Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Monitorování konkurence patří k základním pilířům úspěchu každé marketingové strategie. Sociální sítě nejsou v tomto směru výjimkou. Co dělá vaše konkurence, jaké zboží propaguje a v jaké četnosti, co je pro ni stěžejní v různých sezónách?! To všechno jsou cenné informace, které vás mohou posunout kupředu. Jak sledovat vaši konkurenci a její reklamy na Facebooku?
Sociální sítě nejsou naplněny izolovanými ekosystémy, naopak jsou přímo postaveny na sdílení a vzájemné interakci. A neplatí to jen pro značky a jejich fanoušky. Zcela opomíjet byste se svou značkou neměli ani svou konkurenci.
Ačkoli jednoznačně platí, že každá společnost disponuje odlišnými cíli i strategiemi, jimiž se snaží vytčených milníků dosáhnout, cílové publikum se může protínat. A je to důvodem, proč se vyplatí konkurenci monitorovat i se jí do určité míry inspirovat, byť ji samozřejmě nelze přesně kopírovat.
Svou konkurenci můžete prostřednictvím Facebooku sledovat jednoduše a efektivně. Na samém počátku je nutné se rozhodnout, koho si pro svou analýzu vybere a kolik takových konkurentů na seznamu bude. Přesně daný počet samozřejmě není, vše je ryze individuální.
Nástroje pro sledování reklamy byly původně navrženy s ohledem na myšlenku větší transparentnosti, která měla vést k tomu, že bude účinněji odhalována a nahlašována reklama závadná. Nicméně nakonec nalezly velmi dobré uplatnění v marketingu, neboť zdatný marketér umí tímto způsobem načerpat zásadní informace, které mu pomohou v budování funkčních PR aktivit.
Co všechno taková jednoduchá analýza umí? Zjistíte s ní například to, jaké produkty konkurenční společnosti na Facebooku v reklamě fungují. Rovněž se můžete zamyslet nad tím, jak velká je intenzita, s níž na Facebooku své zboží nebo služby propaguje.
Jaké připravuje vaše konkurence akce? Jaké využívají reklamní formáty na Facebooku? I na to si sami touto formou dokážete odpovědět.
Jak na to?
Vstupte na facebookový firemní profil vybrané konkurenční firmy.
Odrolujte níže.
V boční liště najděte oddíl Transparentnost stránky.
Kliknete na Zobrazit více.
A přes možnost Přejít do knihovny reklam vstupte na stránku, kde se vám zobrazí veškeré placené kampaně dané firmy.
V první řadě se díky tomuto monitoringu můžete inspirovat ohledně toho, co propaguje a promuje vaše konkurence.
Zjistíte, které produkty jsou pro ně v daném období stěžejní nebo kolik reklam mají. Podle toho snadno odhalíte, kolik přibližně do svého marketingu na síti investují. Ovšem pozor, přesný rozpočet zde ale nenajdete!
A můžete i odhadovat, zda se vaší konkurenci její investice vůbec vyplatí. Stejně tak si můžete analyzovat, jaké akce dělají, například jaké mají balíčky.
Vytěžit můžete z těchto informací i další benefit: V případě, že se chystáte přímo nakupovat na dané stránce (na daném e-shopu), tak v této části času od času můžete najít i nějaké akce, slevy, slevové kupóny, které pak také můžete sami využít.
A pozor, kromě českých firem se vám vyplatí podobným způsobem zmapovat i svou konkurenci v zahraničí.
inspirace
přehled
informace
příslovečný vhled "pod pokličku" konkurence
získání cenných údajů ze zákulisí
Ovšem pozor, ne všechny podstatné informace můžete tímto poměrně snadným způsobem získat!
rozpočty
rozsahy reklam
nastavené cílové skupiny
termíny reklam
výdělky, přínosy, zisky
výsledky
Facebook je poměrně mocným nástrojem, který vám umožní účinně pracovat s vaším cílovým publikem a zvýšit povědomí o vaší značce. Využít k tomu lze celou sadu nástrojů a sledování konkurence je jeden z těch velmi účinných.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.
Obsah je král, praví okřídlené marketingové rčení. Platí to i na sítích. Co ale dělat v okamžiku, kdy jednoduše netušíte, jaký obsah na ně dát? Co se hodí konkrétně na Instagram?
Napsat skutečně dobře bio pro Instagram může vyhlížet poměrně triviálně. Ve skutečnosti to ale vyžaduje kreativitu a určitou strategii. Jak vytvořit opravdu dobré bio?
Máte skvělý nápad na novou marketingovou kampaň? Strávili jste hodiny hledáním, psaním, navrhováním a testováním? Teď už potřebujete jen zpětnou vazbu od potenciálních klientů.