Jak vytvořit skvělý příspěvek na sociální sítě?

16.03.2022

Sociální sítě představují důležitý komunikační nástroj dnes již každé značky. Klíčem k úspěchu je jejich obsah. Jak by proto měl vypadat ideální příspěvek na sociální sítě? Pojďme se na to podívat.

Buďte autentičtí

Klíčem k úspěchu na sítích je autenticita a originalita. Jednoznačně nikoho jiného nekopírujte. Na síti prezentujte vlastní názory a hodnoty.

Samozřejmě je vhodné psané posty doprovodit také videem a fotografiemi. I ty by měly být v ideálním případě přímo vaše. Nevadí přitom, že minimálně zpočátku určitě nebudou tak dokonale "vypulírované" jako snímky z fotobank.

A co by na videu či fotografii mělo být? Nejlepší je, pokud přímo prostřednictvím fotografie či videa umíte prezentovat svůj produkt a jeho funkčnost. Vaši sledující totiž rozhodně nechtějí kupovat příslovečného zajíce v pytli.

Nabídněte pohled do zákulisí

Značek, které řeší konkrétní problém svého publika, je mnoho. Za každou z nich se ale vždy ukrývají konkrétní lidé.

Nechte své zákazníky nahlédnout nejen do toho, co děláte, ale především jak to děláte. Ukažte lidem, jak to vypadá "za oponou", když se fotí nová kolekce šperků nebo jaký čilý ruch panuje ve vašem skladu.

Nebojte se být i osobnější. I lidé ve vaší firmě mají své běžné lidské radosti a starosti. Proč se tak nepochlubit, že kolegyně slaví narozeniny nebo se váš firemní tým úspěšně rozrůstá čerstvě narozeným potomkem někoho z kolegů?!

Dejte lidem emoce

Na sociálních sítích vyžadují uživatelé zábavu, akci i emoce. S jistou nadsázkou bychom o emocích mohli říci, že vykazují "nakažlivé" chování. Emocionálně zbarvené příspěvky lidé sdílí mnohem ochotněji.

Platí to zejména pro pozitivní sdělení. Ta totiž nabízejí únik z reality. Radostné vyznění vašich postů na síti motivuje ostatní, aby se chovali stejně. Převaha pozitivních příspěvků tak komunitu vybudí k tomu, aby vaše chování zrcadlila.

Dalšími posty, které chtějí lidé na sociálních sítích sdílet, jsou ty, které vzbouzí překvapení a úžas. Naopak strachem nebo hněvem šetřete. Například hněv by měl vaše publikum opět spíše v pozitivním slova smyslu motivovat, například k tomu, aby se odhodlalo k nějaké akci.

Ptejte se

Pokládání otázek vede k odpovědím. Na světě je tedy dialog a právě dialog je pro sociální sítě mimořádně důležitý.

Tyto platformy by totiž měly být založeny právě na komunikaci. Otázky jsou tedy efektivní způsob, jak publikum zapojit. Zároveň jde o poměrně nenáročnou formu průzkumu. Pokud nevíte, jaký obsah by si vaši sledující přáli, jednoduše se jich na to zeptejte.

Zajímavou alternativou může být i živé vysílání, kdy necháte zájemce pokládat vám dotazy a přímo v reálném čase budete odpovídat.

Buďte užiteční

Máte pocit, že o pracně budované know-how se nesmíte dělit a už vůbec ho nelze "jen tak" pustit na internet? To je chyba.

Vaši fanoušci naopak jednoznačně ocení užitečné informace. Nebojte se jim na sociální sítě sdílet návody ve stylu "jak na to" nebo krátké užitečné tipy. Pokud se vás navíc lidé ptají neustále na tentýž konkrétní problém, rovnou můžete tuto nejčastěji kladenou otázku na sítích zodpovědět sami.

Vaše texty by tedy jednak neměly být nudné, ale ani příliš dlouhé. Pokud už potřebujete odprezentovat "suchá" data, zvolte zajímavou infografiku.

Závěrem aneb jak psát na sociální sítě

Sociální sítě jsou efektivním marketingovým nástrojem, který je pro velké firmy i freelancery prakticky nezbytností. Obsah pro vás by tak měl být navržen s ohledem na konkrétní platformu i podmínky vaší značky a je zapotřebí, aby zapadal do tonality celého vašeho brandu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?