Mýtus první: Za reklamu je zbytečné utrácet, méně peněz generuje stejné výsledky
Realita: Pakliže budete investovat do reklamy na Facebooku méně prostředků, zcela logicky se tak dočkáte i nižších výsledků. To platí nejen na sociálních sítích, ale kdekoli jinde.
To je prostě fakt!
Je potřeba vycházet z poměrně prosté logiky: Pokud by to skutečně fungovalo výše nastíněným způsobem, uchýlili by se k němu z úsporných důvodů všichni. V Š I CH N I!
V praxi by pak běžně docházelo k tomu, že by si firmy běžně zaplatily na jeden měsíc reklamu a pro měsíce další ji jednoduše vypnuly. Podle této teorie by je to na výsledcích ohrozit nemělo.
Takto ovšem sociální sítě fungovat nemohou a ani nefungují. Facebook z inzerce financuje vlastní provoz. A jde navíc o jediné prostředky, které získává. Navíc je celý projekt silně zaměřen na zisk.
Nutně tedy musí tlačit inzerenty do toho, aby v rámci jeho prostoru náležitě utráceli. Po vypnutí veškeré reklamy dochází tím pádem k poklesu daných hodnot.
Navíc reklama na Facebooku funguje na principu aukce, nikoliv rovnoměrného přerozdělování, které bychom s jistou nadsázkou mohli přirovnat k socialistickým principům.
Mýtus druhý: S novým správcem reklam přišel snížený rozpočet, na výsledcích se to však neprojevilo, jsou stejné nebo vyšší, rozpočet tedy musí mít vliv
Realita: Ani v tomto případě za výsledek není nijak zodpovědný rozpočet. Příčinou je lepší optimalizace kampaní.
S největší pravděpodobností je na vině spíše marketér, který nastavil reklamy a po skončení je pouze vyreportoval. V průběhu je však nijak neoptimalizoval.
Pokud reklamu spravuje specialista, ať už se jedná o agenturu nebo jednotlivce, který neustále kampaně optimalizuje, lze dosáhnout lepších výsledků. A to dokonce i s polovičním budgetem.
Výkonnost reklamy tedy v tomto případě spíše přímo úměrně odpovídá kvalitě daného odborníka. Člověk se zkušeností zvládne v krátkém čase efektivně otestovat maximum vhodných postupů, aby zjistil, který z nich je pro vaše potřeby nejvíce efektivní. Ten následně nasadí do praxe. Na výsledcích se tato zkušenost zcela pochopitelně odrazí.