Jak vyřešit zamítnutí reklamy na Facebooku?

16.02.2023

Pravidla pro reklamu jsou na Facebooku poměrně striktní. Proč dochází k zamítání a co v podobné situaci můžete podniknout? Přečtěte si tento článek, abyste se mohli vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku.

Jak probíhá kontrolní proces u facebookových reklam

Reklama běžně podléhá na Facebooku procesu schvalování. Ten trvá nejčastěji řádově hodiny, nicméně u reklam ze speciálních kategorií se schvalování může protáhnout dokonce až na 3 dny. Do celkové doby se promítá historie vašeho účtu, doména, samotný text inzerátu, kreativa, ale i cílení.

Kontrolní mechanismus má několik částí - hodnotí se texty i obrázky samotného postu, ale revizí před zveřejněním prochází i cílení a umístění reklamy a obsah vstupní stránky.

Vzhledem k tomu, že se na Facebooku uplatňuje kombinace automatického a manuálního schvalování, může se vám v praxi stát dokonce i to, že vaše reklama bude automatickým algoritmem schválena a pozdější ruční kontrola nesrovnalosti odhalí.

Co můžete dělat se zamítnutou reklamou

Což znamená, že pokud došlo k jejímu zamítnutí, porušila vaše reklama zásady pro zveřejňování, které jsou na této síti platné. Ty jsou rozděleny do tří základních skupin, a to na zásady komunity, zásady pro stránky, skupiny a události a zásady pro reklamu.

Abyste nicméně nemuseli pouze odhadovat, proč k tomuto verdiktu došlo, Facebook vám pošle e-mailové upozornění a odkáže vás do záložky Kvalita účtu. V té je důvod zamítnutí přesně uveden. V zásadě ale máte dvě možnosti:

  • upravit reklamu tak, aby zásadám odpovídala

  • vytvořit reklamu zcela novou

Eventuálně se můžete proti rozhodnutí Facebooku ještě vymezit tím, že požádáte o překontrolování zamítnuté reklamy. To je samozřejmě možné, pokud se domníváte, že jste žádné zásady z výše zmíněných jednoduše neporušili a i samotný Facebook tento postup doporučuje.

Při posuzování reklamy totiž mohlo dojít k pouhému omylu. Požadavek na opětovnou kontrolu najdete opět v záložce Kvalita účtu.

Zásady pro reklamu na Facebooku

Abyste se pozdějším komplikacím se schválením reklamy na Facebooku dokázali vyhnout, měli byste se seznámit s principy zásad pro reklamu na této sociální síti.

Ty prakticky obnášejí:

  • dodržování platných právních předpisů dané jurisdikce

  • zákaz propagovat služby, zboží nebo praktiky využívající klamavé či zavádějící postupy

  • zákaz reklam, které mají charakter násilný, šokují, jsou vulgární nebo se pokoušejí vzbudit senzaci

  • zákaz reklam postavených na vytváření negativního vnímání vlastního těla za účelem propagace produktů k redukci hmotnosti a dietních i dalších produktů souvisejících se zdravím

  • požadavek na maximální transparentnost u reklam týkajících se sociální problematiky, voleb a politiky

Závěr aneb jak pojmout reklamu na Facebooku

Facebooková reklama by tak vždy měla být v souladu s platnými pravidly. Pokud tomu tak není, může být zamítnuta. Pak máte coby správce sociálních sítí možnost ji jednoduše upravit nebo navrhnout znovu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.