Co může vést k zamítnutí reklamy na Facebooku?
Facebook nežádoucí obsah dělí do čtyř základních okruhů, a to na:
obsah nepřijatelný
obsah klamavý
obsah nebezpečný
obsah nepřípustný
Proti pravidlům z hlediska zveřejňování reklamy na Facebooku přitom může být celá řada témat. Namátkou se může jednat o:
osobní otázky (otázky, které míří na citlivá témata ve smyslu: Máte nadváhu? Chcete shodit pár kilo? Trpíte depresí? Věříte v Boha?)
vulgarismy
odkaz na sociální sítě (nepřípustná jsou slova Facebook, Instagram, ale i zkratky FB nebo IG, jelikož společnost Meta si nepřeje být jakkoliv spojována s kampaněmi)
alkoholické nápoje
drogy
cigarety a tabákové výrobky (ale ani žádné jiné výrobky, které by mohly cigarety evokovat)
fotky před a po (tedy reklama, která se snaží slibovat jakýkoli konkrétní výsledek)
doplňky stravy (podobné případy jsou ale nejednoznačné, v některých případech je reklama uznána, jindy ale nikoli)
léky a doplňky stravy (Facebook sleduje, jaké produkty propagujete, nepřipustí léky na předpis, ale "projdou" například opalovací krémy či jiná běžná kosmetika)
produkty pro dospělé
témata související s nahotou (v tomto směru může být jako nevhodné, pozor, vyhodnoceno i oblečení, například se to typicky týká toho v béžovém odstínu)
půjčky, úvěry
hazardní hry
Jak vyplývá z předcházejícího přehledu, okruh témat, na která je Facebook citlivý, je poměrně široký. Podrobně najdete
tuto problematiku specifikovanou v zásadách pro reklamu přímo od Facebooku.
Každý správce sociálních sítí nebo každá značka, která si sama svůj profil spravuje, by se na ně rozhodně měla zaměřit!
Je skutečně dlužno objektivně přiznat, že zásady pro reklamu jsou na této sociální síti poměrně striktní. Právě vlastní pečlivostí se tak můžete vyhnout pozdějším nepříjemnostem.
Navíc platí, že mnohdy nevadí téma jako takové, ale problém způsobí spíše nevhodná formulace. Například propagace sociálních služeb se z pohledu schvalování reklamy může snadno překlopit v nevhodnou narážku na věk nebo zdravotní postižení.