Jak GDPR ovlivňuje reklamu na Facebooku
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) vstoupilo v platnost v květnu 2018. Týká se veškerých společností, které zpracovávají osobní údaje fyzických osob v rámci Evropské unie, bez ohledu na to, kde daná společnost sídlí.
GDPR vytvořilo nový právní rámec ochrany osobních údajů. V roce 2022 přitom z průzkumů vyplynulo, že se až 45 % obyvatel Evropy stále obává o své soukromí.
Na druhou stranu toto nařízení vyvolává na straně inzerentů otázky, zda pro ně GDPR není překážkou k využívání uživatelských dat. Co tedy ve skutečnosti obnáší?
Abyste z pozice inzerenta mohli dodržet toto nařízení, především si musíte být vědomi, že ochranu vyžadují tyto okruhy informací:
identifikační údaje, jako je jméno, adresa, číslo občanského průkazu
webové údaje, jako je poloha, IP adresa, údaje o souborech cookie a štítky RFID
zdravotní informace
rasové či etnické údaje
politické názory
sexuální orientace
Jak koncipovat reklamu v souladu s GDPR
Pokud tedy na Facebooku provozujete reklamu a chcete tak činit plně v souladu s GDPR, měli byste mít na paměti především následující zásady:
Musíte své odběratele informovat o tom, jak budete jejich údaje používat.
Uživatelé vám musí udělit souhlas, než jejich údaje použijete, přičemž svůj souhlas mohou také kdykoliv odvolat.
Je pro vás povinné předložit svým zákazníkům jejich údaje, kdykoliv si je vyžádají.
Uživatelé musí mít možnost upravit jakoukoliv část informací, kterou chtějí.
Uživatelé mají právo své údaje také vymazat, kdykoliv to požadují.
Musíte tak, jednoduše řečeno, transparentně o výše uvedených oblastech svoje zákazníky informovat pomocí Zásad ochrany osobních údajů. Svému cílovému publiku jste povinni zřetelně vysvětlit, k čemu přesně žádáte o povolení a k jakému účelu použijete data, která dotyčný vaším směrem sdílel.