Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Zrušená reklama nebo zablokovaný účet pro reklamy na Facebooku jsou nepříjemnou překážkou při budování úspěšné marketingové strategie. Proč k tomu dochází? Co jste udělali špatně, že vás Facebook zablokoval? A jaké jsou nejčastější chyby správců placených kampaní? Pohodlně se usaďte, začínám.
Inzerenti, ať už jsou to samotné firmy nebo profesionální marketéři, si často neuvědomí zásadní problém: Za zablokovanou reklamu jsou zodpovědní přímo oni sami, a to porušením základních pravidel.
Která to ale jsou? Na co byste si měli dát pozor, abyste taky nedostali ban?
Na Facebooku je limitována propagace alkoholu. Reklama propagující alkohol musí především akceptovat zákony dané země. Zejména se to týká věku konkrétních uživatelů. Pro jistotu ale doporučuji nastavit kampaně na starší publikum minimálně od 25 let, tak budete mít 100% jistotu, že to v pořádku projde.
V reklamě na Facebooku je vyloučena podpora i propagace nelegálních produktů, kam pochopitelně náleží i drogy. Zcela zakázaná je i reklama na tabák, a to, pozor, včetně elektronických cigaret a vaporizérů.
Propagace léků a doplňků stravy je omezena několika pravidly. Pokud se v reklamě objevují léky, musí jít o přípravky volně prodejné.
Reklamy propagující kosmetické zákroky a procedury, preparáty na hubnutí nebo doplňky stravy musejí být opět zacíleny na uživatele starší 18 let. Zakázáno je podporovat i negativní vnímání těla nebo uvádět zavádějící tvrzení. Pozor si proto dejte na oblíbené fotky Před a Po.
Dále se týká zákaz i zbraní a pyrotechniky. Pomyslnou stopku má na Facebooku vystavenou také lechtivý obsah, případně snímky, které toho odhalují zkrátka příliš. Samozřejmě do stejné kategorie spadá i veškerá pornografie.
Poslední segment, který na oblíbené sociální síti mívá problém, je finančnictví. Produkty a služby z oblasti finančnictví a pojišťovnictví musejí být cíleny na osoby starší 18 let, nesmí vyžadovat zadání finančních údajů a musejí být dostatečně transparentní.
Soutěže jsou na Facebooku oblíbené, nicméně byste měli vědět, že všechny musejí mít uvedeny jednoznačné podmínky a pravidla.
Mělo by tak být zřetelně dáno, že jde o soutěž, měli byste zveřejnit datum jejího ukončení, informace o tom, o co se bude hrát a pravidla.
Povinné je uvést, že Facebook nemá se soutěží nic společného, tedy nesponzoruje ji, nespravuje ji, nepodporuje ji a nemá závazky vůči vítězům.
Chybou je tak jednak absence těchto podmínek, ale i to, že mnohdy podněcují k nepovoleným úkonům. Fanoušky nesmíte vyzývat ani k přesdílení příspěvků libovolnou formou, ale ani k označování přátel.
Vybudit na Facebooku svým obsahem senzaci si přeje řada lidí. Přesto by se vám to nemuselo vyplatit. Facebook zamítá šokující či nepřiměřeně násilný obsah.
reklama zobrazující zohavení
reklama realisticky vyobrazující detaily probíhajícího chirurgického zákroku
reklama, která realisticky vyobrazuje mučení nebo utrpení
reklama zobrazující zbraň namířenou na diváka
reklama vyobrazující děsivé podrobnosti nehody nebo zločinu
reklama zachycující vymačkávání pupínků
Teď se dostávám na pro někoho možná nepochopitelnou půdu, ale v reklamě na Facebooku je zakázán také obsah, který uvádí nebo naznačuje osobní charakteristiky.
Co to znamená pro vás? Například zákaz pokládat osobní otázky: "Chtěli byste zhubnout?"; "Bojujete s kily navíc?"; "Sháníte rychlou půjčku?"; apod.
Podle Facebooku je nepřípustné spojovat osobní vlastnosti sledujících například s rasou, etnickou příslušností, náboženstvím, vírou, věkem, sexuální orientací či sexuálními praktikami, genderovou identitou, zdravotním postižením, fyzickým nebo duševním zdravím.
Samozřejmě též není povoleno na základě osobních vlastností, jako je víra, zdravotní stav nebo rasa, kohokoli diskriminovat.
K praktikám, které na Facebooku nemají místo, patří i tzv. engagement-bait. Jde o aktivitu, který uměle zvedáte zájem a zlepšujete dosah svých příspěvků nebo reklam.
Má obvykle podobu cíleného vyzývání uživatelů, aby nějakým způsobem reagovali, tedy příspěvek označili jako "to se mi líbí", reagovali konkrétní odpovědí nebo například emotikonem. Podobně do engagement-baitu patří i vyzývání uživatelů ke sdílení nebo označování přátel.
Tyto "návnady" na zvyšování zájmu dnes již dokáže detekovat algoritmus strojového učení Facebooku a jeho tvůrce postihovat.
Facebook poměrně podrobně specifikuje pravidla pro reklamu ve svých podmínkách, viz oddíl zásady pro reklamy. Před nastavováním reklamy si je proto nezapomeňte pečlivě nastudovat, ať se vyhnete zbytečným potížím.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.
Obsah je král, praví okřídlené marketingové rčení. Platí to i na sítích. Co ale dělat v okamžiku, kdy jednoduše netušíte, jaký obsah na ně dát? Co se hodí konkrétně na Instagram?
Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?
Máte skvělý nápad na novou marketingovou kampaň? Strávili jste hodiny hledáním, psaním, navrhováním a testováním? Teď už potřebujete jen zpětnou vazbu od potenciálních klientů.