Jsou reklamy na Instagramu levnější než reklamy na Facebooku?

29.06.2023

Reklama na Facebooku X Reklama na Instagramu. Z hlediska účinnosti mohou být obě platformy srovnatelné. Která z nich ale vychází levněji? A proč?

Jsou reklamy na Facebooku levnější?

Z hlediska účinnosti konkrétní kampaně platí, že záleží samozřejmě primárně na tom, jaké publikum se chystáte oslovit. Na Instagramu se často pohybuje spíše mladší věková kategorie. Starší věková skupina ale má pořád svou sílu a nelze tak tvrdit, že reklama na Facebooku už nefunguje vůbec.

Co když vám ale záleží primárně na ceně? Náklady jsou pravděpodobně nejdůležitějším aspektem, když se značka snaží přijít s účinnou reklamní kampaní.

To souvisí s výše uvedeným rozložením věkových kategorií na obou sociálních sítích. Protože se inzerenti na Instagramu snaží oslovit mladší publikum, často čelí silnější konkurenci, což znamená, že musí investovat i více peněz, aby se od ní odlišili.

Z hlediska rozpočtu pak platí, že obecně vzato bývá reklama na Facebooku levnější než na Instagramu. Proklik na Facebooku stojí průměrně 3 Kč, na Instagramu to pak zpravidla může vycházet až na 5 Kč a více.

Náklady na reklamu na Instagramu a Facebooku pod lupou

Zkušenosti českých marketérů kopírují i zahraniční zdroje. Podle Social Insider činí průměrná cena za proklik (CPC) na Facebooku přibližně 0,50 USD. Na Instagramu je v porovnání s tím tato hodnota přibližně dvojnásobná, dosahuje cca 1,10 USD.

Samozřejmě, že platba za proklik není metrikou, která by byla uplatnitelná jako nejdůležitější kritérium pro všechny uživatele. Návratnost investic (ROI) může mít mnohem výraznější výpovědní hodnotu. Porovnáme-li tak míru prokliku (CTR) mezi reklamami na Instagramu a Facebooku, je zřetelné, která platforma z tohoto srovnání vychází nejlépe.

Studie společnosti Social Insider ukazuje, že průměrná hodnota CTR na Facebooku dosahuje 3,06 %, zatímco CTR na Instagramu je to 0,68 %. Téměř pětinásobná výše utváří značný rozdíl a je tak poměrně zřetelné, že Facebook vychází z tohoto srovnání mnohem příznivěji, protože reklamy jsou zde levnější a nabízejí mnohem lepší návratnost investic.

Nejlepší konverzní poměr pak nabízí konkrétně reklama ve feedu Facebooku. Za průměrnou sumu CPC ve výši 0,26 USD, což je dokonce druhá nejlevnější alternativa, můžete získat průměrnou míru prokliku ve výši 4,69 %.

Závěr aneb která sociální síť se vyplatí víc?

Z hlediska ryzího porovnání nákladů se jednoznačně vyplatí Facebook, nicméně v potaz je potřeba při hodnocení kampaně vzít i další faktory. Někdy se vám tedy může stát, že konkrétně pro vás bude reklama na Instagramu výhodnější. A hlavně pamatujte na cílovku, na kterou míříte.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!

Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?