Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?
Reklamu na Facebooku vám může tato sociální síť v souladu se svými pravidly z minuty na minutu zamítnout. Jaké pro to mohou nastat relevantní důvody? A jak se tomu můžete vyhnout? To bude naše dnešní téma.
Facebook mi zamítl reklamu, jak postupovat dál?
Každá reklama na Facebooku (i propagace "obyčejného" příspěvku) podléhá procesu schvalování.
To trvá řádově hodiny, nicméně u reklam ze speciálních kategorií (Bydlení, Politika, Zaměstnání, Úvěry, Sociální problematika) může tento proces zabrat dokonce až 3 dny.
Lhůtu pro schvalování může ovlivnit historie vašeho účtu, text inzerátu, doména, kam reklama míří, kreativa i cílení.
Facebook využívá v tomto procesu dvojí algoritmus: Automatické i manuální schvalování
- Automatický režim nemusí vždy všechny nesrovnalosti odhalit.
- Proto se vám může nakonec stát i to, že manuální schvalování reklamy ji nakonec zablokuje.
Doporučený postup u zamítnutí reklamy na Facebooku avizuje přímo samotná sociální síť. Ta ve svých oficiálních pravidlech uvádí, že inzerent dostane v první řadě upozornění e-mailem, pakliže má upozornění zapnutá. V sekci Kvalita účtu pak najdete důvod zamítnutí. Podle něj se následně musíte zařídit.
Co může vést k zamítnutí reklamy na Facebooku?
Facebook nežádoucí obsah dělí do čtyř základních okruhů, a to na:
obsah nepřijatelný
obsah klamavý
obsah nebezpečný
obsah nepřípustný
Proti pravidlům z hlediska zveřejňování reklamy na Facebooku přitom může být celá řada témat. Namátkou se může jednat o:
osobní otázky (otázky, které míří na citlivá témata ve smyslu: Máte nadváhu? Chcete shodit pár kilo? Trpíte depresí? Věříte v Boha?)
vulgarismy
odkaz na sociální sítě (nepřípustná jsou slova Facebook, Instagram, ale i zkratky FB nebo IG, jelikož společnost Meta si nepřeje být jakkoliv spojována s kampaněmi)
alkoholické nápoje
drogy
cigarety a tabákové výrobky (ale ani žádné jiné výrobky, které by mohly cigarety evokovat)
fotky před a po (tedy reklama, která se snaží slibovat jakýkoli konkrétní výsledek)
doplňky stravy (podobné případy jsou ale nejednoznačné, v některých případech je reklama uznána, jindy ale nikoli)
léky a doplňky stravy (Facebook sleduje, jaké produkty propagujete, nepřipustí léky na předpis, ale "projdou" například opalovací krémy či jiná běžná kosmetika)
produkty pro dospělé
témata související s nahotou (v tomto směru může být jako nevhodné, pozor, vyhodnoceno i oblečení, například se to typicky týká toho v béžovém odstínu)
půjčky, úvěry
hazardní hry
Jak vyplývá z předcházejícího přehledu, okruh témat, na která je Facebook citlivý, je poměrně široký. Podrobně najdete tuto problematiku specifikovanou v zásadách pro reklamu přímo od Facebooku.
Každý správce sociálních sítí nebo každá značka, která si sama svůj profil spravuje, by se na ně rozhodně měla zaměřit!
Je skutečně dlužno objektivně přiznat, že zásady pro reklamu jsou na této sociální síti poměrně striktní. Právě vlastní pečlivostí se tak můžete vyhnout pozdějším nepříjemnostem.
Navíc platí, že mnohdy nevadí téma jako takové, ale problém způsobí spíše nevhodná formulace. Například propagace sociálních služeb se z pohledu schvalování reklamy může snadno překlopit v nevhodnou narážku na věk nebo zdravotní postižení.
Jak postupovat, pokud je reklama zamítnuta
Řešení problému jsou pak v podstatě dvě, a to:
- Požádat o novou kontrolu, což lze uplatnit ve fázi, kdy se domníváte, že žádnou ze zásad vaše kampaň jednoduše neporušuje. Žádost o dodatečnou kontrolu nemůže žádným způsobem vás jako inzerenta poškodit, proto přímo Facebook vyzývá k tomu, aby inzerenti tuto variantu využívali.
- Jste-li si vědomi toho, že jste postupovali proti pravidlům, můžete upravit původní reklamu (v sekci "Editovat reklamu" v Business Manageru) nebo vytvořit reklamu úplně novou, která bude výše nastíněné zásady splňovat.
Závěr aneb na reklamu na Facebooku s rozmyslem
Cílem Facebooku je vytvářet bezpečné a transparentní prostředí, které chrání své uživatele. Algoritmy této sociální sítě jsou tak na reklamu poměrně intenzivně zaměřené. A existuje celá řada témat, jimž se musíte vyhnout. Nejpřesněji tuto problematiku najdete vymezenou v zásadách pro reklamu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.