Jak probíhá externí správa sociálních sítí?

27.12.2017

Rozhodli jste se, že vložíte sociální sítě do rukou externisty? Jak taková spolupráce probíhá? Na co se připravit? A co to pro vás znamená?

Pár slov úvodem

Pokud jste se rozhodli předat správu sociálních sítí externistovi, tedy profesionálnímu správci sociálních sítí (jakým jsem třeba já), znamená to pro vás několik plusů, ale také mínusů.

Není to tak jednoduché, jak to vypadá...

Nečekejte totiž, že svoje sítě někomu hodíte na hlavu a "Starej se!". Tak to nefunguje!

Představte si, že byste část své výroby nebo služby předali někomu, kdo o tom doposud neměl ani tušení. I když může být váš velký fanoušek, zákulisní informace neměl šanci nikde získat, a tak nemůže tušit, co se za výrobou nebo danou službou skrývá.

A stejně tak to platí i u sociálních sítí. Po jejich převzetí profesionál prakticky nic neví. Ano, má zkušenosti, praxi a může na vašich sítích (pokud nějaké už jsou) vidět historii komunikace, statistiky, nejúspěšnější příspěvky, či reakce fanoušků. Ale rozhodně z toho nevyčte vaši představu ohledně komunikace.

Prvotní domluva, schůzka, představy

Proto je vždy na začátku více než potřebná osobní schůzka nebo dlouhá debata po telefonu či e-mailu. Bez toho nezačíná žádný specialista ani marketingová agentura.

Ideální je, pokud máte konkrétní představu. Tedy přesně víte, jak zde chcete komunikovat, jakým tónem, jaká je vaše cílová skupina apod. Nebojte, toto všechno vychází z vašeho podnikání, takže se nejedná o nic speciálního.

Tím práci správci sociálních sítí značně ulehčíte a předejdete situacím, kdy dotyčný připraví obsah, který vůbec nebude korespondovat s vaší představou.

Myslete také na to, že otevřená komunikace je v tomto případě naprosto NEZBYTNÁ! Nikdo neumí číst myšlenky, a tak se snažte maximum svých myšlenek, byť třeba nesourodých, ventilovat a nějakou formou dostat k profesionálovi.

Kreativní tvorba

Přesuneme se v procesu trochu dál, a to k samotné tvorbě příspěvků. Ty někteří připravují denně, jiní si je připravují na týden, měsíc až dva dopředu. Záleží na tom, jak moc dynamické vaše podnikání je a jak moc je plánování příspěvků možné.

K tomu ale bude profesionál potřebovat trochu více, než vaši představu. Hodí se logo s logotypem, barvy, které používáte, fotografie, které jste kdy vytvořili nebo nakoupili, podklady k výrobkům či službám, a další podklady, které uznáte za vhodné.

A samozřejmě přidělení přístupu k vašim sociálním sítím.

Správa sociálních sítí

Dostáváme se k samotné správě vašich profilů. Příspěvky jsou připravené, schválené a na sítích naplánované. "Co čeká správce teď?" říkáte si. "Teď už se přece musí nudit, ne?"

Naopak! Teď přichází ta největší "sranda".

Každý den teď bude správce profil kontrolovat, sledovat, odpovídat na dotazy fanoušků, vyvolávat komunikaci, radit, hodnotit, doporučovat, zapojovat se do diskuzí ve skupinách, kontrolovat placenou reklamu apod. apod. apod. Pokud pořádáte během měsíce různé události, slevové akce či soutěže, bude se i o ně váš správce na sítích starat a rozšiřovat je mezi fanoušky.

Každodenních činností je tedy na sítích přehršel.

Zakončení týdenní/měsíční práce

Na závěr svého snažení by měl specialista připravit report výsledků. Tím jeho měsíční práce na jednu stranu končí, ovšem další měsíc tím teprve začíná. Opět jej čeká příprava příspěvků, každodenní kontrola profilů a kampaní a tak stále dokola.

Výhody externí správy sociálních sítí

  • Profesionální vedení,
  • Promyšlená tvorba strategií,
  • Kvalitní obsah,
  • Časová úspora,
  • Každodenní kontrola,
  • Odbornost.

Nevýhody externí správy sociálních sítí

  • Na začátku poměrně náročná příprava,
  • Nutnost dodat kvalitní a obsáhlé podklady,
  • Prvotní komplexní kontrola příspěvků,
  • Průběžné dodávání informací, novinek a akcí specialistovi.


Jak vidíte, správa sociálních sítí není "jen tak". Správce toho má poměrně hodně na práci, ovšem i vy musíte přidat ruku k dílu. I když se nebudete podílet přímo na každodenní kontrole, dodání podkladů a informací vás nemine.

Myslete také na to, že žádný externista nemůže být u vás ve firmě každý den 24/7. Proto nemůže tušit, co se zde odehrává, jaká je novinka, nebo co se chystá. Od toho má vás! Proto s touto rolí počítejte! Pokud ji nepřijmete, buďte si zcela jisti, že dřív či později začne i sebekrásnější spolupráce skřípat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...