Jak na úspěšné Stories?

03.08.2023

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

Jak na úspěšné Stories na Instagramu

Instagram vám dává velký prostor pro kreativitu. Lze k tomu využít i Stories. 

Ty máte možnost uplatnit jak jako prostor pro interakci s vašimi zákazníky, tak i třeba k prodeji vašich produktů a služeb. Jak také podle odborných průzkumů 83 % marketérů uvedlo, plánují používat Stories pro product marketing.

Stories vám dávají celou řadu možností. K čemu všemu je můžete využít pro úspěch na svých firemních sociálních sítích? A jak je vymazlit k dokonalosti?

1) Využijte příspěvky zákazníků

Vytvářejí vaši zákazníci v souvislosti s vámi další obsah? Může to být mnoho typů příspěvků, od videí s rozbalováním přes návody až po recenze

Tento obsah může potenciálním zákazníkům ukázat, jak by měli používat vaše produkty, nebo co je na vašich službách skvělého, a to přímo slovy vašich zákazníků.

A zkušenosti vašich zákazníků vydají za tisíce vašich nablýskaných slibů.

3) Používejte interaktivní prvky

Samotný Instagram uvádí, že 60 % firem používajících Instagram Stories v reklamách uplatňuje interaktivní prvky ke zvýšení doby sledování a snížení nákladů za kliknutí. 

Interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety, nálepky s hodnocením emoji, odpočítávání a další, vám tak pomohou zvýšit atraktivitu vašich Stories.

4) Zapojte další uživatele

Zmínit ostatní uživatele je skvělý způsob, jak zajistit, aby lidé viděli vaše Stories a mohli se také zapojit. 

Kromě svých zákazníků můžete využít i influencery, zaměstnance, nebo dokonce účty jiných značek

Označení uživatelé mohou sdílet vaše Stories se svými vlastními sledujícími. Díky tomu můžete získat více zobrazení.

5) Poděkujte svým followerům

Bez svých followerů by jakákoliv značka na sítích jednoduše nefungovala. Z marketingového hlediska by jakékoliv snahy byly pouze pověstným výkřikem do prázdna

Oceňte tak své followery a prostřednictvím Stories jim za jejich přízeň poděkujte.

6) Sdílejte slevy

Šetření peněz je pro téměř každého z nás velmi důležité. Oblíbenou formu úspor představují slevové kódy

Právě ty můžete společně s odkazem na konkrétní produkt sdílet ve svých Stories. Jde o snadnou cestu, jak ušetřit a vaši sledující to zaručeně ocení.

7) Podělte se o svou inspiraci

Běžné věci jako energická píseň nebo procházka v parku mohou být velmi inspirativní. Tento náhled lze využít i u firemního Instagramu. 

Ukažte ve Stories lidskost. I vaši zaměstnanci tak například začínají svůj den s první ranní kávou. Podobně můžete sdílet i posty z dovolené.

Ale samozřejmě všeho s mírou! 

8) Udržujte konzistentní styl

K tomu, aby vaše Stories vypadaly profesionálně, stačí v zásadě málo. Konzistentní barevné schéma nebo písmo pomůže v očích vašich zákazníků vytvořit specifickou zapamatovatelnou image vaší značky. Může to být například sjednocení Stories do černobílé podoby.

Další tipy, co můžete dát do svých Stories:

  • Nové/staré příspěvky z profilu

  • Stories od fanoušků

  • Behind the scenes = zákulisí

  • Často kladené otázky a odpovědi na ně

  • Co děláte během dne

  • Recenze od klientů

  • Kvízy

  • Ankety

  • Pikošky

  • Ze schůzek, z výletů, z aktivit

  • Volný čas

  • Inspirace

  • Váš den:

    • RÁNO:

      • Dnešní cíl a plán

      • Čím začínáte pracovní den

      • Jak na lepší ráno

      • Ranní rutina

      • Ranní příprava na pracovní den

    • ODPOLEDNE:

      • Co děláte a jak se vám daří během dne

      • Schůzky s klienty

      • Tipy na odpočinek

      • Jak trávíte volný čas

      • Oblíbený sport nebo koníček

      • Behind the scenes

    • VEČER:

      • Splněné úkoly a rekapitulace

      • Ukázka daného pracovního dne

      • Plány na zítřek

      • Večerní rutina

      • 3 věci, které se vám během dne podařily

      • 3 věci, které vám ten den udělaly radost

      • Setkání po práci s přáteli

Závěr aneb jak využít Stories v marketingu

Stories mohou být mocným marketingovým nástrojem, který vaší firmě dává celou řadu možností. Několik jednoduchých tipů vám tak může napomoci vybudovat úspěšnější značku. A nezapomínejte - promlouvejte přímo ke svým zákazníkům, sledujícím, fanouškům.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...