Je Instagram vhodný pro B2B strategii?

13.03.2024

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Větší zviditelnění u relevantní cílové skupiny

Mládí – průměrný věk publika je jednou z klíčových charakteristik Instagramu. Drtivá většina uživatelů je zde mladší 35 let. Někteří je považují za příliš mladé, jiní je považují za budoucí rozhodující osoby. Instagram se proto stává důležitým kanálem pro jejich oslovení.

Zviditelnění – ačkoliv mechanismy této sítě nejsou tak silné, nabízejí firmám, které chtějí pracovat na zviditelnění u své cílové skupiny, významné výhody. Alternativní popisky,  Témata u REELS, případně Hashtagy připojené k vizuálům mohou pomoci k nalezení a zároveň usnadňují mechanismus "repostování".

Viralita – přestože jinde existují účinnější nástroje virality, kvality Instagramu v této oblasti byste neměli podceňovat. Atraktivní vizuály v kombinaci s účinným textem vám mohou generovat návštěvnost na jiných kanálech a podpořit určité cesty určené ke konverzi.

Zapojení potenciálních zákazníků prostřednictvím fotek

Instagram má v současné době spoustu uživatelů (v ČR asi jeden milion) a může se pochlubit přirozeným zapojením, které je celkově pětkrát vyšší než na Facebooku. Obrázek je ještě jasnější, pokud jde o dosah mezi účastníky – zatímco dosah příspěvků na Facebooku je nesmělých 6 %, systém Instagramu zaručuje poměrně atraktivních 100 %.

Volba Instagramu tak znamená nabídku lepšího pochopení značky. Je to příležitost, jak můžete učinit svou značku lidštější, upřímnější a hmatatelnější pro své zákazníky. Sdílení toho, co tvoří každodenní život ve vaší firmě, nebo DNA vaší značky estetickým způsobem, vám umožňuje efektivně vyprávět vlastní příběh a vzbudit zájem u cílové skupiny.

Vaše značka tak může předávat své silné hodnoty elegantním, inspirativním, kreativním, zábavným nebo svérázným způsobem. Díky tomu je Instagram jednou z nejlepších pák, jak můžete předat své poselství.

Klíč k úspěchu pro veškerou interní komunikaci

Kromě přilákání potenciálních zákazníků je Instagram účinným prostředkem pro interní komunikaci

Mnoho značek využívá tuto síť ke zdůraznění úspěchů svých týmů, které mají ztělesňovat filozofii a know-how společnosti. Instagram tak pomáhá vyzdvihnout příkladnost některých členů týmu a posiluje celkový pocit příslušnosti ke kvalitní společnosti.

Kromě polidštění značky pomáhá Instagram rozvíjet vztah s interními zaměstnanci. Lépe než pořádat vyčerpávající semináře pouze za účelem budování týmu umožňuje Instagram rozvíjet skutečné pouto se zaměstnanci prostřednictvím zábavných mechanismů.

I Instagram můžete využít ke své B2B strategii

Proto, až budete příště opět přemýšlet nad svou B2B strategií, zkuste do ní zařadit také Instagram. Nemusí to být vůbec špatný nápad. Alespoň si jej můžete otestovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...