Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Nabíjení peněz na Facebook
Začínáte se správou placených kampaní na Facebooku. Už ovšem máte dřívější zkušenost s Sklikem nebo Google Ads a pamatujete si, že jste zde dobíjeli vždy pravidelně kredit, ze kterého se pak online reklamy platily. Kde se dá toto nabíjení peněz dělat na Facebooku? Existuje na Facebooku nějaká online peněženka, ze které by se posléze platily reklamy? Na to se podíváme zde.

Nabíjení peněz na Facebooku
Nejednou jsem již od klienta obdržela dotaz, zda by nemohl dobít nějakou online peněženku přímo na Facebooku, ze které by se následně hradily všechny reklamy. Nápad je to vynikající, představa lákavá, bohužel realita neexistující.
Nic takového jako online peněženka totiž na Facebooku neexistuje.

Jak se platí za reklamy na Facebooku?
Na Facebooku se hradí reklamy přímo z vaší platební karty.
Vložíte tedy nejprve svou platební kartu do Vyúčtování ve svém Reklamním účtu na Facebooku a následně buď pravidelně v určitý stanovený den, anebo po dosažení určité částky, vám Facebook strhne spotřebovanou částku přímo z vaší karty a pošle vám fakturu.
Na Facebooku se tedy nedá za reklamy platit dopředu, nahrát peníze do nějaké zdejší peněženky ani si vytvořit nějaký kredit na reklamy. Tak to zde bohužel nefunguje.

Není to nebezpečné? Nebude si Facebook strhávat víc, než by měl?
Často samozřejmě tento fakt vede k další logické otázce - není to nebezpečné? Nestrhne si Facebook z mé karty víc, než by měl?
100% vyloučeno to samozřejmě nikdy nebude. Facebook není neomylný, a tak se to samozřejmě stát může. Ovšem za svou několikaletou praxi jsem se s tím ještě nikdy nesetkala. Musím zaklepat, že Facebook si zatím nikdy nestáhl z karty víc, než bylo reálně utraceno.
Navíc si to můžete velice snadno zkontrolovat v zaslané faktuře, kterou k platbě obdržíte. V ní budete mít přesně popsáno, kolik a za co platíte.

Výhoda placení reálně utracené částky
Na druhou stranu to má obrovskou výhodu - nejste limitováni žádným kreditem a nemusíte na to neustále myslet, abyste si jej znovu dobili.
Reklamy vám tedy běží pořád, neustále přináší výsledky a až dosáhnou určitého data nebo částky, budou vám vyúčtovány. Nestane se tedy, že by se vám reklamy stopnuly kvůli tomu, že jste spotřebovali vložený kredit.
Zároveň se vám nestane, že by vám na Facebooku zbývaly nějaké peníze, které byste si museli vybrat zpět, pokud byste už v placené reklamě nechtěli pokračovat.
Výjimka: Zde ovšem pozor! Reklamy se vám mohou stopnout, pokud platba za reklamy neproběhne. Jestliže například nemáte dostatek peněz na účtu, anebo jste dosáhli limitu na kartě, pak platba za reklamy neproběhne a v tu chvíli se všechny reklamy stopnou.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu
Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?
Kdy je správný čas na vyhodnocení kampaně?
Vyhodnocování reklam na sociálních sítích potřebuje čas. Nejde to dělat hned po první minutě, ani třeba po jednom dni. Kdy je tedy vhodné k němu přikročit? Po týdnu? Po dvou týdnech? Po měsíci? A kdo nebo co o tom rozhoduje?