Facebookové znovu-oslovování aneb remarketing pro začátečníky

07.12.2017

Přemýšlela jsem, o čem vás budu informovat v tomto článku. Znalostí mám hodně, ale samotné mi to už ani někdy nepřijde zajímavé. A tak jsem se nechala inspirovat přímo vámi, mými klienty. V tomto článku si budeme povídat o Facebookovém remarketingu.

Vše začalo otázkou

"Nedávno jsem kupoval židle do kanceláře u B2B partnera, a když jsem následně otevřel Facebook, hned se mi objevila nabídka na jejich produkty. O co se jedná? Nastavuje a spravuje se to přímo na Facebooku nebo je to pouze rozšíření reklam z Google, které se posílají i na Facebook?" Tak zněla otázka mého klienta na konci minulého měsíce.

Přesně to je Remarketing. Účinná forma reklamy, kterou můžete nastavit jak na Facebooku, o kterém budu psát v tomto článku, tak i na Googlu, Seznamu a dalších platformách. Ovšem všechny tyto platformy jsou oddělené. Jednoduše řečeno - facebookový remarketing nastavujete na Facebooku a bude se zobrazovat pouze na Facebooku; Google remarketing nastavujete na Googlu a bude se zobrazovat pouze na Googlu, atp.

Co to vlastně ten remarketing na Facebooku je?

Remarketing je specifický druh reklamy a v jednoduchosti se jedná o znovu-oslovení vašich návštěvníků webu.

Nastavení remarketingu

Facebookový remarketing se nastavuje pomocí Facebook Pixelu. To je kousek html kódu, který vložíte na všechny stránky vašeho webu - podstránky, kategorie, do všech produktů apod. do kódu. To vám udělá váš kodér či webmaster.

Facebook Pixel následně funguje jako tzv. "mucholapka" (toto přirovnání berte s nadhledem). Kdokoliv, kdo přijde na váš web a je zaregistrovaný na Facebooku, se na tuto mucholapku "nalepí" (jako se na ni nalepil můj klient u prodejce židlí).

Takto budete na tuto mucholapku sbírat stovky, tisíce "mušek" = návštěvníků. Jakmile jich bude dostatečné množství, ideálně alespoň 1 000 a více, můžeme na ně zacílit reklamu na Facebooku (tak, jako byla na mého klienta zacílená reklama od prodejce židlí). 

Reklamou můžete fanouškům říct, že je na vašem webu nějaká skvělá akce, že je na webu nějaká novinka, nebo že vyšel nějaký zajímavý článek, ať se tedy vrátí a dokončí svou akci, nebo něco udělají. Ovšem tento obsah, o kterém zde píši, se zobrazuje pouze na Facebooku. Na Googlu či na Seznamu remarketing nastavuje PPC specialista.

Výhody a nevýhody remarketingu

Výhodou remarketingu je, že oslovíte přesně jen ty osoby, které již na vašem webu byly. Můžete tak jen jim říct, že je pro ně na webu připravená nějaká novinka.

Odkázat je můžete třeba na zcela izolovanou landing page, neboli přistávací stránku, na kterou se nikdo jiný nedostane, kde například najdou extra slevu, speciální výhodnou nabídku nebo nějaký výrobek určený čistě jen pro ně. 

Nebo jen jim můžete nabídnout něco speciálního - mobilní aplikaci, zajímavý ebook, poutavou infografiku, odborný článek.

Nevýhodou ale je, že poměrně dlouho trvá sběr těchto "mušek" = návštěvníků. Pokud máte web hodně navštěvovaný, může to trvat jen pár dnů. Pokud ale máte na webu jen pár stovek návštěv měsíčně, může to zabrat i několik týdnů, nebo dokonce měsíců.

Shrnutí

Remarketing na Facebooku je velmi účinný typ reklamy. V jednoduchosti se jedná o znovu-oslovení návštěvníků webu. Nabídnout jim tímto způsobem můžete něco speciálního, nebo je znovu nalákat na váš web s nějakou novinkou.

Na závěr uvedu, že se můžete setkat i s tzv. dynamickým remarketingem. Ten s tímto sice částečně souvisí, ale je mnohem komplexnější. Tomu tedy věnuji celý jeden článek někdy příště.


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.