Fanouškovská základna: Jak dlouho trvá její vybudování?

05.04.2018

Fanouškovská základna je ještě i dnes, kdy už se všeobecně hovoří o tom, že počet fanoušků na Facebooku není zas až tak důležitý, pro mnoho klientů klíčová. Správci sociálních sítí často vyhodí raději tisíce korun za reklamu na Facebooku, aby měli narůstající počet fanoušků, než aby založili smysluplnou kampaň a prodávali své výrobky a služby. Už jsem se o tom několikrát zmínila, a opět to zopakuji - vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá! V tomto článku se ale na téma fanouškovské základny podívám z trochu jiného úhlu pohledu - jak dlouho trvá její vybudování?

Jak velkou chcete fanouškovskou základnu?

Než se pustím do odpovědi na mou otázku, vysvětlím, co to vlastně ta fanouškovská základna je. Jedná se o počet fanoušků, kteří vám dali na Facebooku "Lajk".

Ovšem její velikost není jednoduše definovatelná. Někomu stačí 200 fanoušků a je spokojený, někomu přijde i 10 000 málo. Abychom si tedy mohli odpovědět, jak dlouho bude trvat její vybudování, je nutné si určit, kolik fanoušků ve své fanouškovské základně chcete mít

1 000? 5 000? 10 000? Stanovte si nějaký cíl!

Jak dlouho bude trvat její vybudování?

Nyní můžeme přejít k samotnému času, jak dlouho vám bude trvat, než získáte svůj vysněný počet fanoušků. Je to jednoduché - čím více peněz do propagace svého profilu vložíte, tím rychlejší tento proces bude. Jak už jsem psala, není to ideální, ale je v tom přímá úměra.

Je tedy možné získat relevantní a reálné fanoušky do měsíce? Ano. Je možné získat stejný počet fanoušků za rok? Ano. Záleží pouze na tom, kolik peněz do placené propagace profilu vložíte.

Samozřejmě je nejrozumnější nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně. V některých případech by to ale znamenalo například pouze jednoho fanouška za měsíc. Proto je v určitých případech vhodné si dopomoci placenou reklamou. Jak už jsem ale uvedla v úvodu - zbytečně touto reklamou nevyhazujte peníze! Nastavujte rozpočet do této reklamy s mírou. Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby a počet fanoušků nechejte narůstat přirozeně. Vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.

Facebook vám napoví

Vždy, když budete nastavovat placenou reklamu profilu na Facebooku, vám Facebook prozradí svůj odhad, kolik zhruba fanoušků takovou propagací získáte.

Toto číslo můžete ovlivnit nastavením kampaně, nastavením cílové skupiny nebo samotným obsahem reklamy. Cílem je samozřejmě optimalizovat reklamu tak, abyste za co nejméně peněz získali co nejvíce fanoušků. To je tedy jednoduchá cesta, jak zrychlit nárůst fanoušků.

Nekalé praktiky pro získání fanoušků

Existuje ovšem ještě odvrácená strana získávání fanoušků, díky které se stávají počty fanoušků na Facebooku zcela nerelevantní. Koupě fanoušků. Funguje to tak, že si za určitou částku nakoupíte určitý počet fanoušků. Tento proces funguje s plným vědomím těchto lidí a nabízí se mimo Facebook. Na Facebooku je reklama vždy čestná.

Tito fanoušci tedy nesplňují žádné definice vaší cílové skupiny, vaše produkty ani služby je nezajímají, nikdy si od vás s největší pravděpodobností nic nekoupí a nikdy nebudou reagovat na vaše příspěvky. Pouze za určitou finanční úplatu olajkují váš profil. Jsou to tedy takoví fanoušci jen na oko. Jen si s nimi honíte triko.

Výhodou takto získaných fanoušků je rychlost. Fanoušky totiž získáte v řádech hodin.

Nevýhodou je ale to, že si díky nim jen lžete do kapsy. Nic díky nim nezískáte, jen vyhazujete peníze doslova oknem.

Pár slov závěrem

Své povídání zakončím shrnutím:

  • Pamatujte, že vysoký počet fanoušků vaše služby nebo produkty neprodá.
  • Nejrozumnější je nechat přicházet fanoušky přirozeně a postupně.
  • Raději zasponzorujte svůj obsah a zpropagujte své produkty a služby.
  • Pokud přece jen chcete navýšit počet fanoušků placenou reklamou, nastavte rozpočet do této reklamy s mírou.
  • A za žádných okolností se nesnižte k nákupu fanoušků! Jsou to fanoušci jen na oko a jen si s nimi honíte triko.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.