Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...
Nejčastější chyby, kterými porušujete pravidla reklamy na Facebooku
Zrušená reklama nebo zablokovaný účet pro reklamy na Facebooku jsou nepříjemnou překážkou při budování úspěšné marketingové strategie. Proč k tomu dochází? Co jste udělali špatně, že vás Facebook zablokoval? A jaké jsou nejčastější chyby správců placených kampaní? Pohodlně se usaďte, začínám.
Proč dochází k problémům s reklamou
Inzerenti, ať už jsou to samotné firmy nebo profesionální marketéři, si často neuvědomí zásadní problém: Za zablokovanou reklamu jsou zodpovědní přímo oni sami, a to porušením základních pravidel.
Která to ale jsou? Na co byste si měli dát pozor, abyste taky nedostali ban?
Nejčastější chyby, kterými porušujete pravidla reklamy na Facebooku
1. Propagace alkoholických nápojů
Na Facebooku je limitována propagace alkoholu. Reklama propagující alkohol musí především akceptovat zákony dané země. Zejména se to týká věku konkrétních uživatelů. Pro jistotu ale doporučuji nastavit kampaně na starší publikum minimálně od 25 let, tak budete mít 100% jistotu, že to v pořádku projde.
2. Propagace tabákových výrobků
V reklamě na Facebooku je vyloučena podpora i propagace nelegálních produktů, kam pochopitelně náleží i drogy. Zcela zakázaná je i reklama na tabák, a to, pozor, včetně elektronických cigaret a vaporizérů.
3. Léky a doplňky stravy
Propagace léků a doplňků stravy je omezena několika pravidly. Pokud se v reklamě objevují léky, musí jít o přípravky volně prodejné.
Reklamy propagující kosmetické zákroky a procedury, preparáty na hubnutí nebo doplňky stravy musejí být opět zacíleny na uživatele starší 18 let. Zakázáno je podporovat i negativní vnímání těla nebo uvádět zavádějící tvrzení. Pozor si proto dejte na oblíbené fotky Před a Po.
4. Zbraně a pyrotechnika
Dále se týká zákaz i zbraní a pyrotechniky. Pomyslnou stopku má na Facebooku vystavenou také lechtivý obsah, případně snímky, které toho odhalují zkrátka příliš. Samozřejmě do stejné kategorie spadá i veškerá pornografie.
5. Finanční produkty
Poslední segment, který na oblíbené sociální síti mívá problém, je finančnictví. Produkty a služby z oblasti finančnictví a pojišťovnictví musejí být cíleny na osoby starší 18 let, nesmí vyžadovat zadání finančních údajů a musejí být dostatečně transparentní.
6. Nepovolené podmínky soutěží
Soutěže jsou na Facebooku oblíbené, nicméně byste měli vědět, že všechny musejí mít uvedeny jednoznačné podmínky a pravidla.
Mělo by tak být zřetelně dáno, že jde o soutěž, měli byste zveřejnit datum jejího ukončení, informace o tom, o co se bude hrát a pravidla.
Povinné je uvést, že Facebook nemá se soutěží nic společného, tedy nesponzoruje ji, nespravuje ji, nepodporuje ji a nemá závazky vůči vítězům.
Chybou je tak jednak absence těchto podmínek, ale i to, že mnohdy podněcují k nepovoleným úkonům. Fanoušky nesmíte vyzývat ani k přesdílení příspěvků libovolnou formou, ale ani k označování přátel.
7. Senzacechtivý obsah
Vybudit na Facebooku svým obsahem senzaci si přeje řada lidí. Přesto by se vám to nemuselo vyplatit. Facebook zamítá šokující či nepřiměřeně násilný obsah.
Patří sem:
reklama zobrazující zohavení
reklama realisticky vyobrazující detaily probíhajícího chirurgického zákroku
reklama, která realisticky vyobrazuje mučení nebo utrpení
reklama zobrazující zbraň namířenou na diváka
reklama vyobrazující děsivé podrobnosti nehody nebo zločinu
reklama zachycující vymačkávání pupínků
8. Osobní charakteristiky
Teď se dostávám na pro někoho možná nepochopitelnou půdu, ale v reklamě na Facebooku je zakázán také obsah, který uvádí nebo naznačuje osobní charakteristiky.
Co to znamená pro vás? Například zákaz pokládat osobní otázky: "Chtěli byste zhubnout?"; "Bojujete s kily navíc?"; "Sháníte rychlou půjčku?"; apod.
Podle Facebooku je nepřípustné spojovat osobní vlastnosti sledujících například s rasou, etnickou příslušností, náboženstvím, vírou, věkem, sexuální orientací či sexuálními praktikami, genderovou identitou, zdravotním postižením, fyzickým nebo duševním zdravím.
Samozřejmě též není povoleno na základě osobních vlastností, jako je víra, zdravotní stav nebo rasa, kohokoli diskriminovat.
9. Engagement-bait
K praktikám, které na Facebooku nemají místo, patří i tzv. engagement-bait. Jde o aktivitu, který uměle zvedáte zájem a zlepšujete dosah svých příspěvků nebo reklam.
Má obvykle podobu cíleného vyzývání uživatelů, aby nějakým způsobem reagovali, tedy příspěvek označili jako "to se mi líbí", reagovali konkrétní odpovědí nebo například emotikonem. Podobně do engagement-baitu patří i vyzývání uživatelů ke sdílení nebo označování přátel.
Tyto "návnady" na zvyšování zájmu dnes již dokáže detekovat algoritmus strojového učení Facebooku a jeho tvůrce postihovat.
Závěr
Facebook poměrně podrobně specifikuje pravidla pro reklamu ve svých podmínkách, viz oddíl zásady pro reklamy. Před nastavováním reklamy si je proto nezapomeňte pečlivě nastudovat, ať se vyhnete zbytečným potížím.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?
Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...
Je Instagram vhodný pro B2B strategii?
Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?
Nefunkční dvoufázové ověření na Facebooku, aneb jak jsem se 40,5 hodin nemohla dostat na svůj účet
Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.
Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.