Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Jak z reklamy na Facebooku vytřískat maximum?
Reklama na Facebooku může být velmi účinným nástrojem. Ovšem jen když se dělá správně. Jakým způsobem z ní tedy maximalizovat profit? Jak by měla vypadat ideální facebooková reklama? A jaké kampaně by vám ve vašich sadách neměly chybět?
Jak vypadá ideální struktura kampaní na Facebooku?
Nesegmentujte příliš detailně cílovou skupinu
Každý segment zákazníků má odlišné cíle a očekávání, s nimiž vstupuje k vám na web. Zákazníky je proto nutné si rozdělit na příslušné segmenty. Nedostatečná segmentace potom vede k příliš nízkému konverznímu poměru.
Platí to však i naopak. Velmi detailní segmentace znamená, že se vhodná cílová skupina pro váš produkt či službu nenajde, případně je tak malá, že již není ani pro vaše potřeby relevantní.
Svou roli by tak při segmentaci měly sehrávat geografie, sociodemografické údaje i individuální vlastnosti jednotlivce. Ideální velikost cílové skupiny by pak měla být nad 1 000 lidí do zhruba 30 000 lidí (záleží na nastavení, cílích, atd.).
Nerozdělujte rozpočet na příliš mnoho částí/kampaní
Rozpočet je nástrojem na kontrolu výdajů. Je možné jej nastavit na kampaň nebo na sadu reklam. Použít lze v obou případech rozpočet denní nebo dlouhodobý.
Facebook dovoluje rozdělit rozpočet pro kompletní kampaň podle výkonu. Úspěšné reklamy dostanou více, méně úspěšné méně. Rozpočet na sadu reklam je určen k lepší kontrole doručování, protože jednotlivé sady budou mít samostatné rozpočty.
Rozdělit rozpočet na větší počet částí nebo kampaní se vám nemusí vyplatit, pokud si chcete zajistit dostatečnou návratnost. Pochopitelně platí, že je lepší jedna úspěšná a dobře nastavená kampaň než několik špatných.
Ideální rozpočet by tak měl činit minimálně 100 Kč/kampaň/den (opět záleží na nastavení, cílích, velikosti cílové skupiny, atd.) .
Optimalizujte rozpočet na nákup
Zavedení CBO neboli optimalizace rozpočtu kampaní představují pro uživatele významné zjednodušení při správě reklamních kampaní.
Podle Facebooku je optimalizace rozpočtu kampaně nejvhodnější pro kampaně, které mají aspoň 2 sady reklam. Pokud použijete tento nástroj, můžete jej využít pro sady o více než 70 reklamách, ale ne více než 200 reklamách.
Zároveň optimalizujte ideálně většinu svých kampaní na nákup nikoliv jen na lajk, návštěvu na webu nebo zhlédnutí videa.
Nerozdělujte sadu reklam na příliš mnoho menších segmentů
Facebook umožňuje testovat různé segmenty, a tím maximalizovat účinnost vaší kampaně. Ovšem segmentovat reklamu na příliš mnoho segmentů není úplně vhodné. Opět to znamená, že by nemusela vrátit relevantní výsledky. Nejen, že by se rozpočet roztříštil na příliš mnoho částí, ale také by se roztříštily výsledky u jednotlivých kampaní. Proto je lepší mít třeba jen 1 - 3 hlavní kampaně.
Které kampaně by vám neměly chybět?
Dynamický remarketing
Dynamický remarketing je velmi úspěšný a efektivní. Reklamu lze tímto způsobem dostat k relevantní cílové skupině a zvýšit tak konverze, například přimět uživatele skutečně dokončit nákup. Zároveň se v reklamě zobrazují specifické produkty, které cílovou skupinu s velkou pravděpodobností zaujmou.
Konverzní kampaně
Konverzní kampaně mohou mít totožné cílení jako u proklikových kampaní. Tyto kampaně dovolují poznat vaši cílovou skupinu a určit, v jaké fázi se nacházejí. Konverzní kampaň může uživatele přimět opět například realizovat nákup, ale také přidat zboží do košíku, přejít k zaplacení, nebo si třeba vyhledat kontaktní údaje atd.
Akviziční kampaně na nové uživatele
Tyto kampaně obecně vyžadují přesné definování cílového publika. Zaměřit byste se měli na ty zákazníky, kteří vám přinášejí nejvyšší obrat. Zároveň právě akviziční kampaně bývají nejziskovější.
Bannerová podpora nejprodávanějších produktů
Každá reklama na Facebooku by měla kromě základního textu obsahovat také zajímavé bannery. Bannery je nutné vytvářet v souladu s podmínkami Facebooku, tedy především dodržet stanovené množství textu a uchovat požadovaný rozměr. Ideálním rozměrem banneru je čtverec 1 080 px X 1 080 px.
Do reklam se zároveň hodí vsadit výhradně tzv. "na jistotu". Znamená to, že byste měli investovat pouze do nejlepších produktů ve své nabídce, které svému cílovému publiku můžete nabídnout. Proto vždy promujte to nejlepší, co vám jde celoročně nejvíce na odbyt, co jsou vaše bestsellery.
Další rady pro vyšší účinnost reklamy na Facebooku
A na závěr - rozpočet na Facebooku sice není dobré příliš omezovat, ale na druhou stranu není ideální rozházet zde bezhlavě statisíce na všechny strany. Rozpočet na Facebooku je proto vhodné přiměřeně omezit. A jak? Vyplatí se vám neinvestovat více cca než 1,4 až 1,8 násobek vůči počtu oslovených lidí.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Jak zakázat inzerci v aplikaci Instagram?
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.