Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Na Facebooku i na Instagramu může mít profil jak obyčejný člověk, tak i jakákoliv firma nebo společnost. V čem se tedy firemní a osobní profily liší? Proč je lepší mít pro firemní účely firemní profil? A proč vám pro vaše podnikání nestačí mít osobní profil? Pohodlně se usaďte, hned vám to prozradím.
Firemní profil neboli Stránka (Page) je typem profilu, který využívají na Facebooku firmy a další komerční subjekty. Obsahuje veřejné příspěvky, které může vidět každý uživatel na Facebooku, ale i mimo tuto síť. Fanoušci jej mohou libovolně označit tlačítkem "To se mi líbí".
Podle Facebooku a jeho aktuálně platných pravidel jednoduše každý subjekt, který není žijící, musí používat firemní profil. To znamená, že už jen dle těchto pravidel byste neměli pro firemní účely používat osobní profil.
Klasický osobní profil tedy mohou používat pouze lidé. Zároveň každý jednotlivec může mít pouze jeden profil a může jej využívat pouze pro nekomerční účely.
Zůstává tak například limitován počtem osob, které může mít v přátelích, ale i počtem těch, které bude sledovat. V obou případech jde o 5 000 lidí.
S nadsázkou bych firemní profil mohla přirovnat k vaší virtuální kanceláři. Určená je pro vaše klienty, kteří se v ní mohou dozvědět vše podstatné o vás a vašem podnikání a má reprezentativní charakter.
Do firemního profilu se vyplňují základní informace o vaší firmě, tedy zejména adresa a telefonický a e-mailový kontakt.
Dále vás Facebook při zakládání firemního profilu vyzve k tomu, abyste připojili logo své značky. Stejně tak je vhodné nahrát na stránku úvodní a profilovou fotografii.
Soukromý profil bych naopak mohla ve stejné analogii přirovnat k vaší ložnici. Máte v ní tedy dost osobních věcí a pravděpodobně si do ní nezvete úplně každého.
A určitě se shodneme, že do své ložnice si své zákazníky a klienty nikdy nezvete. Když už, sejdete se s nimi třeba někde v kavárně nebo coworkingu.
Stejně tak byste tedy měli zásadně oddělovat informace a obsah na svém osobním a firemním profilu.
Výhodou firemního profilu je především to, že tuto stránku může mít pod správou více lidí. Do osobního profilu naproti tomu nemůžete přidat žádné další správce nebo editory obsahu. Jste na to sami. Což ale dává smysl. Do své ložnice si taky nezvete cizí lidi, aby vám hodnotili vaše povlečení.
Dále vám firemní profil umožní sestavovat pro konkrétní stránku placené kampaně. To opět na vašem osobním profilu není možné.
Facebook má navíc k dispozici pokročilé informace o dosahu a dalších výkonnostních parametrech vašich reklamních kampaní. A na rozdíl od soukromého profilu jej můžete napojit i na Business Manager.
Na osobním profilu oproti tomu nemůžete propagovat příspěvky a stejně tak nemůžete využít FB pixel pro remarketingovou reklamu.
Na soukromém profilu nemůžete mít "Obchod", ani "Katalog produktů" či "Nabídku služeb". Stejně tak na něm chybí propracované přehledy a statistiky návštěvnosti a úspěšnosti vašich příspěvků.
Navíc osobní profil není možné začít sledovat pomocí tlačítka "To se mi líbí". V případě, že nechcete ztratit konkrétního uživatele s osobním profilem, musíte se stát na Facebooku přáteli.
Svůj soukromý profil pro účely podnikání na Facebooku používat tedy jednak nesmíte, ale ani se pro tento účel funkcionalitou příliš nehodí. Je však nutné si uvědomit, že abyste si mohli založit profil firemní, ten soukromý musíte mít k dispozici.
Opět to můžu přirovnat k té pomyslné kanceláři. Taky si nebudete pronajímat kancelář, pokud jednak nemáte firmu, ale hlavně nemáte vyřešené své vlastní bydlení a bydlíte pod mostem. Proto je potřeba mít v prvé řadě osobní profil a až pak je možné založit si ten firemní.
Už při zakládání stránky si budete rozmýšlet, jestli profil zakládáte jako firma nebo značka, případně jakožto komunita či veřejně známá osobnost.
Vytvoření facebookové stránky je zdarma a zabere vám jen pár kliknutí.
Dále je potřeba dbát na to, že bezprostředně po založení firemního profilu je nutné dále s profilem pracovat. Nestačí jej jen mít. To vám úspěch nezaručí. Je potřeba s ním pracovat, a to na bázi promyšlené marketingové strategie.
To znamená především pravidelně zde sdílet obsah, který bude doplněný poutavou, zajímavou a originální grafikou, komunikovat zde s fanoušky a starat se o budování komunity na síti.
Pracovat s příspěvky vám dovolí především karta Přehledy stránky. Ta vám umožní zjistit, jak uživatelé na váš obsah reagují a o jaký obsah mají největší zájem. Podle toho následně můžete svou aktivitu upravit.
V současné době na Facebooku působí především cílová skupina ve věku nad 25 let. Značnou výhodou této sociální sítě je velmi efektivní práce s cílovým publikem. Široká škála dostupných demografických údajů vám umožní skutečně detailní cílení vašeho obsahu.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.