Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.
Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?
Reklamu na Facebooku vám může tato sociální síť v souladu se svými pravidly z minuty na minutu zamítnout. Jaké pro to mohou nastat relevantní důvody? A jak se tomu můžete vyhnout? To bude naše dnešní téma.

Facebook mi zamítl reklamu, jak postupovat dál?
Každá reklama na Facebooku (i propagace "obyčejného" příspěvku) podléhá procesu schvalování.
To trvá řádově hodiny, nicméně u reklam ze speciálních kategorií (Bydlení, Politika, Zaměstnání, Úvěry, Sociální problematika) může tento proces zabrat dokonce až 3 dny.
Lhůtu pro schvalování může ovlivnit historie vašeho účtu, text inzerátu, doména, kam reklama míří, kreativa i cílení.
Facebook využívá v tomto procesu dvojí algoritmus: Automatické i manuální schvalování
- Automatický režim nemusí vždy všechny nesrovnalosti odhalit.
- Proto se vám může nakonec stát i to, že manuální schvalování reklamy ji nakonec zablokuje.
Doporučený postup u zamítnutí reklamy na Facebooku avizuje přímo samotná sociální síť. Ta ve svých oficiálních pravidlech uvádí, že inzerent dostane v první řadě upozornění e-mailem, pakliže má upozornění zapnutá. V sekci Kvalita účtu pak najdete důvod zamítnutí. Podle něj se následně musíte zařídit.

Co může vést k zamítnutí reklamy na Facebooku?
Facebook nežádoucí obsah dělí do čtyř základních okruhů, a to na:
obsah nepřijatelný
obsah klamavý
obsah nebezpečný
obsah nepřípustný
Proti pravidlům z hlediska zveřejňování reklamy na Facebooku přitom může být celá řada témat. Namátkou se může jednat o:
osobní otázky (otázky, které míří na citlivá témata ve smyslu: Máte nadváhu? Chcete shodit pár kilo? Trpíte depresí? Věříte v Boha?)
vulgarismy
odkaz na sociální sítě (nepřípustná jsou slova Facebook, Instagram, ale i zkratky FB nebo IG, jelikož společnost Meta si nepřeje být jakkoliv spojována s kampaněmi)
alkoholické nápoje
drogy
cigarety a tabákové výrobky (ale ani žádné jiné výrobky, které by mohly cigarety evokovat)
fotky před a po (tedy reklama, která se snaží slibovat jakýkoli konkrétní výsledek)
doplňky stravy (podobné případy jsou ale nejednoznačné, v některých případech je reklama uznána, jindy ale nikoli)
léky a doplňky stravy (Facebook sleduje, jaké produkty propagujete, nepřipustí léky na předpis, ale "projdou" například opalovací krémy či jiná běžná kosmetika)
produkty pro dospělé
témata související s nahotou (v tomto směru může být jako nevhodné, pozor, vyhodnoceno i oblečení, například se to typicky týká toho v béžovém odstínu)
půjčky, úvěry
hazardní hry
Jak vyplývá z předcházejícího přehledu, okruh témat, na která je Facebook citlivý, je poměrně široký. Podrobně najdete tuto problematiku specifikovanou v zásadách pro reklamu přímo od Facebooku.
Každý správce sociálních sítí nebo každá značka, která si sama svůj profil spravuje, by se na ně rozhodně měla zaměřit!
Je skutečně dlužno objektivně přiznat, že zásady pro reklamu jsou na této sociální síti poměrně striktní. Právě vlastní pečlivostí se tak můžete vyhnout pozdějším nepříjemnostem.
Navíc platí, že mnohdy nevadí téma jako takové, ale problém způsobí spíše nevhodná formulace. Například propagace sociálních služeb se z pohledu schvalování reklamy může snadno překlopit v nevhodnou narážku na věk nebo zdravotní postižení.

Jak postupovat, pokud je reklama zamítnuta
Řešení problému jsou pak v podstatě dvě, a to:
- Požádat o novou kontrolu, což lze uplatnit ve fázi, kdy se domníváte, že žádnou ze zásad vaše kampaň jednoduše neporušuje. Žádost o dodatečnou kontrolu nemůže žádným způsobem vás jako inzerenta poškodit, proto přímo Facebook vyzývá k tomu, aby inzerenti tuto variantu využívali.
- Jste-li si vědomi toho, že jste postupovali proti pravidlům, můžete upravit původní reklamu (v sekci "Editovat reklamu" v Business Manageru) nebo vytvořit reklamu úplně novou, která bude výše nastíněné zásady splňovat.
Závěr aneb na reklamu na Facebooku s rozmyslem
Cílem Facebooku je vytvářet bezpečné a transparentní prostředí, které chrání své uživatele. Algoritmy této sociální sítě jsou tak na reklamu poměrně intenzivně zaměřené. A existuje celá řada témat, jimž se musíte vyhnout. Nejpřesněji tuto problematiku najdete vymezenou v zásadách pro reklamu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!
Už dlouho po nich pokukujete. Ze všech stran slyšíte, jak jsou super a úspěšné. Potřebujete svůj marketing zase trochu posunout, a tak toto vnímáte jako přirozený krok. Placené reklamy na sociálních sítích. No sami uznejte - kdo dnes není na soc. sítích?! Aspoň ve formě firemní prezentace?! Ovšem než se do toho pustíte, odpovězte si na 3 jednoduché...
Facebook Ad Library
Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.
Jak na úspěšné Stories?
Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.
GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?