Je o víkendu vhodné zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích?

03.12.2020

Zveřejňování příspěvků na sociálních sítích má své zákonitosti, které ovlivňují, zda si lidé vaše sdělení přečtou. Jak plánovat příspěvky na Facebooku a dalších sítích. A vyplatí se zveřejňovat příspěvky i o víkendu? Na to najdete odpověď právě zde.

Jak často psát na sociální sítě

Základní otázkou, kterou si při plánování svého marketingu na sítích musíte položit, je: Jak často je potřeba zveřejňovat příspěvky?

Na Facebook je doporučeno přidat nejméně 2 příspěvky za týden. U Twitteru to může být více, na překážku není 3 a více příspěvků. U Instagramu se průměrná doporučená frekvence postů pohybuje mezi 1 až 2 příspěvky týdně.

Není však nutné to přehánět. Nadměrná aktivita na sítích je kontraproduktivní. Uživatelé jsou přehlcení, sdělení nevnímají.

A pozor, samozřejmě i v případě sociálních sítí platí zlaté pravidlo: Lépe zveřejnit kvalitní a smysluplný obsah méně často než zahlcovat sítě příspěvky, které mají nulovou informační hodnotu a nejsou pro uživatele přínosem.

Kdy plánovat příspěvky nejen na Facebooku

Aby mělo vaše sdělení adekvátní dosah, nezáleží jen na tom, jak často budete informace zveřejňovat, ale také kdy je zveřejníte. Například obecně logika příspěvků na Facebooku velí je zveřejnit mimo špičku. Pakliže je konkurence malá, snáze si vašeho příspěvku budou moci sledující všimnout.

Zvyklosti uživatelů jsou však poměrně rozmanité. Určit přesné časy je tak velmi komplikované a závěry se různí.

Analýza Sprout Social například přišla se závěrem, že vhodný čas na postování facebookových příspěvků přichází od poloviny rána do poloviny odpoledne. Lidé mají v tuto dobu čas se sociálním sítím věnovat, řada z nich si u ranní kávy nebo dopoledního čaje dopřeje brouzdání po aktuálních novinkách.

Dále z těchto závěrů vyplynulo, že vhodným dnem je středa, a to v rozpětí od 11:00 do 13:00. Během pracovního týdne si lidé všímají novinek v době od 9:00 do 15:00.

Jakým způsobem měnit publikační plán o víkendu

Během víkendu se otevírá ještě širší pole působnosti. Většina lidí je doma a má tedy čas a prostor se sociálním sítím aktivněji věnovat.

Fakt, že je řada lidí online, znamená nejen to, že si vašich postů všimnou. Existuje rovněž znatelně vyšší šance ke konverzi

Dostatek času, který je, jak již bylo řečeno, spolehlivým indikátorem, že sociální sítě budou v daném období fungovat, znamená obvykle i dostatek času k tomu, aby lidé dokončili to, k čemu se je snažíte přesvědčit, tedy například nakoupili.

Víkend = ideální čas na marketing

Víkend je tak v marketingové strategii velmi dobře využitelným obdobím. Bylo by proto omylem si myslet, že obsahovou strategii je nutné dimenzovat pouze na pracovní dny a v období volna je na místě ji zcela utlumit.

Odpovídají tomu i informace, které vyplynuly z analýzy CoSchedule. Vhodnými časy pro zveřejnění informací na Twitteru je dle ní sobota a neděle v rozmezí 8:00 až 10:00, poledne, a čas v rozpětí 19:00 až 21:00

Víkendový "provoz" na Facebooku pak zahrnuje, jak vyplývá ze zveřejněných dat, dopolední čas 9:00 až 10:00, dále rozmezí mezi 12:00 až 13:00 a odpolední hodinu mezi 16:00 až 17:00.

Proč zveřejňovat příspěvky, když je publikum online

Zásadním problémem sociálních sítí je krátká životnost postů. Průměrný facebookový příspěvek na síti "vydrží" 5 až 6 hodin. Životnost postů na Instagramu je o poznání kratší, zpravidla nepřesahuje 48 hodin. U tweetů je to ještě méně, pouze 15 až 20 minut.

Cílovému publiku je tak zapotřebí nabídnout příspěvky k okamžité "konzumaci". Má-li aktuálně čas, je zapotřebí to v komunikační strategii využít. Vhodné plánování a návrh frekvence a času pro zveřejňování příspěvků jsou tak pro úspěšnost kampaně zcela klíčové.

Druhým zásadním pilířem sociálních sítí je i komunikace. Jsou založeny na vzájemné interakci. Proto je nutné nejen zveřejňovat posty a zveřejňovat je ve správný čas, ale také reagovat na komentáře sledujících. A to, pozor, včetně těch kritických.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...