Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Kolik fanoušků musíme mít, abychom mohli spustit placenou reklamu na Facebooku?
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.

0 nebo 1 000 000 - na počtu fanoušků nezáleží
Na sociálních sítích je to velice jednoduché - nezáleží na tom, kolik zde máte fanoušků.
Zda 0, anebo 1 000 000.
Jako firma si zde můžete nastavit a spustit placenou reklamu, ať už začínáte, anebo jste celosvětově známí.
Placené reklamy na sociálních sítích totiž nejsou nijak podmíněné výší počtu fanoušků.
Co je potřeba pro placené reklamy na sociálních sítích?
Naopak je zde potřeba mít:
- funkční firemní profil (klidně i bez fanoušků)
- funkční Reklamní účet
- napojenou aktivní platební kartu v Reklamním účtu
- dostatečný zůstatek na účtu
- dostatečný limit pro platby na internetu na kartě
- a chuť a vůli mít spuštěné placené reklamy na soc. sítích
To je vše.
Žádný pevně stanovený počet fanoušků.
Žádný minimální počet fanoušků.
Žádné jiné podmínky.
Neomezuje malý počet fanoušků zobrazení reklamy?
Pak vás ale možná napadne, zda vám případně nebude nějak nízký počet fanoušků škodit. Zda vám to nebude třeba ubírat výsledky na reklamách. Zda vás to nebude nějak omezovat.
Ovšem i zde vás uklidním.
Pokud si kampaně vyloženě nezacílíte přímo jen na fanoušky svého firemního profilu (což si zde můžete nastavit), pak ve většině případů budete své kampaně cílit všeobecně, například na všechny lidi v České republice, kteří mají zájem například o Zahrady.
Nezáleží tedy na tom, zda už je daný člověk vaším fanouškem, zda už o vás někdy slyšel, zda už vás sleduje, zda už zareagoval na některý váš příspěvek, anebo zda už někdy byl na vašem webu (pokud si něco z tohoto přímo v reklamě nenastavíte).
V takovou chvíli je pak tedy úplně jedno, jestli máte na profilu 50, 500, 5 000, nebo 50 000 fanoušků.
Kampaně zacílíte na konkrétní cílovou skupinu, která s vašimi fanoušky nemusí mít absolutně vůbec nic společného.
Co když nastavím kampaně jen na naše fanoušky?
Pokud byste přece jen chtěli omezit zobrazení placených reklam jen na své fanoušky (což moc nedoporučuji), pak ano, pak bude hrát počet vašich fanoušků roli. A to proto, že čím méně jich máte, tím méně se vám zobrazí vaše reklama.
A pokud jich máte jen v řádech pár desítek, nemusí se vaše reklama vůbec spustit.
Minimální velikost cílové skupiny v METĚ je totiž minimálně 1 000.
Proto, pokud máte příliš málo fanoušků, pak na ně vůbec nedoporučuji cílit samostatně, ale vždy cílovou skupinu rozšířit i o někoho zvenčí.
Jaký vliv má tedy počet fanoušků?
Jakou roli tedy hraje počet fanoušků na vašem firemním profilu?
K čemu je vám dobré sledovat počet fanoušků?
Proč je zde toto číslo vůbec uvedené?
Počet fanoušků sledujeme z několika důvodů:
- Social Proof - Tzv. Společenské potvrzení, že je vaše firma v pohodě, že je dobré vás sledovat a že stojí za to stát se vaším fanouškem.
- Jak se rozšiřuje povědomí o vaší firmě.
- Zda váš obsah zaujal lidi natolik, aby vás začali sledovat.
- Zda oslovujete správnou cílovou skupinu.
- A v neposlední řadě, je to svým způsobem lechtání vašeho ega, že vám roste sledovanost.
Ovšem na placené kampaně má počet fanoušků malý nebo dokonce žádný vliv.
Chcete si pustit placené reklamy, ale nemáte žádné fanoušky? No stress!
Proto, pokud si chcete pustit placené reklamy na sociálních sítích, vůbec se nedívejte na to, kolik zde máte fanoušků, jaký dosah mají vaše příspěvky a kolik jste už získali lajků. Vaše reklamy to nijak neovlivní a naopak si právě díky reklamám můžete začít budovat fanouškovskou základnu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...
Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?
Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...
Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...