Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku

23.11.2023

Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat.

Počasí a výsledky reklam

Hned na začátek ale upozorním, že se jedná hodně o individuální proměnnou, která na nás všechny působí trochu jinak. 

Pro někoho znamená déšť chvíli, kdy se zavře doma a sjíždí příspěvky na soc. sítích. Pro jiného neznamená déšť vůbec žádnou změnu v denním programu. Někdo si užívá tropické letní dny venku s přáteli nebo na koupališti, někdo je nenávidí a raději se na tuto dobu zavře doma.

Proto berte následující článek s hodně velkou rezervou. Spíše se i sami po přečtení tohoto článku podívejte do svých statistik a výsledků. Porovnejte si je s počasím daný den a zjistěte, zda mělo počasí na vaše výsledky nějaký vliv.

Pokud se podíváme na výsledky u jednoho mého klienta za říjen 2023, vidíme hned několik paralel:

  • Nákupy v I. polovině měsíce byly slabší, než ve druhé polovině měsíce - to může být způsobeno termínem výplaty.
  • Více nákupů průměrně proběhlo v pošmourné nebo deštivé dny, než v ty slunečné, a navíc spíše ve II. polovině měsíce.
  • Vyšší teploty průměrně znamenaly méně nákupů.
  • Průměrně více objednávek přichází po letních měsících, než během prázdnin.

Ovšem, jak vám asi dochází, relevantní závěry nelze vyvozovat jen z jednoho měsíce. Abychom skutečně mohli se 100% jistotou tvrdit výše uvedené závěry, museli bychom dlouhodobě sledovat počasí několik měsíců, ideálně let po sobě.

Avšak jistou představu jste jistě získali.

Jak toho můžete využít pro svůj marketing?

A jak této informace můžete využít pro sebe? Co z toho pro vás plyne? Můžete si otestovat větší investici do reklam v deštivých a pošmourných dnech a naopak nižší investici do reklam ve slunečných dnech. 

Ovšem vždy, za každých okolností následně tyto kroky pečlivě reportujte a vyhodnocujte. Třeba zjistíte, že u vás nemá počasí na reklamy absolutně žádný vliv. A je to naprosto v pořádku.

Jak vždy říkám - vše je potřeba si otestovat.

Počasí není jediný faktor

Počasí totiž není všemocné a není to jediný faktor, který ovlivňuje vaše kampaně. Může to být třeba i zmíněná polovina měsíce - termín výplaty, spuštěné akce, slevy, sezóna, konkurence, situace ve společnosti, atp.

Počasí nakonec vůbec nemusí být tím stěžejním prvkem.

Spouštět a zapínat reklamy podle počasí?

Určitě vás taky napadne, zda tedy nespouštět a nezapínat reklamy podle počasí? Tedy, že v krásné, slunečné dny bude vaše reklama úplně stopnutá a zapnete ji až tehdy, když se zatáhne.

To ale nemusí být správná strategie - vaši zákazníci se totiž o koupi rozhodují delší dobu. Nenakupují na základně jednoho zhlédnutí jedné vaší reklamy. Musí se s vámi a s vaší reklamou setkat vícekrát. A pokud reklamu necháte spuštěnou jen v deštivé dny, může to být málo a tak těch objednávek budete mít velice málo.

A taky se může stát, že bude celý měsíc krásně, ani jeden den nezaprší a pak vám reklama nepoběží vůbec. A jak vždy říkám - nula od nuly pojde. Pokud vám nepoběží vůbec žádná reklama, pak z ní logicky samozřejmě nebudete mít vůbec žádné výsledky.

Na počasí se tedy úplně spoléhat nemůžete.

Proč je tedy vůbec dobré dívat se na počasí?

Proč byste tedy počasí vůbec měli sledovat? Proč je dobré se na počasí vůbec ohlížet? 

Protože může být v některých chvílích odpovědí na vaše otázky - Jak to, že někdy máme objednávek v pondělky více a někdy méně? Jak to, že je tento týden tak slabý? Jak to, že přes víkend nepřišla žádná objednávka?

Někdy v tom totiž může mít prsty právě ono počasí. Nemusí, ale může. A vás to v tu chvíli může uklidnit, protože budete tušit, kde může být zakopaný pes.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...

Máte firemní profil na Facebooku a chcete si jej propojit s firemním profilem na Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! V tomto článku půjdeme rovnou k jádru pudla. Žádná teorie, žádná omáčka. Jen praktický návod. Tak pojďme na to!

Prodeje. Asi jedna z prvních věcí, která vás napadne na otázku - Proč je dobré mít reklamu na Facebooku? Jenže to není jediný důvod, proč byste zde (a potažmo na různých soc. sítích) měli reklamu mít. V tomto článku jsem se o tom rozepsala více. Pojďte odhalit dalších 5 klíčových důvodů, proč je dobré inzerovat na Facebooku.

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.