Jak vytvořit skvělý příspěvek na sociální sítě?

16.03.2022

Sociální sítě představují důležitý komunikační nástroj dnes již každé značky. Klíčem k úspěchu je jejich obsah. Jak by proto měl vypadat ideální příspěvek na sociální sítě? Pojďme se na to podívat.

Buďte autentičtí

Klíčem k úspěchu na sítích je autenticita a originalita. Jednoznačně nikoho jiného nekopírujte. Na síti prezentujte vlastní názory a hodnoty.

Samozřejmě je vhodné psané posty doprovodit také videem a fotografiemi. I ty by měly být v ideálním případě přímo vaše. Nevadí přitom, že minimálně zpočátku určitě nebudou tak dokonale "vypulírované" jako snímky z fotobank.

A co by na videu či fotografii mělo být? Nejlepší je, pokud přímo prostřednictvím fotografie či videa umíte prezentovat svůj produkt a jeho funkčnost. Vaši sledující totiž rozhodně nechtějí kupovat příslovečného zajíce v pytli.

Nabídněte pohled do zákulisí

Značek, které řeší konkrétní problém svého publika, je mnoho. Za každou z nich se ale vždy ukrývají konkrétní lidé.

Nechte své zákazníky nahlédnout nejen do toho, co děláte, ale především jak to děláte. Ukažte lidem, jak to vypadá "za oponou", když se fotí nová kolekce šperků nebo jaký čilý ruch panuje ve vašem skladu.

Nebojte se být i osobnější. I lidé ve vaší firmě mají své běžné lidské radosti a starosti. Proč se tak nepochlubit, že kolegyně slaví narozeniny nebo se váš firemní tým úspěšně rozrůstá čerstvě narozeným potomkem někoho z kolegů?!

Dejte lidem emoce

Na sociálních sítích vyžadují uživatelé zábavu, akci i emoce. S jistou nadsázkou bychom o emocích mohli říci, že vykazují "nakažlivé" chování. Emocionálně zbarvené příspěvky lidé sdílí mnohem ochotněji.

Platí to zejména pro pozitivní sdělení. Ta totiž nabízejí únik z reality. Radostné vyznění vašich postů na síti motivuje ostatní, aby se chovali stejně. Převaha pozitivních příspěvků tak komunitu vybudí k tomu, aby vaše chování zrcadlila.

Dalšími posty, které chtějí lidé na sociálních sítích sdílet, jsou ty, které vzbouzí překvapení a úžas. Naopak strachem nebo hněvem šetřete. Například hněv by měl vaše publikum opět spíše v pozitivním slova smyslu motivovat, například k tomu, aby se odhodlalo k nějaké akci.

Ptejte se

Pokládání otázek vede k odpovědím. Na světě je tedy dialog a právě dialog je pro sociální sítě mimořádně důležitý.

Tyto platformy by totiž měly být založeny právě na komunikaci. Otázky jsou tedy efektivní způsob, jak publikum zapojit. Zároveň jde o poměrně nenáročnou formu průzkumu. Pokud nevíte, jaký obsah by si vaši sledující přáli, jednoduše se jich na to zeptejte.

Zajímavou alternativou může být i živé vysílání, kdy necháte zájemce pokládat vám dotazy a přímo v reálném čase budete odpovídat.

Buďte užiteční

Máte pocit, že o pracně budované know-how se nesmíte dělit a už vůbec ho nelze "jen tak" pustit na internet? To je chyba.

Vaši fanoušci naopak jednoznačně ocení užitečné informace. Nebojte se jim na sociální sítě sdílet návody ve stylu "jak na to" nebo krátké užitečné tipy. Pokud se vás navíc lidé ptají neustále na tentýž konkrétní problém, rovnou můžete tuto nejčastěji kladenou otázku na sítích zodpovědět sami.

Vaše texty by tedy jednak neměly být nudné, ale ani příliš dlouhé. Pokud už potřebujete odprezentovat "suchá" data, zvolte zajímavou infografiku.

Závěrem aneb jak psát na sociální sítě

Sociální sítě jsou efektivním marketingovým nástrojem, který je pro velké firmy i freelancery prakticky nezbytností. Obsah pro vás by tak měl být navržen s ohledem na konkrétní platformu i podmínky vaší značky a je zapotřebí, aby zapadal do tonality celého vašeho brandu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.