Pokud se podíváme na výsledky u jednoho mého klienta za říjen 2023, vidíme hned několik paralel:
- Nákupy v I. polovině měsíce byly slabší, než ve druhé polovině měsíce - to může být způsobeno termínem výplaty.
- Více nákupů průměrně proběhlo v pošmourné nebo deštivé dny, než v ty slunečné, a navíc spíše ve II. polovině měsíce.
- Vyšší teploty průměrně znamenaly méně nákupů.
- Průměrně více objednávek přichází po letních měsících, než během prázdnin.
Ovšem, jak vám asi dochází, relevantní závěry nelze vyvozovat jen z jednoho měsíce. Abychom skutečně mohli se 100% jistotou tvrdit výše uvedené závěry, museli bychom dlouhodobě sledovat počasí několik měsíců, ideálně let po sobě.
Avšak jistou představu jste jistě získali.
Jak toho můžete využít pro svůj marketing?
A jak této informace můžete využít pro sebe? Co z toho pro vás plyne? Můžete si otestovat větší investici do reklam v deštivých a pošmourných dnech a naopak nižší investici do reklam ve slunečných dnech.
Ovšem vždy, za každých okolností následně tyto kroky pečlivě reportujte a vyhodnocujte. Třeba zjistíte, že u vás nemá počasí na reklamy absolutně žádný vliv. A je to naprosto v pořádku.
Jak vždy říkám - vše je potřeba si otestovat.
Počasí není jediný faktor
Počasí totiž není všemocné a není to jediný faktor, který ovlivňuje vaše kampaně. Může to být třeba i zmíněná polovina měsíce - termín výplaty, spuštěné akce, slevy, sezóna, konkurence, situace ve společnosti, atp.
Počasí nakonec vůbec nemusí být tím stěžejním prvkem.