Jak (ne)ztratit přístup k firemní stránce na Facebooku – zabezpečení krok za krokem

05.06.2025

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to své opodstatnění. Jaké? A jak si tedy tu svou firemní stránku zabezpečíte? Pojďme se na to podívat!

Každá firemní stránka je napojená na osobní účet

Ať už se podíváte na profil Coca Coly, Pepsi, Alzy, Datartu, Nike, Adidas, .... všechny, VŠECHNY, VŠECHNY firemní profily, které na Facebooku najdete jsou napojené na nějaké osobní účty. Tedy na účty nějakých reálných lidí z masa a kostí.

A to je samozřejmě riziko.

Někdo se vám tam může dostat.
Někoho tam můžete nechtíc pustit.
Někdo vám ukradne mobil nebo noťas.
Nebo prostě jen lidsky uděláte chybu.

Ať už je důvod jakýkoliv, lidský faktor je vždy rizikový.
A v tomto případě to platí jakbysmet.

Jenže - firemní profil nemůže stát sám o sobě, ve vzduchoprázdnu, ve vakuu, bez napojení na nějaké osobní profily.
Nemůže.
Zkrátka to má takto Facebook zařízené.
Vždy jsou firemní stránky napojené na nějaké osobní profily.

A pokud by vás kulišácky napadlo založit si ke správě firemního profilu úplně nový falešný osobní účet, tak to je pomalá cesta do pekel, kterou rozhodně nedoporučuji.

Vrátíme se ale k původní myšlence tohoto článku - zabezpečení vašeho osobního profilu.

Teď už tedy víte, proč byste si měli zabezpečit zrovna svůj osobní účet. 

Jenže teď zůstává otázka - JAK?

Nejjistějším a nejběžnějším způsobem je dvoufázové ověření.
A jak si jej tedy nastavíte? To si ukážeme krok za krokem právě teď.

Jak si nastavit dvoufázové ověření u svého osobního účtu na Facebooku?

1. Jste na svém počítači (v tomto případě můžete být i na mobilu, ale ukážeme si to na počítači).

2. Vejdete normálně na svůj osobní profil na Facebooku, tak jak jste zvyklí. www.facebook.com

3. Přihlásíte se normálně na svůj osobní profil.

4. Kliknete nahoře vpravo na svou profilovou fotku.

5. Zvolíte možnost Nastavení a soukromí.

6. Dále kliknete na Nastavení.

7. A zde kliknete na obdélníček Centrum účtů hned nahoře v levém menu.

8. V levém menu kliknete na položku Heslo a zabezpečení.

9. A tady kliknete na Dvoufázové ověření.

Teď už jen stačí projít krok po kroku (ano, budete znovu zadávat své přihlašovací heslo ke svému osobnímu účtu, neděste se) celým nastavením dvoufázového ověření. Není to nic složitého ani komplikovaného. Facebook vás krásně provede celým nastavením.

Celé nastavení vám nezabere víc než 5 minut.

Ovšem, co je zde zcela klíčové a zásadní v rámci tohoto nastavování, tak nastavit si dvoufázové ověření na autentizační aplikaci, nikoliv na SMS.

SMS NECHODÍ!

Je to sice strašně lákavé nastavit si dvoufázové ověření na SMS, jenže zdání klame - SMS už dlouhodobě lidem nechodí a tato funkce strašně blbne.
A lidé tak kvůli tomu přichází o své účty.

Proto je větší jistota nastavit si dvoufázové ověření na autentizační aplikaci.

Co to vlastně ta autentizační aplikace je?

Autentizační aplikace je mobilní aplikace třetích stran, například od Google, Applu, apod., ve které získáte přístupové kódy pro své dvoufázové ověření - nejen na Facebooku, ale třeba i na e-mailu, do mobilního bankovnictví, na Instagramu apod.

Autentizační aplikaci můžete využít pro celou řadu dvoufázových ověření.

Je to naprosto zdarma a zcela bezpečné.

Aby to mohl zneužít někdo cizí, tak by vám vyloženě musel ukrást váš mobil, dostat se vám do něj a snažit se vám dostat do vašeho účtu třeba na Facebooku.

Kde vezmete autentizační aplikaci?

Autentizační aplikaci si můžete vybrat například v Google Obchodě, anebo v Apple Storu.
Její výběr a volbu už nechávám na vás a na vašich preferencích. 

Já například používám Authenticator přímo od Googlu.

Tuto aplikaci si tedy stáhnete k sobě do mobilu, založíte si zde účet a následně už jen velice jednoduše právě v nastavování dvoufázového ověření propojíte Facebook s autentizační aplikací (s pomocí QR kódu) a máte vyhráno.

K čemu to celé je?

Od teď, když se budete kdykoliv přihlašovat z nějakého nového zařízení, anebo když by se vám tam, nedej bože, chtěl dostat někdo cizí, budete vždy potřebovat pro ověření nejen jméno a heslo, ale také kód právě z této autentizační aplikace.

Díky tomu se už do svého účtu dostanete skutečně jen vy a nikdo nepovolaný.

Toto navíc doporučuji udělat úplně u všech, kteří spravují váš firemní profil.
Protože to, že vy řádně dvoufázové ověření budete mít, ale vaši kolegové nikoliv, ještě neznamená, že o firemní profil nemůžete přijít.

Proto si všichni povinně ve vaší firmě zapněte dvoufázové ověření (dokonce toto můžete pro správu firemního profilu vyloženě pevně vyžadovat v rámci Nastavení firmy v Business Manageru), abyste náhodou nikdo nepřišli o svůj ani firemní profil.

BONUSOVÝ TIP: Zkontrolujte si, kde jste přihlášeni

Když se ještě vrátíme o pár kroků zpět, do Centra účtů do Hesla a zabezpečení (krok č. 8), určitě si všimnete, že dvě položky pod Dvoufázovým ověřením je možnost Kde jste přihlášen/á.

Tady si můžete ověřit, zda už se vám náhodou nepotuluje po vašem účtu nějaký nezvaný host.

Tady vám to totiž ukáže na jakých všech zařízeních jste přihlášení. 

A pokud zde najdete nějaké zařízení, které neznáte, pak jej obratem okamžitě smažte a ihned si pro jistotu změňte své heslo.

A tady to můžete pravidelně jednou za čas zkontrolovat, abyste měli jistotu, že se vám do vašeho účtu skutečně nikdo nedostal.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...

Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?