"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?
Reklamu na Facebooku vám může tato sociální síť v souladu se svými pravidly z minuty na minutu zamítnout. Jaké pro to mohou nastat relevantní důvody? A jak se tomu můžete vyhnout? To bude naše dnešní téma.
Facebook mi zamítl reklamu, jak postupovat dál?
Každá reklama na Facebooku (i propagace "obyčejného" příspěvku) podléhá procesu schvalování.
To trvá řádově hodiny, nicméně u reklam ze speciálních kategorií (Bydlení, Politika, Zaměstnání, Úvěry, Sociální problematika) může tento proces zabrat dokonce až 3 dny.
Lhůtu pro schvalování může ovlivnit historie vašeho účtu, text inzerátu, doména, kam reklama míří, kreativa i cílení.
Facebook využívá v tomto procesu dvojí algoritmus: Automatické i manuální schvalování
- Automatický režim nemusí vždy všechny nesrovnalosti odhalit.
- Proto se vám může nakonec stát i to, že manuální schvalování reklamy ji nakonec zablokuje.
Doporučený postup u zamítnutí reklamy na Facebooku avizuje přímo samotná sociální síť. Ta ve svých oficiálních pravidlech uvádí, že inzerent dostane v první řadě upozornění e-mailem, pakliže má upozornění zapnutá. V sekci Kvalita účtu pak najdete důvod zamítnutí. Podle něj se následně musíte zařídit.
Co může vést k zamítnutí reklamy na Facebooku?
Facebook nežádoucí obsah dělí do čtyř základních okruhů, a to na:
obsah nepřijatelný
obsah klamavý
obsah nebezpečný
obsah nepřípustný
Proti pravidlům z hlediska zveřejňování reklamy na Facebooku přitom může být celá řada témat. Namátkou se může jednat o:
osobní otázky (otázky, které míří na citlivá témata ve smyslu: Máte nadváhu? Chcete shodit pár kilo? Trpíte depresí? Věříte v Boha?)
vulgarismy
odkaz na sociální sítě (nepřípustná jsou slova Facebook, Instagram, ale i zkratky FB nebo IG, jelikož společnost Meta si nepřeje být jakkoliv spojována s kampaněmi)
alkoholické nápoje
drogy
cigarety a tabákové výrobky (ale ani žádné jiné výrobky, které by mohly cigarety evokovat)
fotky před a po (tedy reklama, která se snaží slibovat jakýkoli konkrétní výsledek)
doplňky stravy (podobné případy jsou ale nejednoznačné, v některých případech je reklama uznána, jindy ale nikoli)
léky a doplňky stravy (Facebook sleduje, jaké produkty propagujete, nepřipustí léky na předpis, ale "projdou" například opalovací krémy či jiná běžná kosmetika)
produkty pro dospělé
témata související s nahotou (v tomto směru může být jako nevhodné, pozor, vyhodnoceno i oblečení, například se to typicky týká toho v béžovém odstínu)
půjčky, úvěry
hazardní hry
Jak vyplývá z předcházejícího přehledu, okruh témat, na která je Facebook citlivý, je poměrně široký. Podrobně najdete tuto problematiku specifikovanou v zásadách pro reklamu přímo od Facebooku.
Každý správce sociálních sítí nebo každá značka, která si sama svůj profil spravuje, by se na ně rozhodně měla zaměřit!
Je skutečně dlužno objektivně přiznat, že zásady pro reklamu jsou na této sociální síti poměrně striktní. Právě vlastní pečlivostí se tak můžete vyhnout pozdějším nepříjemnostem.
Navíc platí, že mnohdy nevadí téma jako takové, ale problém způsobí spíše nevhodná formulace. Například propagace sociálních služeb se z pohledu schvalování reklamy může snadno překlopit v nevhodnou narážku na věk nebo zdravotní postižení.
Jak postupovat, pokud je reklama zamítnuta
Řešení problému jsou pak v podstatě dvě, a to:
- Požádat o novou kontrolu, což lze uplatnit ve fázi, kdy se domníváte, že žádnou ze zásad vaše kampaň jednoduše neporušuje. Žádost o dodatečnou kontrolu nemůže žádným způsobem vás jako inzerenta poškodit, proto přímo Facebook vyzývá k tomu, aby inzerenti tuto variantu využívali.
- Jste-li si vědomi toho, že jste postupovali proti pravidlům, můžete upravit původní reklamu (v sekci "Editovat reklamu" v Business Manageru) nebo vytvořit reklamu úplně novou, která bude výše nastíněné zásady splňovat.
Závěr aneb na reklamu na Facebooku s rozmyslem
Cílem Facebooku je vytvářet bezpečné a transparentní prostředí, které chrání své uživatele. Algoritmy této sociální sítě jsou tak na reklamu poměrně intenzivně zaměřené. A existuje celá řada témat, jimž se musíte vyhnout. Nejpřesněji tuto problematiku najdete vymezenou v zásadách pro reklamu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...