Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Je Instagram vhodný pro B2B strategii?
Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?
Větší zviditelnění u relevantní cílové skupiny
Mládí – průměrný věk publika je jednou z klíčových charakteristik Instagramu. Drtivá většina uživatelů je zde mladší 35 let. Někteří je považují za příliš mladé, jiní je považují za budoucí rozhodující osoby. Instagram se proto stává důležitým kanálem pro jejich oslovení.
Zviditelnění – ačkoliv mechanismy této sítě nejsou tak silné, nabízejí firmám, které chtějí pracovat na zviditelnění u své cílové skupiny, významné výhody. Alternativní popisky, Témata u REELS, případně Hashtagy připojené k vizuálům mohou pomoci k nalezení a zároveň usnadňují mechanismus "repostování".
Viralita – přestože jinde existují účinnější nástroje virality, kvality Instagramu v této oblasti byste neměli podceňovat. Atraktivní vizuály v kombinaci s účinným textem vám mohou generovat návštěvnost na jiných kanálech a podpořit určité cesty určené ke konverzi.
Zapojení potenciálních zákazníků prostřednictvím fotek
Instagram má v současné době spoustu uživatelů (v ČR asi jeden milion) a může se pochlubit přirozeným zapojením, které je celkově pětkrát vyšší než na Facebooku. Obrázek je ještě jasnější, pokud jde o dosah mezi účastníky – zatímco dosah příspěvků na Facebooku je nesmělých 6 %, systém Instagramu zaručuje poměrně atraktivních 100 %.
Volba Instagramu tak znamená nabídku lepšího pochopení značky. Je to příležitost, jak můžete učinit svou značku lidštější, upřímnější a hmatatelnější pro své zákazníky. Sdílení toho, co tvoří každodenní život ve vaší firmě, nebo DNA vaší značky estetickým způsobem, vám umožňuje efektivně vyprávět vlastní příběh a vzbudit zájem u cílové skupiny.
Vaše značka tak může předávat své silné hodnoty elegantním, inspirativním, kreativním, zábavným nebo svérázným způsobem. Díky tomu je Instagram jednou z nejlepších pák, jak můžete předat své poselství.
Klíč k úspěchu pro veškerou interní komunikaci
Kromě přilákání potenciálních zákazníků je Instagram účinným prostředkem pro interní komunikaci.
Mnoho značek využívá tuto síť ke zdůraznění úspěchů svých týmů, které mají ztělesňovat filozofii a know-how společnosti. Instagram tak pomáhá vyzdvihnout příkladnost některých členů týmu a posiluje celkový pocit příslušnosti ke kvalitní společnosti.
Kromě polidštění značky pomáhá Instagram rozvíjet vztah s interními zaměstnanci. Lépe než pořádat vyčerpávající semináře pouze za účelem budování týmu umožňuje Instagram rozvíjet skutečné pouto se zaměstnanci prostřednictvím zábavných mechanismů.
I Instagram můžete využít ke své B2B strategii
Proto, až budete příště opět přemýšlet nad svou B2B strategií, zkuste do ní zařadit také Instagram. Nemusí to být vůbec špatný nápad. Alespoň si jej můžete otestovat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.