Hledání nových zaměstnanců na Facebooku

12.06.2020

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce

Právě nabídky a poptávky zaměstnání se stávají častějším cílem této sociální sítě. Pokud zvažujete o umístění vaší nabídky, můžete tak učinit více způsoby. A jednotlivé způsoby můžete dokonce i mezi sebou kombinovat. Jaké možnosti vám Facebook nabízí? Jak funguje hledání nových zaměstnanců na Facebooku? Podívejte se na pět nejčastějších z nich.

1. Služba Kariéra

Nejspíš nejsnadnějším krokem bude založení pracovní nabídky přímo na facebookových stránkách vaší firmy. Výhodou této metody je to, že daný uchazeč si může prohlédnout i váš facebookový profil a tím získá určité představy. 

Podle předem daného formuláře vyplníte v záložce Kariéra, o jakou pracovní pozici se jedná a jaký úvazek požadujete. Pokud chcete, můžete také vyplnit orientační platovou relaci a také k pracovnímu místu napsat pár informací. Vytvoření takovéto nabídky je snadné a rychlé. 

Po vyplnění pracovní nabídky ji můžete jednoduše sdílet mezi lidi.  

2. Placená propagace

Tato metoda funguje na stejném principu jako ta předchozí. Liší se pouze tím, že na rozdíl od obyčejného sdílení je propagace placenou službou

Po vyplnění pracovní nabídky zvolíte metodu propagovat pracovní nabídku a na základě toho bude nabídkou osloveno více lidí. Můžete si zvolit, jak dlouho chcete nabídku propagovat a jaký je potencionální okruh uchazečů. Následovně zvolíte způsob platby a měnu. Propagovaná pracovní nabídka se začne šířit ihned po zaplacení.

3. Firemní profil

Třetí možností je sdílet pracovní nabídku v podobě veřejného příspěvku na vaší facebookové stránce. Pracovní nabídka může být ve formě obrázku, videa, externího odkazu či prostého textu v příspěvku. 

Můžete uvést veškeré informace a nabídku zdarma sdílet mezi lidi. Zájemci o místo se vás pak mohou tázat v komentářích příspěvku, nebo vám napsat soukromou zprávu. 

4. Pracovní skupiny

Velmi rozšířeným okruhem se v poslední době staly facebookové pracovní skupiny. Jedná se o skupiny vytvořené lidmi, kteří hledají pracovní uplatnění v závislosti na dalších aspektech, jako jsou:

  • Lokace pracovního místa, tyto skupiny vznikají podle toho, v jakém kraji nebo městě hledají lidé práci. Mohou být nazvány například: "Hledáme práci Brno", "Práce Středočeský kraj", apod.
  • Druhy úvazků, ve kterých jsou lidé, kteří hledají možnost plného úvazku nebo skupiny, ve kterých jsou lidi hledající občasné brigádní pozice.
  • Pracovní zaměření, které bude pro vás asi nejvýhodnější, jelikož budete nabízet pracovní nabídku lidem přímo ve vašem oboru. Takové skupiny vznikají na Facebooku pod konkrétním názvem zaměstnání anebo s názvem pracovní oblasti, jako: "Automechanici", "Pojď pracovat v pedagogických oborech", "Práce v IT", "Práce v marketingu", apod.

5. Vyhledávání uchazečů

Jedním z posledních způsobů je možnost vyhledávání pracovních poptávek z vaší strany. Jedná se především o výše zmíněné pracovní skupiny, ve kterých se kromě pracovních nabídek vyskytují i pracovní poptávky lidí, kteří hledají zaměstnání. 

Můžete se tedy zaměřit na skupiny z vašeho oboru, nebo které jsou blízko vaší lokaci, a oslovit případné zájemce s vaší konkrétní pracovní nabídkou. Tato metoda je oproti předešlým časově náročnější.

Pár slov závěrem

Vytvoření pracovní nabídky na Facebooku má řadu výhod, jelikož se jedná o portál, na kterém se během dne vyskytuje velké množství lidí. Vaší pracovní nabídkou zde můžete oslovit i lidi, kteří původně ani nové zaměstnání nehledali, ale k nabídce se dostali díky dobré propagaci. 

Výše uvedené možnosti můžete mezi sebou také kombinovat a tím zvýšit známost nejenom vaší pracovní nabídky, ale také vaší firmy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...