Jak sledovat facebookové reklamy vaší konkurence

03.02.2022

Monitorování konkurence patří k základním pilířům úspěchu každé marketingové strategie. Sociální sítě nejsou v tomto směru výjimkou. Co dělá vaše konkurence, jaké zboží propaguje a v jaké četnosti, co je pro ni stěžejní v různých sezónách?! To všechno jsou cenné informace, které vás mohou posunout kupředu. Jak sledovat vaši konkurenci a její reklamy na Facebooku?

Alfou a omegou sociálních sítí je provázanost

Sociální sítě nejsou naplněny izolovanými ekosystémy, naopak jsou přímo postaveny na sdílení a vzájemné interakci. A neplatí to jen pro značky a jejich fanoušky. Zcela opomíjet byste se svou značkou neměli ani svou konkurenci.

I s odlišnými strategiemi se můžete nechat inspirovat

Ačkoli jednoznačně platí, že každá společnost disponuje odlišnými cíli i strategiemi, jimiž se snaží vytčených milníků dosáhnout, cílové publikum se může protínat. A je to důvodem, proč se vyplatí konkurenci monitorovat i se jí do určité míry inspirovat, byť ji samozřejmě nelze přesně kopírovat.

Sledování konkurence pomocí Facebooku

Svou konkurenci můžete prostřednictvím Facebooku sledovat jednoduše a efektivně. Na samém počátku je nutné se rozhodnout, koho si pro svou analýzu vybere a kolik takových konkurentů na seznamu bude. Přesně daný počet samozřejmě není, vše je ryze individuální.

Jak pracovat na sociální síti s reklamou konkurence

Nástroje pro sledování reklamy byly původně navrženy s ohledem na myšlenku větší transparentnosti, která měla vést k tomu, že bude účinněji odhalována a nahlašována reklama závadná. Nicméně nakonec nalezly velmi dobré uplatnění v marketingu, neboť zdatný marketér umí tímto způsobem načerpat zásadní informace, které mu pomohou v budování funkčních PR aktivit.

Sledování konkurence vám odhalí zásadní informace

Co všechno taková jednoduchá analýza umí? Zjistíte s ní například to, jaké produkty konkurenční společnosti na Facebooku v reklamě fungují. Rovněž se můžete zamyslet nad tím, jak velká je intenzita, s níž na Facebooku své zboží nebo služby propaguje. 

Jaké připravuje vaše konkurence akce? Jaké využívají reklamní formáty na Facebooku? I na to si sami touto formou dokážete odpovědět.

U každé firemní stránky na Facebooku jsou všechny nastavené kampaně veřejně dohledatelné

Jak na to?

  • Vstupte na facebookový firemní profil vybrané konkurenční firmy.

  • Odrolujte níže.

  • V boční liště najděte oddíl Transparentnost stránky.

  • Kliknete na Zobrazit více.

  • A přes možnost Přejít do knihovny reklam vstupte na stránku, kde se vám zobrazí veškeré placené kampaně dané firmy.

Proč se vám vyplatí sledovat konkurenci

V první řadě se díky tomuto monitoringu můžete inspirovat ohledně toho, co propaguje a promuje vaše konkurence

Zjistíte, které produkty jsou pro ně v daném období stěžejní nebo kolik reklam mají. Podle toho snadno odhalíte, kolik přibližně do svého marketingu na síti investují. Ovšem pozor, přesný rozpočet zde ale nenajdete!

A můžete i odhadovat, zda se vaší konkurenci její investice vůbec vyplatí. Stejně tak si můžete analyzovat, jaké akce dělají, například jaké mají balíčky.

Vytěžit můžete z těchto informací i další benefit: V případě, že se chystáte přímo nakupovat na dané stránce (na daném e-shopu), tak v této části času od času můžete najít i nějaké akce, slevy, slevové kupóny, které pak také můžete sami využít.

A pozor, kromě českých firem se vám vyplatí podobným způsobem zmapovat i svou konkurenci v zahraničí.

Jaké výhody má sledování konkurence na síti:

  • inspirace

  • přehled

  • informace

  • příslovečný vhled "pod pokličku" konkurence

  • získání cenných údajů ze zákulisí

Ovšem pozor, ne všechny podstatné informace můžete tímto poměrně snadným způsobem získat!

Co konkrétního se o své konkurenci takto nedočtete?

  • rozpočty

  • rozsahy reklam

  • nastavené cílové skupiny

  • termíny reklam

  • výdělky, přínosy, zisky

  • výsledky

Závěr aneb jak na sledování konkurence na Facebooku

Facebook je poměrně mocným nástrojem, který vám umožní účinně pracovat s vaším cílovým publikem a zvýšit povědomí o vaší značce. Využít k tomu lze celou sadu nástrojů a sledování konkurence je jeden z těch velmi účinných.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?