Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Rozhodli jste se, že vložíte sociální sítě do rukou externisty? Jak taková spolupráce probíhá? Na co se připravit? A co to pro vás znamená?
Pokud jste se rozhodli předat správu sociálních sítí externistovi, tedy profesionálnímu správci sociálních sítí (jakým jsem třeba já), znamená to pro vás několik plusů, ale také mínusů.
Nečekejte totiž, že svoje sítě někomu hodíte na hlavu a "Starej se!". Tak to nefunguje!
Představte si, že byste část své výroby nebo služby předali někomu, kdo o tom doposud neměl ani tušení. I když může být váš velký fanoušek, zákulisní informace neměl šanci nikde získat, a tak nemůže tušit, co se za výrobou nebo danou službou skrývá.
A stejně tak to platí i u sociálních sítí. Po jejich převzetí profesionál prakticky nic neví. Ano, má zkušenosti, praxi a může na vašich sítích (pokud nějaké už jsou) vidět historii komunikace, statistiky, nejúspěšnější příspěvky, či reakce fanoušků. Ale rozhodně z toho nevyčte vaši představu ohledně komunikace.
Proto je vždy na začátku více než potřebná osobní schůzka nebo dlouhá debata po telefonu či e-mailu. Bez toho nezačíná žádný specialista ani marketingová agentura.
Ideální je, pokud máte konkrétní představu. Tedy přesně víte, jak zde chcete komunikovat, jakým tónem, jaká je vaše cílová skupina apod. Nebojte, toto všechno vychází z vašeho podnikání, takže se nejedná o nic speciálního.
Tím práci správci sociálních sítí značně ulehčíte a předejdete situacím, kdy dotyčný připraví obsah, který vůbec nebude korespondovat s vaší představou.
Myslete také na to, že otevřená komunikace je v tomto případě naprosto NEZBYTNÁ! Nikdo neumí číst myšlenky, a tak se snažte maximum svých myšlenek, byť třeba nesourodých, ventilovat a nějakou formou dostat k profesionálovi.
Přesuneme se v procesu trochu dál, a to k samotné tvorbě příspěvků. Ty někteří připravují denně, jiní si je připravují na týden, měsíc až dva dopředu. Záleží na tom, jak moc dynamické vaše podnikání je a jak moc je plánování příspěvků možné.
K tomu ale bude profesionál potřebovat trochu více, než vaši představu. Hodí se logo s logotypem, barvy, které používáte, fotografie, které jste kdy vytvořili nebo nakoupili, podklady k výrobkům či službám, a další podklady, které uznáte za vhodné.
A samozřejmě přidělení přístupu k vašim sociálním sítím.
Dostáváme se k samotné správě vašich profilů. Příspěvky jsou připravené, schválené a na sítích naplánované. "Co čeká správce teď?" říkáte si. "Teď už se přece musí nudit, ne?"
Naopak! Teď přichází ta největší "sranda".
Každý den teď bude správce profil kontrolovat, sledovat, odpovídat na dotazy fanoušků, vyvolávat komunikaci, radit, hodnotit, doporučovat, zapojovat se do diskuzí ve skupinách, kontrolovat placenou reklamu apod. apod. apod. Pokud pořádáte během měsíce různé události, slevové akce či soutěže, bude se i o ně váš správce na sítích starat a rozšiřovat je mezi fanoušky.
Každodenních činností je tedy na sítích přehršel.
Na závěr svého snažení by měl specialista připravit report výsledků. Tím jeho měsíční práce na jednu stranu končí, ovšem další měsíc tím teprve začíná. Opět jej čeká příprava příspěvků, každodenní kontrola profilů a kampaní a tak stále dokola.
Jak vidíte, správa sociálních sítí není "jen tak". Správce toho má poměrně hodně na práci, ovšem i vy musíte přidat ruku k dílu. I když se nebudete podílet přímo na každodenní kontrole, dodání podkladů a informací vás nemine.
Myslete také na to, že žádný externista nemůže být u vás ve firmě každý den 24/7. Proto nemůže tušit, co se zde odehrává, jaká je novinka, nebo co se chystá. Od toho má vás! Proto s touto rolí počítejte! Pokud ji nepřijmete, buďte si zcela jisti, že dřív či později začne i sebekrásnější spolupráce skřípat.
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Instagram může být poměrně silným nástrojem pro vizuální prezentaci značky. Jaká pravidla se u profilů vyplatí dodržovat? Na co byste neměli zapomínat? A jaká jsou základní pravidla grafiky na Instagramu? V tomto článku jsem vám sepsala vše podstatné.
Zkrátka PNO představuje pomyslné zaklínadlo mnoha majitelů firem. O co se vlastně jedná? K čemu slouží? A proč jej firmy a podnikatelé tak řeší? Já už to vím a vy to budete po přečtení tohoto článku vědět taky.