Fanouškovská základna: Jak dlouho trvá její vybudování?

05.04.2018

Fanouškovská základna je ještě i dnes, kdy už se všeobecně hovoří o tom, že počet fanoušků na Facebooku není zas až tak důležitý, pro mnoho klientů klíčová. Správci sociálních sítí často vyhodí raději tisíce korun za reklamu na Facebooku, aby měli narůstající počet fanoušků, než aby založili smysluplnou kampaň a prodávali své výrobky a služby. Už jsem se o tom několikrát zmínila, a opět to zopakuji - vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá! V tomto článku se ale na téma fanouškovské základny podívám z trochu jiného úhlu pohledu - jak dlouho trvá její vybudování?

Jak velkou chcete fanouškovskou základnu?

Než se pustím do odpovědi na mou otázku, vysvětlím, co to vlastně ta fanouškovská základna je. Jedná se o počet fanoušků, kteří vám dali na Facebooku "Lajk".

Ovšem její velikost není jednoduše definovatelná. Někomu stačí 200 fanoušků a je spokojený, někomu přijde i 10 000 málo. Abychom si tedy mohli odpovědět, jak dlouho bude trvat její vybudování, je nutné si určit, kolik fanoušků ve své fanouškovské základně chcete mít

1 000? 5 000? 10 000? Stanovte si nějaký cíl!

Jak dlouho bude trvat její vybudování?

Nyní můžeme přejít k samotnému času, jak dlouho vám bude trvat, než získáte svůj vysněný počet fanoušků. Je to jednoduché - čím více peněz do propagace svého profilu vložíte, tím rychlejší tento proces bude. Jak už jsem psala, není to ideální, ale je v tom přímá úměra.

Je tedy možné získat relevantní a reálné fanoušky do měsíce? Ano. Je možné získat stejný počet fanoušků za rok? Ano. Záleží pouze na tom, kolik peněz do placené propagace profilu vložíte.

Samozřejmě je nejrozumnější nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně. V některých případech by to ale znamenalo například pouze jednoho fanouška za měsíc. Proto je v určitých případech vhodné si dopomoci placenou reklamou. Jak už jsem ale uvedla v úvodu - zbytečně touto reklamou nevyhazujte peníze! Nastavujte rozpočet do této reklamy s mírou. Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby a počet fanoušků nechejte narůstat přirozeně. Vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.

Facebook vám napoví

Vždy, když budete nastavovat placenou reklamu profilu na Facebooku, vám Facebook prozradí svůj odhad, kolik zhruba fanoušků takovou propagací získáte.

Toto číslo můžete ovlivnit nastavením kampaně, nastavením cílové skupiny nebo samotným obsahem reklamy. Cílem je samozřejmě optimalizovat reklamu tak, abyste za co nejméně peněz získali co nejvíce fanoušků. To je tedy jednoduchá cesta, jak zrychlit nárůst fanoušků.

Nekalé praktiky pro získání fanoušků

Existuje ovšem ještě odvrácená strana získávání fanoušků, díky které se stávají počty fanoušků na Facebooku zcela nerelevantní. Koupě fanoušků. Funguje to tak, že si za určitou částku nakoupíte určitý počet fanoušků. Tento proces funguje s plným vědomím těchto lidí a nabízí se mimo Facebook. Na Facebooku je reklama vždy čestná.

Tito fanoušci tedy nesplňují žádné definice vaší cílové skupiny, vaše produkty ani služby je nezajímají, nikdy si od vás s největší pravděpodobností nic nekoupí a nikdy nebudou reagovat na vaše příspěvky. Pouze za určitou finanční úplatu olajkují váš profil. Jsou to tedy takoví fanoušci jen na oko. Jen si s nimi honíte triko.

Výhodou takto získaných fanoušků je rychlost. Fanoušky totiž získáte v řádech hodin.

Nevýhodou je ale to, že si díky nim jen lžete do kapsy. Nic díky nim nezískáte, jen vyhazujete peníze doslova oknem.

Pár slov závěrem

Své povídání zakončím shrnutím:

  • Pamatujte, že vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.
  • Nejrozumnější je nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně.
  • Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby.
  • Pokud přece jen chcete navýšit počet fanoušků placenou reklamou, nastavte rozpočet do této reklamy s mírou.
  • A za žádných okolností se nesnižte k nákupu fanoušků! Jsou to fanoušci jen na oko a jen si s nimi honíte triko.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...