebo profilovým obrázkem
- Reakce na příspěvek (jako jsou To se mi líbí nebo Super)
- Komentáře nebo sdílení
- Kliknutí pro zobrazení médií (třeba fotek) na celou obrazovku
- Kliknutí pro provedení akcí, které rozpoznáme jako účel vaší kampaně (třeba označení stránky To se mi líbí u kampaně na vyvolání zájmu o stránku)
Abyste tedy získali přesnější výsledky z vaší reklamy, na tuto metriku se nedoporučuji vůbec dívat.
Kliknutí na odkaz
Kliknutí na odkaz by už se mohlo zdát jako ta správná metrika, kterou byste měli sledovat, ale pořád tomu tak není. To, že totiž někdo klikne na odkaz na váš web, ještě neznamená, že se na stránku skutečně dostane a skutečně si ji prohlédne.
Metrika počítá kliknutí, klepnutí nebo přejetí prstem přes odkaz v textu, médiích nebo výzvě k akci v reklamě, které odkazují na cíle nebo prostředí určené inzerentem. Nezapočítává kliknutí na obsah nebo odkazy v oddílu komentářů u příspěvku.
S touto metrikou souvisí ještě i "Jedinečná kliknutí". Toto číslo vám říká, kolik jedinečných účtů provedlo kliknutí na odkaz.
Stále to ale není to nejlepší, co byste měli sledovat.
Zobrazení cílové stránky
To nejrelevantnější, nejlepší a nejhodnotnější, co se v této souvislosti vyplatí sledovat, je "Zobrazení cílové stránky". V tomto případě se totiž neměří jen ten samotný proklik, ale skutečně přechod na cílovou webovou stránku a její zobrazení. Až u tohoto čísla tedy máte skutečně jistotu, že daný člověk byl na vašem webu. Veškeré metriky před tím nemusí být vůbec směrodatné.
Počet zobrazení cílové stránky můžete porovnat s počtem kliknutí na odkaz. Tak poznáte, kolik lidí kliklo na reklamu, ale odešlo před načtením webu. Abyste si mohli zobrazit reportování k zobrazení cílové stránky pro cílové webové stránky, musíte mít nainstalovaný Meta pixel.
Proklik nemusí být skutečně zobrazení webu
Teď už tedy víte, jakou metriku byste měli ve svém Správci reklam sledovat, když chcete vědět, kolik lidí se vám prokliklo na web a nejen to, kolik lidí si web skutečně prohlédlo. A nelekejte se, jakmile toto číslo zjistíte, je dost možné, že se vám najednou mnohonásobně zvýší cena za skutečný proklik na web. To je přirozené. Ale určitě je lepší sledovat skutečné, relevantní metriky, než si jen hladit ego s obrovskými, leč nerelevantními čísly.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...





