Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Jak získat nové kontakty = leady v rámci placené kampaně v METĚ?
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Jak můžete získávat nové kontakty z kampaní?
První, nejdůležitější věcí je, nastavit správně cíl = účel kampaně.
Ten v tomto případě nemůže být na prodeje na webu, na prokliky na web, nebo na lajknutí příspěvku, ale na Potenciálního zákazníka.

Právě v rámci tohoto cíle následně můžete nastavit kampaň například:
- na Formulářovou reklamu = lidé vám budou vyplňovat formuláře s kontaktními údaji,
- na Hovory = lidé vám budou sami rovnou volat,
- na Messenger = lidé vám budou sami rovnou psát na Messengeru,
- anebo na Web = lidé vám budou vyplňovat váš kontaktní formulář přímo na vašem webu.
Konkrétní místo konverze = cíl si následně během nastavování kampaně nastavíte na úrovni Sady reklam.
Jen si sami zvolíte (pouze jeden cíl), co by měla daná kampaň přinášet.

Jak získávat nové kontakty co nejefektivněji?
Která z těchto možností je pro vás ta nejlepší? Zvolit si totiž můžete pouze jednu, proto je potřeba zvolit správně. Co tedy zvolit ve vašem případě?
Pokud chcete, aby vám lidé vyplňovali váš vlastní kontaktní formulář umístěný na vašem webu, zvolte Web. Avšak v tomto případě musíte mít na svém webu nainstalovaný Facebook PIXEL a zároveň zde musíte mít nastavený event pro vyplnění formuláře, aby META věděla, kdy daný člověk skutečně formulář vyplnil.
Pokud chcete, aby vás lidé sami rovnou kontaktovali třeba přes telefonní hovor, anebo přes Messenger, zvolte možnost buď Hovory nebo Messenger.
A pokud chcete, aby vám jen lidé vyplňovali formulář vytvořený přímo v prostoru METY (Facebook, Instagram) a vy jste si pak tyto kontakty stahovali k sobě a kontaktovali je sami, pak zvolte možnost Rychlé formuláře.
Jenže není kontakt jako kontakt... A není všechno zlato, co se třpytí.
Jenže, jakmile budete mít za sebou několik kontaktních kampaní, zjistíte, že možná ne všechny kontakty byly relevantní a ne všechny vůbec byly.
Setkávám se totiž už několik let pravidelně s několika nešvary těchto kampaní.
NEŠVAR Č. 1: Lidé neví, že vyplnili nějaký formulář
Formulářová kampaň je asi jednou z nejoblíbenějších u mnohých mých klientů, kteří si budují databázi klientů. Jenže často samotní uživatelé ani neví, že vůbec něco někde vyplnili. Formuláře se jim totiž vyplňují automaticky, takže stačí jen jednoduše kliknout na tlačítko a kontakt je váš, aniž by pro to uživatel musel něco více udělat.
STINNÁ STRÁNKA: Vy tak sice můžete získat spoustu kontaktů, ale na lidi, kteří třeba ani nic nechtějí, anebo neví, že vůbec někde něco odeslali.
MOŽNÉ ŘEŠENÍ: Samozřejmě existuje určité opatření, aby se toto nedělo, a to kontrolní otázky, podmíněná logika a nutnost potvrzení kontaktních údajů po SMS. Jenže i toto nese svá úskalí, a to v tom, že vám pak lidé vůbec žádný formulář nemusí vyplnit. A získat pak alespoň jeden kontakt může být velmi, velmi drahé.
NEŠVAR Č. 2: Lidé se vám nedovolají
Pokud byste nastavili kampaň na získávání telefonátů, tedy že vám lidé budou přímo volat, tak ani zde se nevyhnete možným problémům.
Stává se mi, že mi sice META hlásí xy provedených telefonátů, ale reálně nám nikdo nikdy skutečně nevolal. Ticho po pěšině. Ani ň.
Jak si to ten Facebook může dovolit reportovat, že vám někdo zavolal, když vám reálně nikdo nevolal?!
No, protože Facebook neví, zda se ten dotyčný skutečně dovolal. Zda netípnul telefon ještě před tím, než jste jej zvedli a řekli: "Ano, prosím?"
META jen vidí, že někdo klikl na tlačítko "Zavolat". Ale to, zda se pak skutečně k vám dovolal, zda skutečně s vámi mluvil, to už samozřejmě neví. Až tak nás "Oko Mordoru" nesleduje.
Proto se vám u této kampaně může stát, že vám META bude hlásit nádherné, úžasné výsledky, ale reálně ani ťuk.
MOŽNÉ ŘEŠENÍ: Mít tuto kampaň nastavenou jen s nižším budgetem, každý den jí kontrolovat a sledovat a pokud zde budete mít pár telefonátů, ale bez reálně jediného telefonátu ve skutečném světě, pak tuto kampaň stopněte.
Bohužel v tomto případě neznám praktické řešení, které by tento problém vyřešilo.

NEŠVAR Č. 3: Lidé vám napíšou, ale že nemají zájem
Dalším typem cíle, tedy místa konverze, může být Messenger. Tedy, že vám lidé budou přímo psát do vašeho firemního Messengeru. Dá se to velice účinně zjednodušit tím, že předpřipravíte sadu automatických otázek a odpovědí a ty vám budou lidé vyplňovat.
Například zda si hledají nové bydlení, odkud jsou, jaká je nyní jejich situace apod.
STINNÁ STRÁNKA: Jenže ani tato kampaň se neobejde bez možných komplikací. Zde vám sice lidé mohou skutečně psát do Messengeru. Mohou vám skutečně odpovědět na všechny vaše otázky. Ale nakonec z toho může vyplynout (anebo vám to rovnou sami mohou napsat), že vlastně o nic nemají zájem.
Takže META vám hlásí, že jste získali kontakt na Messengeru, a vy jste ho skutečně opravdu získali (on tam fakt je), ale je vám to úplně k ničemu, protože stejně víte, že z toho nic nebude.
MOŽNÉ ŘEŠENÍ: Částečně se tomuto můžete vyhnout právě co nejdetailnějšími kontrolními otázkami, kterými musí zájemce projít. Čím detailnější, tím lepší. Potenciální zájemce totiž bude chtít vše vyplnit, kverulanta to po chvíli přestane bavit a nevyplní.
Ale samozřejmě ani toto nemusí být samospasné a ani toto nemusí zajistit, že se vám budou ozývat skutečně jen ti nejvážnější zájemci.
Jak tedy získat co nejlépe nové kontakty = leady v rámci placené kampaně v METĚ?
Co je tedy nejlepší? Jak získávat co nejlépe nové kontakty v METĚ?
Z mých zkušeností většinou fungují nejlépe formuláře přímo na vašem webu. Lidé se tam musí prokliknout (nezůstávají v prostředí METY), musí ručně něco vypsat (nemají nic předvyplněné) a zkoušeči většinou formuláře nevyplňují.
Ale samozřejmě nezatracuji ani jiné způsoby získávání leadů. Lead magnety, e-booky, akce, soutěže, apod. A ani ty výše zmíněné, tedy Hovory, Messenger nebo Rychlé formuláře.
Ale chce to hodně dobře testovat a kontrolovat, abyste na tom jen nepropálili spoustu budgetu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!
Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."
Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...




