Jsou reklamy na Facebooku levnější?
Z hlediska účinnosti konkrétní kampaně platí, že záleží samozřejmě primárně na tom, jaké publikum se chystáte oslovit. Na Instagramu se často pohybuje spíše mladší věková kategorie. Starší věková skupina ale má pořád svou sílu a nelze tak tvrdit, že reklama na Facebooku už nefunguje vůbec.
Co když vám ale záleží primárně na ceně? Náklady jsou pravděpodobně nejdůležitějším aspektem, když se značka snaží přijít s účinnou reklamní kampaní.
To souvisí s výše uvedeným rozložením věkových kategorií na obou sociálních sítích. Protože se inzerenti na Instagramu snaží oslovit mladší publikum, často čelí silnější konkurenci, což znamená, že musí investovat i více peněz, aby se od ní odlišili.
Z hlediska rozpočtu pak platí, že obecně vzato bývá reklama na Facebooku levnější než na Instagramu. Proklik na Facebooku stojí průměrně 3 Kč, na Instagramu to pak zpravidla může vycházet až na 5 Kč a více.
Náklady na reklamu na Instagramu a Facebooku pod lupou
Zkušenosti českých marketérů kopírují i zahraniční zdroje. Podle Social Insider činí průměrná cena za proklik (CPC) na Facebooku přibližně 0,50 USD. Na Instagramu je v porovnání s tím tato hodnota přibližně dvojnásobná, dosahuje cca 1,10 USD.
Samozřejmě, že platba za proklik není metrikou, která by byla uplatnitelná jako nejdůležitější kritérium pro všechny uživatele. Návratnost investic (ROI) může mít mnohem výraznější výpovědní hodnotu. Porovnáme-li tak míru prokliku (CTR) mezi reklamami na Instagramu a Facebooku, je zřetelné, která platforma z tohoto srovnání vychází nejlépe.