Typ reklamy
Na Instagramu se mohou objevit celkem čtyři typy reklam. Nejznámější je jednoznačně běžná fotografie ve feedu. Dále se jedná o video reklamu a takzvanou karouselovou reklamu, případně ještě o reklamy v Příbězích (Stories).
Reklamy obsahující pouze jediný obrázek jsou levnější a efektivnější. Oproti tomu při inzerování na Instagramu fungují karouselové reklamy a reklamy s více obrázky mnohem hůře. Akviziční náklady jsou u nich znatelně vyšší. Skvěle ovšem fungují také video reklamy nebo reklamy ve Stories.
Model nabídky
Model nabídky určuje, jak vysoké budou náklady za reklamu na Instagramu za jedno kliknutí. Řídí se tím, jak vysokou částku jste ochotni zaplatit za získání svých potenciálních zákazníků.
Pozor, na Instagramu jsou vyšší částky nabídek, takže pokud chcete získat více kliknutí a zobrazení, zamyslete se nad tímto bodem.
Každá značka si přirozeně přeje platit za jedno kliknutí co nejnižší částku, nicméně nižší částky nabídek někdy nemusejí být vhodnou volnou. Platí to zejména pro vysoce konkurenční trhy. Pro zjednodušení poskytuje Instagram funkci, která umožňuje upravit výši nabídky podle konkrétních faktorů.
Cíle kampaně
Instagram nabízí až 18 možných tlačítek call-to-action, které vyhovují různým cílům kampaně. Stejně jako Facebook i Instagram využívá cíle kampaně k tomu, aby vám pomohl se zorientovat na správné publikum.
Pakliže je cíl kampaně nastaven správně, máte možnost reklamu více přizpůsobit publiku, což pomáhá snížit náklady na kliknutí na reklamu Instagram.
Skóre relevance reklamy
Instagram se snaží svým uživatelům přinášet relevantní obsah bez ohledu na to, zda se jedná o reklamy nebo příspěvky ve feedu.
Prostřednictvím skóre relevance reklamy síť určuje jednak, kdo vaši reklamu uvidí, ale i to, jaká je pravděpodobnost, že se do ní publikum zapojí.
Pakliže cílové publikum zahájí interakci vůči vaší reklamě tím, že ji bude lajkovat, komentovat, sdílet nebo na ni klikat, zlepší se postupně její skóre relevance, což pomůže snížit průměrnou cenu za kliknutí (CPC).
Cílené publikum (demografické údaje)
Cílení na nesprávné publikum znamená nižší nebo žádné zapojení, což v konečném důsledku vede k vyšším nákladům.
Například, pokud chcete zacílit na zákazníky z oblasti B2B, může být provozování reklamních kampaní dražší, protože na Instagramu figuruje prozatím méně podniků, které se zapojují do komunikace s dalšími takovými subjekty.
Jestliže se zaměříte na demografické údaje, můžete rovněž dojít k zajímavému poznatku, že nákladnější je inzerovat na Instagramu pouze pro ženské publikum, protože ženy se častěji zapojují do reklam na Instagramu a je zde tedy větší konkurence.