Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Facebook varuje: Neupravujte své reklamy příliš často, nebo vás zablokuje
Pro zvýšení výkonnosti vašich reklam může být žádoucí je během jejich životnosti upravit. Proč byste to však neměli dělat příliš často? A jak často můžete své reklamy upravovat bez obav ze zablokování? Na to vám odpovím právě zde.

Jak upravovat reklamy na Facebooku
Upravovat na Facebooku můžete kampaně, sady reklam i reklamy. Upravovat lze aktivní i neaktivní kampaně.
Na úrovni samotné reklamy pak lze upravovat identitu a obsah, včetně nadpisu, textu, obrázku a výzvy k akci. Zároveň však před zveřejněním musí každá reklama projít kontrolou, zda vyhovuje deklarovaným zásadám pro reklamu. Vaše reklama tak samozřejmě nesmí obsahovat spyware nebo malware, ale neměla by se ani uchylovat k zavádějícím tvrzením.
Nepřijdu úpravou reklamy o lajky nebo komentáře?
Při úpravě reklam zároveň nepřijdete o již provedené interakce. To znamená, že ve většině případů vám zůstanou komentáře, sdílení i označení tlačítkem "To se mi líbí".
Některé případy však mají výjimku. O interakce můžete přijít například za předpokladu, že změníte fotky, videa, případně oboje.

Kdy je vhodné upravit reklamu na Facebooku?
Samotný Facebook doporučuje upravovat detaily na základě analýzy úspěšnosti jednotlivých reklam. Před prováděním úprav vám jako vhodný nástroj poslouží tabulka reportů ve Správci reklam. V té můžete zkontrolovat metriky kampaní, sad reklam nebo reklam. Připravené změny lze zveřejnit ihned, případně je můžete pouze uložit a zveřejnit je až dodatečně.
Proč je nutné upravovat reklamy na Facebooku opatrně
Upravování facebookových reklam je tedy nejen možné, ale dokonce samozřejmě žádoucí pro zvýšení konverze. Nemělo by k němu však ani z takovéhoto důvodu docházet příliš často. Je to z toho důvodu, že Facebook takovou aktivitu posuzuje jako útočnou.
Sociální síť pomocí svých algoritmů může vaši činnost vyhodnotit jako počínání hackerů. Ti totiž postupují skutečně podobně: Snaží se v krátkém časovém úseku do napadeného účtu dostat a provést v něm změny. A to ideálně samozřejmě dříve, než se na jejich nežádoucí působení přijde.
V důsledku toho pak potenciálně může sociální síť zablokovat i celý reklamní účet.

Jak často reklamy upravovat?
Abyste předešli veškerým rizikům, doporučuje samotný Facebook ponechat reklamy spuštěné alespoň 2 dny, než do nich budete jakýmkoliv způsobem opět zasahovat.
Jak na vhodné počáteční nastavení facebookové reklamy?
Na úrovni kampaně si definujete hlavní cíl vaší kampaně, dále trvání a případně i rozpočet. V sadě reklam je potřeba navolit cílení, umístění a optimalizaci doručování. V detailu reklamy je možné konkrétně vybrat vzhled, text reklamy a cílovou URL.
Závěrem aneb jak na upravování reklam na Facebooku
Facebooková reklama je optimálním způsobem, jak zvýšit povědomí o značce jak pro drobné živnostníky, tak i pro organizace. Klíčem je reklamu vždy správně nastavit. Upravovat reklamy na Facebooku je sice možné a zároveň vhodné, ale pamatujte si na jednoduché pravidlo, které platí nejen na sociálních sítích: Všeho s mírou.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?
Profesionální režim na Facebooku
Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.
Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Jak vypnout/zapnout reklamy na Instagramu
Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?