Kdy plánovat příspěvky nejen na Facebooku
Aby mělo vaše sdělení adekvátní dosah, nezáleží jen na tom, jak často budete informace zveřejňovat, ale také kdy je zveřejníte. Například obecně logika příspěvků na Facebooku velí je zveřejnit mimo špičku. Pakliže je konkurence malá, snáze si vašeho příspěvku budou moci sledující všimnout.
Zvyklosti uživatelů jsou však poměrně rozmanité. Určit přesné časy je tak velmi komplikované a závěry se různí.
Analýza Sprout Social například přišla se závěrem, že vhodný čas na postování facebookových příspěvků přichází od poloviny rána do poloviny odpoledne. Lidé mají v tuto dobu čas se sociálním sítím věnovat, řada z nich si u ranní kávy nebo dopoledního čaje dopřeje brouzdání po aktuálních novinkách.
Dále z těchto závěrů vyplynulo, že vhodným dnem je středa, a to v rozpětí od 11:00 do 13:00. Během pracovního týdne si lidé všímají novinek v době od 9:00 do 15:00.
Jakým způsobem měnit publikační plán o víkendu
Během víkendu se otevírá ještě širší pole působnosti. Většina lidí je doma a má tedy čas a prostor se sociálním sítím aktivněji věnovat.
Fakt, že je řada lidí online, znamená nejen to, že si vašich postů všimnou. Existuje rovněž znatelně vyšší šance ke konverzi.
Dostatek času, který je, jak již bylo řečeno, spolehlivým indikátorem, že sociální sítě budou v daném období fungovat, znamená obvykle i dostatek času k tomu, aby lidé dokončili to, k čemu se je snažíte přesvědčit, tedy například nakoupili.