Osobní profily jsou jen pro lidi
Klasický osobní profil tedy mohou používat pouze lidé. Zároveň každý jednotlivec může mít pouze jeden profil a může jej využívat pouze pro nekomerční účely.
Zůstává tak například limitován počtem osob, které může mít v přátelích, ale i počtem těch, které bude sledovat. V obou případech jde o 5 000 lidí.
V čem se firemní profil liší od toho soukromého
S nadsázkou bych firemní profil mohla přirovnat k vaší virtuální kanceláři. Určená je pro vaše klienty, kteří se v ní mohou dozvědět vše podstatné o vás a vašem podnikání a má reprezentativní charakter.
Do firemního profilu se vyplňují základní informace o vaší firmě, tedy zejména adresa a telefonický a e-mailový kontakt.
Dále vás Facebook při zakládání firemního profilu vyzve k tomu, abyste připojili logo své značky. Stejně tak je vhodné nahrát na stránku úvodní a profilovou fotografii.
Osobní profil je jako vaše ložnice
Soukromý profil bych naopak mohla ve stejné analogii přirovnat k vaší ložnici. Máte v ní tedy dost osobních věcí a pravděpodobně si do ní nezvete úplně každého.
A určitě se shodneme, že do své ložnice si své zákazníky a klienty nikdy nezvete. Když už, sejdete se s nimi třeba někde v kavárně nebo coworkingu.
Stejně tak byste tedy měli zásadně oddělovat informace a obsah na svém osobním a firemním profilu.
Výhody firemního profilu
Výhodou firemního profilu je především to, že tuto stránku může mít pod správou více lidí. Do osobního profilu naproti tomu nemůžete přidat žádné další správce nebo editory obsahu. Jste na to sami. Což ale dává smysl. Do své ložnice si taky nezvete cizí lidi, aby vám hodnotili vaše povlečení.
Dále vám firemní profil umožní sestavovat pro konkrétní stránku placené kampaně. To opět na vašem osobním profilu není možné.
Facebook má navíc k dispozici pokročilé informace o dosahu a dalších výkonnostních parametrech vašich reklamních kampaní. A na rozdíl od soukromého profilu jej můžete napojit i na Business Manager.