Jsou reklamy na Instagramu levnější než reklamy na Facebooku?

29.06.2023

Reklama na Facebooku X Reklama na Instagramu. Z hlediska účinnosti mohou být obě platformy srovnatelné. Která z nich ale vychází levněji? A proč?

Jsou reklamy na Facebooku levnější?

Z hlediska účinnosti konkrétní kampaně platí, že záleží samozřejmě primárně na tom, jaké publikum se chystáte oslovit. Na Instagramu se často pohybuje spíše mladší věková kategorie. Starší věková skupina ale má pořád svou sílu a nelze tak tvrdit, že reklama na Facebooku už nefunguje vůbec.

Co když vám ale záleží primárně na ceně? Náklady jsou pravděpodobně nejdůležitějším aspektem, když se značka snaží přijít s účinnou reklamní kampaní.

To souvisí s výše uvedeným rozložením věkových kategorií na obou sociálních sítích. Protože se inzerenti na Instagramu snaží oslovit mladší publikum, často čelí silnější konkurenci, což znamená, že musí investovat i více peněz, aby se od ní odlišili.

Z hlediska rozpočtu pak platí, že obecně vzato bývá reklama na Facebooku levnější než na Instagramu. Proklik na Facebooku stojí průměrně 3 Kč, na Instagramu to pak zpravidla může vycházet až na 5 Kč a více.

Náklady na reklamu na Instagramu a Facebooku pod lupou

Zkušenosti českých marketérů kopírují i zahraniční zdroje. Podle Social Insider činí průměrná cena za proklik (CPC) na Facebooku přibližně 0,50 USD. Na Instagramu je v porovnání s tím tato hodnota přibližně dvojnásobná, dosahuje cca 1,10 USD.

Samozřejmě, že platba za proklik není metrikou, která by byla uplatnitelná jako nejdůležitější kritérium pro všechny uživatele. Návratnost investic (ROI) může mít mnohem výraznější výpovědní hodnotu. Porovnáme-li tak míru prokliku (CTR) mezi reklamami na Instagramu a Facebooku, je zřetelné, která platforma z tohoto srovnání vychází nejlépe.

Studie společnosti Social Insider ukazuje, že průměrná hodnota CTR na Facebooku dosahuje 3,06 %, zatímco CTR na Instagramu je to 0,68 %. Téměř pětinásobná výše utváří značný rozdíl a je tak poměrně zřetelné, že Facebook vychází z tohoto srovnání mnohem příznivěji, protože reklamy jsou zde levnější a nabízejí mnohem lepší návratnost investic.

Nejlepší konverzní poměr pak nabízí konkrétně reklama ve feedu Facebooku. Za průměrnou sumu CPC ve výši 0,26 USD, což je dokonce druhá nejlevnější alternativa, můžete získat průměrnou míru prokliku ve výši 4,69 %.

Závěr aneb která sociální síť se vyplatí víc?

Z hlediska ryzího porovnání nákladů se jednoznačně vyplatí Facebook, nicméně v potaz je potřeba při hodnocení kampaně vzít i další faktory. Někdy se vám tedy může stát, že konkrétně pro vás bude reklama na Instagramu výhodnější. A hlavně pamatujte na cílovku, na kterou míříte.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.