Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat.
Počasí a výsledky reklam
Hned na začátek ale upozorním, že se jedná hodně o individuální proměnnou, která na nás všechny působí trochu jinak.
Pro někoho znamená déšť chvíli, kdy se zavře doma a sjíždí příspěvky na soc. sítích. Pro jiného neznamená déšť vůbec žádnou změnu v denním programu. Někdo si užívá tropické letní dny venku s přáteli nebo na koupališti, někdo je nenávidí a raději se na tuto dobu zavře doma.
Proto berte následující článek s hodně velkou rezervou. Spíše se i sami po přečtení tohoto článku podívejte do svých statistik a výsledků. Porovnejte si je s počasím daný den a zjistěte, zda mělo počasí na vaše výsledky nějaký vliv.
Pokud se podíváme na výsledky u jednoho mého klienta za říjen 2023, vidíme hned několik paralel:
- Nákupy v I. polovině měsíce byly slabší, než ve druhé polovině měsíce - to může být způsobeno termínem výplaty.
- Více nákupů průměrně proběhlo v pošmourné nebo deštivé dny, než v ty slunečné, a navíc spíše ve II. polovině měsíce.
- Vyšší teploty průměrně znamenaly méně nákupů.
- Průměrně více objednávek přichází po letních měsících, než během prázdnin.
Ovšem, jak vám asi dochází, relevantní závěry nelze vyvozovat jen z jednoho měsíce. Abychom skutečně mohli se 100% jistotou tvrdit výše uvedené závěry, museli bychom dlouhodobě sledovat počasí několik měsíců, ideálně let po sobě.
Avšak jistou představu jste jistě získali.
Jak toho můžete využít pro svůj marketing?
A jak této informace můžete využít pro sebe? Co z toho pro vás plyne? Můžete si otestovat větší investici do reklam v deštivých a pošmourných dnech a naopak nižší investici do reklam ve slunečných dnech.
Ovšem vždy, za každých okolností následně tyto kroky pečlivě reportujte a vyhodnocujte. Třeba zjistíte, že u vás nemá počasí na reklamy absolutně žádný vliv. A je to naprosto v pořádku.
Jak vždy říkám - vše je potřeba si otestovat.
Počasí není jediný faktor
Počasí totiž není všemocné a není to jediný faktor, který ovlivňuje vaše kampaně. Může to být třeba i zmíněná polovina měsíce - termín výplaty, spuštěné akce, slevy, sezóna, konkurence, situace ve společnosti, atp.
Počasí nakonec vůbec nemusí být tím stěžejním prvkem.
Spouštět a zapínat reklamy podle počasí?
Určitě vás taky napadne, zda tedy nespouštět a nezapínat reklamy podle počasí? Tedy, že v krásné, slunečné dny bude vaše reklama úplně stopnutá a zapnete ji až tehdy, když se zatáhne.
To ale nemusí být správná strategie - vaši zákazníci se totiž o koupi rozhodují delší dobu. Nenakupují na základně jednoho zhlédnutí jedné vaší reklamy. Musí se s vámi a s vaší reklamou setkat vícekrát. A pokud reklamu necháte spuštěnou jen v deštivé dny, může to být málo a tak těch objednávek budete mít velice málo.
A taky se může stát, že bude celý měsíc krásně, ani jeden den nezaprší a pak vám reklama nepoběží vůbec. A jak vždy říkám - nula od nuly pojde. Pokud vám nepoběží vůbec žádná reklama, pak z ní logicky samozřejmě nebudete mít vůbec žádné výsledky.
Na počasí se tedy úplně spoléhat nemůžete.
Proč je tedy vůbec dobré dívat se na počasí?
Proč byste tedy počasí vůbec měli sledovat? Proč je dobré se na počasí vůbec ohlížet?
Protože může být v některých chvílích odpovědí na vaše otázky - Jak to, že někdy máme objednávek v pondělky více a někdy méně? Jak to, že je tento týden tak slabý? Jak to, že přes víkend nepřišla žádná objednávka?
Někdy v tom totiž může mít prsty právě ono počasí. Nemusí, ale může. A vás to v tu chvíli může uklidnit, protože budete tušit, kde může být zakopaný pes.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.
Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.
Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.