Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Jak může ChatGPT pomoci správcům soc. sítí nebo markeťákům?
Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Proč používat umělou inteligenci
Potenciál umělé inteligence už není možné ignorovat.
Jak vyplynulo z průzkumu marketingové agentury Smart Insights, více než tři čtvrtiny marketérů chtějí využívat ChatGPT ke zlepšení výkonnosti svého marketingu. Na druhou stranu jen 40 % dotazovaných tak již nyní reálně činí.
Tento nástroj přitom ukrývá obrovský potenciál.
Zajímavé na umělé inteligenci je nejen schopnost použít přirozený jazyk, ale také si pamatovat kontext vůči předchozím otázkám. Relevantnost odpovědí nicméně samozřejmě vychází z toho, jak aktuální jsou dostupné zdroje.
Jak vám ChatGPT může zjednodušit život?
V praxi můžete ChatGPT použít například k vytvoření struktury návrhu pro marketingovou strategii. Tento nástroj můžete v praxi použít obdobně jako probíhá rozhovor marketingového konzultanta s klientem.
Jak zjistil praktický test Smart Insights, samozřejmě se nelze na umělou inteligenci spolehnout 100% a interakci s reálným specialistou v současnosti nenahradí.
AI zaměňuje celkovou strategii s digitálními marketingovými kampaněmi a neodkazuje na důležitost investic do always-on komunikace nebo komunikace v rámci životního cyklu. Není zde zahrnut vztah k základům marketingu, jako je segmentace, cílení a positioning značky.
Dalším odvětvím marketingu, kde můžete umělou inteligenci použít ke zlepšení výsledků, je copywriting. Vytvořit tak tímto způsobem můžete například podklady pro e-mailing.
ChatGPT je nástroj, který má značnou sílu také v SEO aktivitách. Velmi dobře jej lze použít například v generování klíčových slov pro konkrétní téma. Seznam klíčových slov je možno následně dále klasifikovat na základě vyhledávacího záměru. Klíčová slova můžete i seskupit podle jejich sémantické relevance.
Jak můžete využít ChatGPT na sociálních sítích?
Kreativně lze tento nástroj využívat i v marketingu sociálních sítí. Zejména správa většího počtu účtů se stává snazší a méně časově náročnou.
A to bez ohledu na to, o jakou sociální síť se jedná. ChatGPT může být mocným nástrojem, který vám pomůže generovat nápady a vytvářet poutavý obsah pro váš profil.
Umělá inteligence vám pomůže vygenerovat zajímavé nápady, sepsat titulek a zvládne vašim potřebám i přizpůsobit nový obsah.
ChatGPT zvládne samostatně branstorming nových nápadů, ale i přímé generování nových příspěvků. Kromě toho, že vám ušetří čas, vám může také pomoci zlepšit kvalitu psaného výstupu.
Obrovský vztyčený prst, aneb na co si dát pozor!
Ovšem všechno má dvě strany mince. Stejně tak i ChatGPT. Ač se dozajista shodneme, že je to neuvěřitelný nástroj plný potenciálu, tak má i své mouchy.
Tou největší je absence autorských práv. Co to znamená pro vás?
Že to, co si vygenerujete z tohoto nástroje vy (například příspěvek na svůj facebookový profil), si může vygenerovat klidně kdokoliv jiný a nebudete mít žádné páky ho v tom zastavit. Na daný příspěvek totiž nemáte autorská práva.
Skvěle to ve svém článku shrnula právnička Petra Dolejšová: "Aby byl výstup autorským dílem, musí být:
- kreativní
- jedinečný
- vytvořený člověkem"
Proto, cokoliv vám vytvoří umělá inteligence, může použít i kdokoliv jiný a vy s tím nic nenaděláte.
K čemu se tedy nejvíce hodí ChatGPT?
ChatGPT je tak skvělým nástrojem k:
- rešerším
- sbírání podkladů
- kreativnímu tvoření
- vymýšlení nových nápadů nebo úhlů pohledu
- sepisování nových titulků
- branstormingu
- ušetření času
- zlepšení kvality psaného výstupu
- psaní e-mailů a newsletterů
Závěr aneb jak pracovat s umělou inteligencí
Umělá inteligence vám dokáže výrazně ušetřit váš čas i úsilí. Ovšem pozor, je stále nutné jí nevěřit bezvýhradně. Takto generované výstupy je zapotřebí kontrolovat. Ne vždy má totiž pravdu!
Stejně tak je nutné důsledně zachovat tonalitu vaší značky. ChatGPT také potřebuje kontext. Zcela se tak nevyhnete tomu, abyste marketingovým aktivitám určitý čas věnovali.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.