U každé firemní stránky na Facebooku jsou všechny nastavené kampaně veřejně dohledatelné
Jak na to?
Vstupte na facebookový firemní profil vybrané konkurenční firmy.
Odrolujte níže.
V boční liště najděte oddíl Transparentnost stránky.
Kliknete na Zobrazit více.
A přes možnost Přejít do knihovny reklam vstupte na stránku, kde se vám zobrazí veškeré placené kampaně dané firmy.
Proč se vám vyplatí sledovat konkurenci
V první řadě se díky tomuto monitoringu můžete inspirovat ohledně toho, co propaguje a promuje vaše konkurence.
Zjistíte, které produkty jsou pro ně v daném období stěžejní nebo kolik reklam mají. Podle toho snadno odhalíte, kolik přibližně do svého marketingu na síti investují. Ovšem pozor, přesný rozpočet zde ale nenajdete!
A můžete i odhadovat, zda se vaší konkurenci její investice vůbec vyplatí. Stejně tak si můžete analyzovat, jaké akce dělají, například jaké mají balíčky.
Vytěžit můžete z těchto informací i další benefit: V případě, že se chystáte přímo nakupovat na dané stránce (na daném e-shopu), tak v této části času od času můžete najít i nějaké akce, slevy, slevové kupóny, které pak také můžete sami využít.
A pozor, kromě českých firem se vám vyplatí podobným způsobem zmapovat i svou konkurenci v zahraničí.