Jak může ChatGPT pomoci správcům soc. sítí nebo markeťákům?

25.05.2023

Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?

Proč používat umělou inteligenci

Potenciál umělé inteligence už není možné ignorovat. 

Jak vyplynulo z průzkumu marketingové agentury Smart Insights, více než tři čtvrtiny marketérů chtějí využívat ChatGPT ke zlepšení výkonnosti svého marketingu. Na druhou stranu jen 40 % dotazovaných tak již nyní reálně činí. 

Tento nástroj přitom ukrývá obrovský potenciál.

Zajímavé na umělé inteligenci je nejen schopnost použít přirozený jazyk, ale také si pamatovat kontext vůči předchozím otázkám. Relevantnost odpovědí nicméně samozřejmě vychází z toho, jak aktuální jsou dostupné zdroje.

Jak vám ChatGPT může zjednodušit život?

V praxi můžete ChatGPT použít například k vytvoření struktury návrhu pro marketingovou strategii. Tento nástroj můžete v praxi použít obdobně jako probíhá rozhovor marketingového konzultanta s klientem.

Jak zjistil praktický test Smart Insights, samozřejmě se nelze na umělou inteligenci spolehnout 100% a interakci s reálným specialistou v současnosti nenahradí. 

AI zaměňuje celkovou strategii s digitálními marketingovými kampaněmi a neodkazuje na důležitost investic do always-on komunikace nebo komunikace v rámci životního cyklu. Není zde zahrnut vztah k základům marketingu, jako je segmentace, cílení a positioning značky.

Dalším odvětvím marketingu, kde můžete umělou inteligenci použít ke zlepšení výsledků, je copywriting. Vytvořit tak tímto způsobem můžete například podklady pro e-mailing.

ChatGPT je nástroj, který má značnou sílu také v SEO aktivitách. Velmi dobře jej lze použít například v generování klíčových slov pro konkrétní téma. Seznam klíčových slov je možno následně dále klasifikovat na základě vyhledávacího záměru. Klíčová slova můžete i seskupit podle jejich sémantické relevance.

Jak můžete využít ChatGPT na sociálních sítích?

Kreativně lze tento nástroj využívat i v marketingu sociálních sítí. Zejména správa většího počtu účtů se stává snazší a méně časově náročnou.

A to bez ohledu na to, o jakou sociální síť se jedná. ChatGPT může být mocným nástrojem, který vám pomůže generovat nápady a vytvářet poutavý obsah pro váš profil. 

Umělá inteligence vám pomůže vygenerovat zajímavé nápady, sepsat titulek a zvládne vašim potřebám i přizpůsobit nový obsah.

ChatGPT zvládne samostatně branstorming nových nápadů, ale i přímé generování nových příspěvků. Kromě toho, že vám ušetří čas, vám může také pomoci zlepšit kvalitu psaného výstupu.

Obrovský vztyčený prst, aneb na co si dát pozor!

Ovšem všechno má dvě strany mince. Stejně tak i ChatGPT. Ač se dozajista shodneme, že je to neuvěřitelný nástroj plný potenciálu, tak má i své mouchy.

Tou největší je absence autorských práv. Co to znamená pro vás? 

Že to, co si vygenerujete z tohoto nástroje vy (například příspěvek na svůj facebookový profil), si může vygenerovat klidně kdokoliv jiný a nebudete mít žádné páky ho v tom zastavit. Na daný příspěvek totiž nemáte autorská práva.

Skvěle to ve svém článku shrnula právnička Petra Dolejšová: "Aby byl výstup autorským dílem, musí být:

- kreativní

- jedinečný

- vytvořený člověkem"

Proto, cokoliv vám vytvoří umělá inteligence, může použít i kdokoliv jiný a vy s tím nic nenaděláte.

K čemu se tedy nejvíce hodí ChatGPT?

ChatGPT je tak skvělým nástrojem k:

  • rešerším
  • sbírání podkladů
  • kreativnímu tvoření
  • vymýšlení nových nápadů nebo úhlů pohledu
  • sepisování nových titulků
  • branstormingu
  • ušetření času
  • zlepšení kvality psaného výstupu
  • psaní e-mailů a newsletterů

Závěr aneb jak pracovat s umělou inteligencí

Umělá inteligence vám dokáže výrazně ušetřit váš čas i úsilí. Ovšem pozor, je stále nutné jí nevěřit bezvýhradně. Takto generované výstupy je zapotřebí kontrolovat. Ne vždy má totiž pravdu!

Stejně tak je nutné důsledně zachovat tonalitu vaší značky. ChatGPT také potřebuje kontext. Zcela se tak nevyhnete tomu, abyste marketingovým aktivitám určitý čas věnovali.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...