Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Kdo je a kdo není správce sociálních sítí?
Laik může mít poměrně zkreslené představy o tom, kdo je správce sociálních sítí a jaké jsou jeho kompetence. Kdo jím tedy skutečně je a kdo nikoli?

Kdo není správce sociálních sítí
Správci sociálních sítí se v praxi potkávají s různorodými požadavky. Mnohé však jednoznačně nejsou a ani nemohou být v jejich kompetenci.
Nejsou tak výjimkou žádosti o odblokování profilu na Facebooku, smazání fotografie na sítí, nebo dokonce obnovení přístupového hesla. Je však nutné si uvědomit, že toto jsou úkoly, se kterými je potřeba se obrátit výhradně na oficiální podporu Facebooku.
Na chod samotného Facebooku (nebo jiných sociálních sítí) totiž jejich správci přirozeně nemají sebemenší vliv. Jednoznačně se nejedná o manažery společnosti, zástupce technické podpory, kohokoli, kdo by byl napojen na majitele Facebooku či snad na samotného Marka Zuckerberga.
Kdo ve skutečnosti je správce sociálních sítí
Správce sociálních sítí je samostatně působící podnikatel, ať už freelancer nebo zaměstnanec v marketingové agentuře.
Jeho úkolem je starat se o konkrétní profily na sociálních sítích. Primárně se tedy musí jednat o člověka, který je zběhlý v marketingu. Měl by to být nejen copywriter, ale také člověk, který je schopen vytvořit k příspěvkům grafiku.
A samozřejmě by měl k obsahu na síti být schopen přistupovat i analyticky. Správce sociálních sítí musí mít ponětí o trendech v tomto prostředí, ale také mít zpracovanou obsahovou strategii. Má být zkrátka schopen sociální sítě pro svou práci využívat adekvátně efektivně.
Také potřebuje mít povědomí o tom, jaké publikum se na sociálních sítích pohybuje a kdo je cílová skupina, k níž potřebuje své sdělení dostat
Ke své práci nezbytně využívá správce sociálních sítí kromě vlastních zkušeností a dovedností i řadu nástrojů. Prakticky nezbytností je v každodenní činnosti především Business Manager. Součástí této práce je i pravidelný reporting.
Proč spolupracovat se správcem sociálních sítí
Samotným majitelům firem schází pro efektivní využívání sociálních sítí nejen znalosti, ale především komodita nejcennější: čas.
Profesionál tak prakticky dokáže tuto činnost zastat a zároveň vám pomůže vytěžit z přístupu na sítě pro vaše podnikání to nejcennější. Sociální síť umí přivést nové zákazníky, zvýraznit povědomí o vaší značce i zvýšit prodeje. Odborník vám proto pomůže k tomu, aby vaše podnikání mohlo všestranně růst.
Stejně tak má přehled o tom, jakým způsobem pracuje vaše konkurence. A dokáže s pomocí těchto znalostí účinně vysledovat, která obchodní strategie může být funkční, která nikoli a kde se skrývá příležitost pro vás.
Sociální sítě navíc v současné době nabývají na důležitosti, která omezuje možnosti osobního setkávání. V době těch nejpřísnějších restrikcí prakticky jiná možnost, jak se ke klientům přiblížit než online, neexistuje.
Závěrem
Správce sociálních sítí je pro majitele firem důležitým obchodním partnerem, který mu může napomoci zvýšit hodnotu jeho značky. Je však zásadně důležité správně chápat jeho úlohu v celém procesu. Rozhodně se nejedná o pracovníka Facebooku, podporu Facebooku, majitele Facebooku, manažera Facebooku nebo snad dokonce o samotného Marka Zuckerberga.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Co rozhodně NEDĚLAT, když spravujete nebo budete spravovat placené kampaně na soc. sítích?
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...