Facebook varuje: Neupravujte své reklamy příliš často, nebo vás zablokuje

30.12.2021

Pro zvýšení výkonnosti vašich reklam může být žádoucí je během jejich životnosti upravit. Proč byste to však neměli dělat příliš často? A jak často můžete své reklamy upravovat bez obav ze zablokování? Na to vám odpovím právě zde.

Jak upravovat reklamy na Facebooku

Upravovat na Facebooku můžete kampaně, sady reklam i reklamy. Upravovat lze aktivní i neaktivní kampaně.

Na úrovni samotné reklamy pak lze upravovat identitu a obsah, včetně nadpisu, textu, obrázku a výzvy k akci. Zároveň však před zveřejněním musí každá reklama projít kontrolou, zda vyhovuje deklarovaným zásadám pro reklamu. Vaše reklama tak samozřejmě nesmí obsahovat spyware nebo malware, ale neměla by se ani uchylovat k zavádějícím tvrzením.

Nepřijdu úpravou reklamy o lajky nebo komentáře?

Při úpravě reklam zároveň nepřijdete o již provedené interakce. To znamená, že ve většině případů vám zůstanou komentáře, sdílení i označení tlačítkem "To se mi líbí"

Některé případy však mají výjimku. O interakce můžete přijít například za předpokladu, že změníte fotky, videa, případně oboje.

Kdy je vhodné upravit reklamu na Facebooku?

Samotný Facebook doporučuje upravovat detaily na základě analýzy úspěšnosti jednotlivých reklam. Před prováděním úprav vám jako vhodný nástroj poslouží tabulka reportů ve Správci reklam. V té můžete zkontrolovat metriky kampaní, sad reklam nebo reklam. Připravené změny lze zveřejnit ihned, případně je můžete pouze uložit a zveřejnit je až dodatečně.

Proč je nutné upravovat reklamy na Facebooku opatrně

Upravování facebookových reklam je tedy nejen možné, ale dokonce samozřejmě žádoucí pro zvýšení konverze. Nemělo by k němu však ani z takovéhoto důvodu docházet příliš často. Je to z toho důvodu, že Facebook takovou aktivitu posuzuje jako útočnou.

Sociální síť pomocí svých algoritmů může vaši činnost vyhodnotit jako počínání hackerů. Ti totiž postupují skutečně podobně: Snaží se v krátkém časovém úseku do napadeného účtu dostat a provést v něm změny. A to ideálně samozřejmě dříve, než se na jejich nežádoucí působení přijde.

V důsledku toho pak potenciálně může sociální síť zablokovat i celý reklamní účet

Jak často reklamy upravovat? 

Abyste předešli veškerým rizikům, doporučuje samotný Facebook ponechat reklamy spuštěné alespoň 2 dny, než do nich budete jakýmkoliv způsobem opět zasahovat.

Jak na vhodné počáteční nastavení facebookové reklamy? 

Na úrovni kampaně si definujete hlavní cíl vaší kampaně, dále trvání a případně i rozpočet. V sadě reklam je potřeba navolit cílení, umístění a optimalizaci doručování. V detailu reklamy je možné konkrétně vybrat vzhled, text reklamy a cílovou URL.

Závěrem aneb jak na upravování reklam na Facebooku

Facebooková reklama je optimálním způsobem, jak zvýšit povědomí o značce jak pro drobné živnostníky, tak i pro organizace. Klíčem je reklamu vždy správně nastavit. Upravovat reklamy na Facebooku je sice možné a zároveň vhodné, ale pamatujte si na jednoduché pravidlo, které platí nejen na sociálních sítích: Všeho s mírou.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...