Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Jak na úspěšné Stories?
Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.
Jak na úspěšné Stories na Instagramu
Instagram vám dává velký prostor pro kreativitu. Lze k tomu využít i Stories.
Ty máte možnost uplatnit jak jako prostor pro interakci s vašimi zákazníky, tak i třeba k prodeji vašich produktů a služeb. Jak také podle odborných průzkumů 83 % marketérů uvedlo, plánují používat Stories pro product marketing.
Stories vám dávají celou řadu možností. K čemu všemu je můžete využít pro úspěch na svých firemních sociálních sítích? A jak je vymazlit k dokonalosti?
1) Využijte příspěvky zákazníků
Vytvářejí vaši zákazníci v souvislosti s vámi další obsah? Může to být mnoho typů příspěvků, od videí s rozbalováním přes návody až po recenze.
Tento obsah může potenciálním zákazníkům ukázat, jak by měli používat vaše produkty, nebo co je na vašich službách skvělého, a to přímo slovy vašich zákazníků.
A zkušenosti vašich zákazníků vydají za tisíce vašich nablýskaných slibů.
3) Používejte interaktivní prvky
Samotný Instagram uvádí, že 60 % firem používajících Instagram Stories v reklamách uplatňuje interaktivní prvky ke zvýšení doby sledování a snížení nákladů za kliknutí.
Interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety, nálepky s hodnocením emoji, odpočítávání a další, vám tak pomohou zvýšit atraktivitu vašich Stories.
4) Zapojte další uživatele
Zmínit ostatní uživatele je skvělý způsob, jak zajistit, aby lidé viděli vaše Stories a mohli se také zapojit.
Kromě svých zákazníků můžete využít i influencery, zaměstnance, nebo dokonce účty jiných značek.
Označení uživatelé mohou sdílet vaše Stories se svými vlastními sledujícími. Díky tomu můžete získat více zobrazení.
5) Poděkujte svým followerům
Bez svých followerů by jakákoliv značka na sítích jednoduše nefungovala. Z marketingového hlediska by jakékoliv snahy byly pouze pověstným výkřikem do prázdna.
Oceňte tak své followery a prostřednictvím Stories jim za jejich přízeň poděkujte.
6) Sdílejte slevy
Šetření peněz je pro téměř každého z nás velmi důležité. Oblíbenou formu úspor představují slevové kódy.
Právě ty můžete společně s odkazem na konkrétní produkt sdílet ve svých Stories. Jde o snadnou cestu, jak ušetřit a vaši sledující to zaručeně ocení.
7) Podělte se o svou inspiraci
Běžné věci jako energická píseň nebo procházka v parku mohou být velmi inspirativní. Tento náhled lze využít i u firemního Instagramu.
Ukažte ve Stories lidskost. I vaši zaměstnanci tak například začínají svůj den s první ranní kávou. Podobně můžete sdílet i posty z dovolené.
Ale samozřejmě všeho s mírou!
8) Udržujte konzistentní styl
K tomu, aby vaše Stories vypadaly profesionálně, stačí v zásadě málo. Konzistentní barevné schéma nebo písmo pomůže v očích vašich zákazníků vytvořit specifickou zapamatovatelnou image vaší značky. Může to být například sjednocení Stories do černobílé podoby.
Další tipy, co můžete dát do svých Stories:
Nové/staré příspěvky z profilu
Stories od fanoušků
Behind the scenes = zákulisí
Často kladené otázky a odpovědi na ně
Co děláte během dne
Recenze od klientů
Kvízy
Ankety
Pikošky
Ze schůzek, z výletů, z aktivit
Volný čas
Inspirace
Váš den:
RÁNO:
Dnešní cíl a plán
Čím začínáte pracovní den
Jak na lepší ráno
Ranní rutina
Ranní příprava na pracovní den
ODPOLEDNE:
Co děláte a jak se vám daří během dne
Schůzky s klienty
Tipy na odpočinek
Jak trávíte volný čas
Oblíbený sport nebo koníček
Behind the scenes
VEČER:
Splněné úkoly a rekapitulace
Ukázka daného pracovního dne
Plány na zítřek
Večerní rutina
3 věci, které se vám během dne podařily
3 věci, které vám ten den udělaly radost
Setkání po práci s přáteli
Závěr aneb jak využít Stories v marketingu
Stories mohou být mocným marketingovým nástrojem, který vaší firmě dává celou řadu možností. Několik jednoduchých tipů vám tak může napomoci vybudovat úspěšnější značku. A nezapomínejte - promlouvejte přímo ke svým zákazníkům, sledujícím, fanouškům.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.