Facebook varuje: Neupravujte své reklamy příliš často, nebo vás zablokuje

30.12.2021

Pro zvýšení výkonnosti vašich reklam může být žádoucí je během jejich životnosti upravit. Proč byste to však neměli dělat příliš často? A jak často můžete své reklamy upravovat bez obav ze zablokování? Na to vám odpovím právě zde.

Jak upravovat reklamy na Facebooku

Upravovat na Facebooku můžete kampaně, sady reklam i reklamy. Upravovat lze aktivní i neaktivní kampaně.

Na úrovni samotné reklamy pak lze upravovat identitu a obsah, včetně nadpisu, textu, obrázku a výzvy k akci. Zároveň však před zveřejněním musí každá reklama projít kontrolou, zda vyhovuje deklarovaným zásadám pro reklamu. Vaše reklama tak samozřejmě nesmí obsahovat spyware nebo malware, ale neměla by se ani uchylovat k zavádějícím tvrzením.

Nepřijdu úpravou reklamy o lajky nebo komentáře?

Při úpravě reklam zároveň nepřijdete o již provedené interakce. To znamená, že ve většině případů vám zůstanou komentáře, sdílení i označení tlačítkem "To se mi líbí"

Některé případy však mají výjimku. O interakce můžete přijít například za předpokladu, že změníte fotky, videa, případně oboje.

Kdy je vhodné upravit reklamu na Facebooku?

Samotný Facebook doporučuje upravovat detaily na základě analýzy úspěšnosti jednotlivých reklam. Před prováděním úprav vám jako vhodný nástroj poslouží tabulka reportů ve Správci reklam. V té můžete zkontrolovat metriky kampaní, sad reklam nebo reklam. Připravené změny lze zveřejnit ihned, případně je můžete pouze uložit a zveřejnit je až dodatečně.

Proč je nutné upravovat reklamy na Facebooku opatrně

Upravování facebookových reklam je tedy nejen možné, ale dokonce samozřejmě žádoucí pro zvýšení konverze. Nemělo by k němu však ani z takovéhoto důvodu docházet příliš často. Je to z toho důvodu, že Facebook takovou aktivitu posuzuje jako útočnou.

Sociální síť pomocí svých algoritmů může vaši činnost vyhodnotit jako počínání hackerů. Ti totiž postupují skutečně podobně: Snaží se v krátkém časovém úseku do napadeného účtu dostat a provést v něm změny. A to ideálně samozřejmě dříve, než se na jejich nežádoucí působení přijde.

V důsledku toho pak potenciálně může sociální síť zablokovat i celý reklamní účet

Jak často reklamy upravovat? 

Abyste předešli veškerým rizikům, doporučuje samotný Facebook ponechat reklamy spuštěné alespoň 2 dny, než do nich budete jakýmkoliv způsobem opět zasahovat.

Jak na vhodné počáteční nastavení facebookové reklamy? 

Na úrovni kampaně si definujete hlavní cíl vaší kampaně, dále trvání a případně i rozpočet. V sadě reklam je potřeba navolit cílení, umístění a optimalizaci doručování. V detailu reklamy je možné konkrétně vybrat vzhled, text reklamy a cílovou URL.

Závěrem aneb jak na upravování reklam na Facebooku

Facebooková reklama je optimálním způsobem, jak zvýšit povědomí o značce jak pro drobné živnostníky, tak i pro organizace. Klíčem je reklamu vždy správně nastavit. Upravovat reklamy na Facebooku je sice možné a zároveň vhodné, ale pamatujte si na jednoduché pravidlo, které platí nejen na sociálních sítích: Všeho s mírou.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...