Jak na úspěšné Stories?

03.08.2023

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

Jak na úspěšné Stories na Instagramu

Instagram vám dává velký prostor pro kreativitu. Lze k tomu využít i Stories. 

Ty máte možnost uplatnit jak jako prostor pro interakci s vašimi zákazníky, tak i třeba k prodeji vašich produktů a služeb. Jak také podle odborných průzkumů 83 % marketérů uvedlo, plánují používat Stories pro product marketing.

Stories vám dávají celou řadu možností. K čemu všemu je můžete využít pro úspěch na svých firemních sociálních sítích? A jak je vymazlit k dokonalosti?

1) Využijte příspěvky zákazníků

Vytvářejí vaši zákazníci v souvislosti s vámi další obsah? Může to být mnoho typů příspěvků, od videí s rozbalováním přes návody až po recenze

Tento obsah může potenciálním zákazníkům ukázat, jak by měli používat vaše produkty, nebo co je na vašich službách skvělého, a to přímo slovy vašich zákazníků.

A zkušenosti vašich zákazníků vydají za tisíce vašich nablýskaných slibů.

3) Používejte interaktivní prvky

Samotný Instagram uvádí, že 60 % firem používajících Instagram Stories v reklamách uplatňuje interaktivní prvky ke zvýšení doby sledování a snížení nákladů za kliknutí. 

Interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety, nálepky s hodnocením emoji, odpočítávání a další, vám tak pomohou zvýšit atraktivitu vašich Stories.

4) Zapojte další uživatele

Zmínit ostatní uživatele je skvělý způsob, jak zajistit, aby lidé viděli vaše Stories a mohli se také zapojit. 

Kromě svých zákazníků můžete využít i influencery, zaměstnance, nebo dokonce účty jiných značek

Označení uživatelé mohou sdílet vaše Stories se svými vlastními sledujícími. Díky tomu můžete získat více zobrazení.

5) Poděkujte svým followerům

Bez svých followerů by jakákoliv značka na sítích jednoduše nefungovala. Z marketingového hlediska by jakékoliv snahy byly pouze pověstným výkřikem do prázdna

Oceňte tak své followery a prostřednictvím Stories jim za jejich přízeň poděkujte.

6) Sdílejte slevy

Šetření peněz je pro téměř každého z nás velmi důležité. Oblíbenou formu úspor představují slevové kódy

Právě ty můžete společně s odkazem na konkrétní produkt sdílet ve svých Stories. Jde o snadnou cestu, jak ušetřit a vaši sledující to zaručeně ocení.

7) Podělte se o svou inspiraci

Běžné věci jako energická píseň nebo procházka v parku mohou být velmi inspirativní. Tento náhled lze využít i u firemního Instagramu. 

Ukažte ve Stories lidskost. I vaši zaměstnanci tak například začínají svůj den s první ranní kávou. Podobně můžete sdílet i posty z dovolené.

Ale samozřejmě všeho s mírou! 

8) Udržujte konzistentní styl

K tomu, aby vaše Stories vypadaly profesionálně, stačí v zásadě málo. Konzistentní barevné schéma nebo písmo pomůže v očích vašich zákazníků vytvořit specifickou zapamatovatelnou image vaší značky. Může to být například sjednocení Stories do černobílé podoby.

Další tipy, co můžete dát do svých Stories:

  • Nové/staré příspěvky z profilu

  • Stories od fanoušků

  • Behind the scenes = zákulisí

  • Často kladené otázky a odpovědi na ně

  • Co děláte během dne

  • Recenze od klientů

  • Kvízy

  • Ankety

  • Pikošky

  • Ze schůzek, z výletů, z aktivit

  • Volný čas

  • Inspirace

  • Váš den:

    • RÁNO:

      • Dnešní cíl a plán

      • Čím začínáte pracovní den

      • Jak na lepší ráno

      • Ranní rutina

      • Ranní příprava na pracovní den

    • ODPOLEDNE:

      • Co děláte a jak se vám daří během dne

      • Schůzky s klienty

      • Tipy na odpočinek

      • Jak trávíte volný čas

      • Oblíbený sport nebo koníček

      • Behind the scenes

    • VEČER:

      • Splněné úkoly a rekapitulace

      • Ukázka daného pracovního dne

      • Plány na zítřek

      • Večerní rutina

      • 3 věci, které se vám během dne podařily

      • 3 věci, které vám ten den udělaly radost

      • Setkání po práci s přáteli

Závěr aneb jak využít Stories v marketingu

Stories mohou být mocným marketingovým nástrojem, který vaší firmě dává celou řadu možností. Několik jednoduchých tipů vám tak může napomoci vybudovat úspěšnější značku. A nezapomínejte - promlouvejte přímo ke svým zákazníkům, sledujícím, fanouškům.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...

"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...

Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...

Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.

Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.

Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.