Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Facebook varuje: Neupravujte své reklamy příliš často, nebo vás zablokuje
Pro zvýšení výkonnosti vašich reklam může být žádoucí je během jejich životnosti upravit. Proč byste to však neměli dělat příliš často? A jak často můžete své reklamy upravovat bez obav ze zablokování? Na to vám odpovím právě zde.
Jak upravovat reklamy na Facebooku
Upravovat na Facebooku můžete kampaně, sady reklam i reklamy. Upravovat lze aktivní i neaktivní kampaně.
Na úrovni samotné reklamy pak lze upravovat identitu a obsah, včetně nadpisu, textu, obrázku a výzvy k akci. Zároveň však před zveřejněním musí každá reklama projít kontrolou, zda vyhovuje deklarovaným zásadám pro reklamu. Vaše reklama tak samozřejmě nesmí obsahovat spyware nebo malware, ale neměla by se ani uchylovat k zavádějícím tvrzením.
Nepřijdu úpravou reklamy o lajky nebo komentáře?
Při úpravě reklam zároveň nepřijdete o již provedené interakce. To znamená, že ve většině případů vám zůstanou komentáře, sdílení i označení tlačítkem "To se mi líbí".
Některé případy však mají výjimku. O interakce můžete přijít například za předpokladu, že změníte fotky, videa, případně oboje.
Kdy je vhodné upravit reklamu na Facebooku?
Samotný Facebook doporučuje upravovat detaily na základě analýzy úspěšnosti jednotlivých reklam. Před prováděním úprav vám jako vhodný nástroj poslouží tabulka reportů ve Správci reklam. V té můžete zkontrolovat metriky kampaní, sad reklam nebo reklam. Připravené změny lze zveřejnit ihned, případně je můžete pouze uložit a zveřejnit je až dodatečně.
Proč je nutné upravovat reklamy na Facebooku opatrně
Upravování facebookových reklam je tedy nejen možné, ale dokonce samozřejmě žádoucí pro zvýšení konverze. Nemělo by k němu však ani z takovéhoto důvodu docházet příliš často. Je to z toho důvodu, že Facebook takovou aktivitu posuzuje jako útočnou.
Sociální síť pomocí svých algoritmů může vaši činnost vyhodnotit jako počínání hackerů. Ti totiž postupují skutečně podobně: Snaží se v krátkém časovém úseku do napadeného účtu dostat a provést v něm změny. A to ideálně samozřejmě dříve, než se na jejich nežádoucí působení přijde.
V důsledku toho pak potenciálně může sociální síť zablokovat i celý reklamní účet.
Jak často reklamy upravovat?
Abyste předešli veškerým rizikům, doporučuje samotný Facebook ponechat reklamy spuštěné alespoň 2 dny, než do nich budete jakýmkoliv způsobem opět zasahovat.
Jak na vhodné počáteční nastavení facebookové reklamy?
Na úrovni kampaně si definujete hlavní cíl vaší kampaně, dále trvání a případně i rozpočet. V sadě reklam je potřeba navolit cílení, umístění a optimalizaci doručování. V detailu reklamy je možné konkrétně vybrat vzhled, text reklamy a cílovou URL.
Závěrem aneb jak na upravování reklam na Facebooku
Facebooková reklama je optimálním způsobem, jak zvýšit povědomí o značce jak pro drobné živnostníky, tak i pro organizace. Klíčem je reklamu vždy správně nastavit. Upravovat reklamy na Facebooku je sice možné a zároveň vhodné, ale pamatujte si na jednoduché pravidlo, které platí nejen na sociálních sítích: Všeho s mírou.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Jak zakázat inzerci v aplikaci Instagram?
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.