Jak na úspěšné Stories?

03.08.2023

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

Jak na úspěšné Stories na Instagramu

Instagram vám dává velký prostor pro kreativitu. Lze k tomu využít i Stories. 

Ty máte možnost uplatnit jak jako prostor pro interakci s vašimi zákazníky, tak i třeba k prodeji vašich produktů a služeb. Jak také podle odborných průzkumů 83 % marketérů uvedlo, plánují používat Stories pro product marketing.

Stories vám dávají celou řadu možností. K čemu všemu je můžete využít pro úspěch na svých firemních sociálních sítích? A jak je vymazlit k dokonalosti?

1) Využijte příspěvky zákazníků

Vytvářejí vaši zákazníci v souvislosti s vámi další obsah? Může to být mnoho typů příspěvků, od videí s rozbalováním přes návody až po recenze

Tento obsah může potenciálním zákazníkům ukázat, jak by měli používat vaše produkty, nebo co je na vašich službách skvělého, a to přímo slovy vašich zákazníků.

A zkušenosti vašich zákazníků vydají za tisíce vašich nablýskaných slibů.

3) Používejte interaktivní prvky

Samotný Instagram uvádí, že 60 % firem používajících Instagram Stories v reklamách uplatňuje interaktivní prvky ke zvýšení doby sledování a snížení nákladů za kliknutí. 

Interaktivní prvky, jako jsou kvízy, ankety, nálepky s hodnocením emoji, odpočítávání a další, vám tak pomohou zvýšit atraktivitu vašich Stories.

4) Zapojte další uživatele

Zmínit ostatní uživatele je skvělý způsob, jak zajistit, aby lidé viděli vaše Stories a mohli se také zapojit. 

Kromě svých zákazníků můžete využít i influencery, zaměstnance, nebo dokonce účty jiných značek

Označení uživatelé mohou sdílet vaše Stories se svými vlastními sledujícími. Díky tomu můžete získat více zobrazení.

5) Poděkujte svým followerům

Bez svých followerů by jakákoliv značka na sítích jednoduše nefungovala. Z marketingového hlediska by jakékoliv snahy byly pouze pověstným výkřikem do prázdna

Oceňte tak své followery a prostřednictvím Stories jim za jejich přízeň poděkujte.

6) Sdílejte slevy

Šetření peněz je pro téměř každého z nás velmi důležité. Oblíbenou formu úspor představují slevové kódy

Právě ty můžete společně s odkazem na konkrétní produkt sdílet ve svých Stories. Jde o snadnou cestu, jak ušetřit a vaši sledující to zaručeně ocení.

7) Podělte se o svou inspiraci

Běžné věci jako energická píseň nebo procházka v parku mohou být velmi inspirativní. Tento náhled lze využít i u firemního Instagramu. 

Ukažte ve Stories lidskost. I vaši zaměstnanci tak například začínají svůj den s první ranní kávou. Podobně můžete sdílet i posty z dovolené.

Ale samozřejmě všeho s mírou! 

8) Udržujte konzistentní styl

K tomu, aby vaše Stories vypadaly profesionálně, stačí v zásadě málo. Konzistentní barevné schéma nebo písmo pomůže v očích vašich zákazníků vytvořit specifickou zapamatovatelnou image vaší značky. Může to být například sjednocení Stories do černobílé podoby.

Další tipy, co můžete dát do svých Stories:

  • Nové/staré příspěvky z profilu

  • Stories od fanoušků

  • Behind the scenes = zákulisí

  • Často kladené otázky a odpovědi na ně

  • Co děláte během dne

  • Recenze od klientů

  • Kvízy

  • Ankety

  • Pikošky

  • Ze schůzek, z výletů, z aktivit

  • Volný čas

  • Inspirace

  • Váš den:

    • RÁNO:

      • Dnešní cíl a plán

      • Čím začínáte pracovní den

      • Jak na lepší ráno

      • Ranní rutina

      • Ranní příprava na pracovní den

    • ODPOLEDNE:

      • Co děláte a jak se vám daří během dne

      • Schůzky s klienty

      • Tipy na odpočinek

      • Jak trávíte volný čas

      • Oblíbený sport nebo koníček

      • Behind the scenes

    • VEČER:

      • Splněné úkoly a rekapitulace

      • Ukázka daného pracovního dne

      • Plány na zítřek

      • Večerní rutina

      • 3 věci, které se vám během dne podařily

      • 3 věci, které vám ten den udělaly radost

      • Setkání po práci s přáteli

Závěr aneb jak využít Stories v marketingu

Stories mohou být mocným marketingovým nástrojem, který vaší firmě dává celou řadu možností. Několik jednoduchých tipů vám tak může napomoci vybudovat úspěšnější značku. A nezapomínejte - promlouvejte přímo ke svým zákazníkům, sledujícím, fanouškům.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?

Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...