Cíl
Na počátku je nutné si rozmyslet nejen, co chcete publikovat, ale také proč. Odpovězte si na otázku, co vám vlastně aktivita na sítích má přinést. Mějte na paměti, že vaše komunikační strategie na sociálních sítích musí zapadat do celkové koncepce.
Základním cílem dobře vedeného marketingu by však mělo být nejen stanovení si toho, co a proč chcete publikovat, ale také to, komu chcete sdělení adresovat. Tomu je zapotřebí přizpůsobit tón komunikace i vizuální podobu příspěvku.
Termín
Termín příspěvků je potřeba plánovat právě s ohledem na definované cílové publikum v předchozím bodě. V podstatě neuděláte chybu, pokud budete publikovat později odpoledne a v podvečer, kdy už je většina uživatelů doma a má na sociální sítě čas. Čelit budete ale větší konkurenci.
Žádné jednoznačně vyznívající poučky na zaručeně dobré časy však v tomto směru neexistují. Reakci cílového publika je nutné otestovat. Nezáleží jen na čase, ale i na frekvenci. Příspěvků by nemělo být příliš málo, ale ani mnoho. Pokud navíc nemáte co zveřejnit, raději nepostujte nic.
Text
Tento bod souvisí s bodem předchozím. Obsah na sociálních sítích musí mít pro uživatele přidanou hodnotu.
Rovněž je nutné si uvědomit, že sociální sítě jsou především o vzájemné interakci mezi vámi a vaším publikem. Snadno své uživatele vtáhnete do komunikace prostřednictvím pokládání otázek. Jasně své čtenáře veďte k tomu, co mají dělat. Samotné texty by měly být svěží, vtipné a pokud možno nepříliš dlouhé (pokud tedy zrovna nepublikujete na LinkedIn, kde jsou naopak delší texty žádoucí).
Grafika
Grafika je důležitá pro to, abyste na svůj příspěvek upoutali pozornost. Texty má smysl doplnit bannery, fotkami a infografikou.
Grafika pak musí s texty korespondovat. Kreativní společnost nebo značka pro děti si může dovolit být originální, barevná i odlišná. Naopak třeba banka určitě zvolí minimalistické pojetí, které působí seriózně.
Navíc by se měla i na sociální sítě propsat vaše firemní identita, pokud ji máte již vytvořenou.
Budget
Důležité je si uvědomit, že položka, kterou si v rozpočtu vyčleníte na marketing, není pouze výdajem, ale svého druhu investicí.
Metod tvorby marketingového rozpočtu je několik. Jednoduchý a běžný postup v řadě firem je například určit celkovou částku procentem z obratu. U rychloobrátkového zboží se naopak hodí určení podle konkurence.
Typ reklamy
Jednotlivé typy reklam na sociálních sítích lze obvykle rozčlenit podle způsobu platby, obsahové formy a umístění.
Nejstarším a nejběžnějším druhem reklamy je v praxi ta bannerová. V tomto případě se platí za konkrétní prostor na určité období. Poměrně často se v praxi můžete nejen na sítích setkat i s PPC reklamou. Neplatí se u ní za zobrazování, ale za proklik.