Facebook už dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk

14.09.2022

Algoritmy sociální sítě Facebook jsou stále propracovanější. Týká se to i oblasti cílení reklamy. Proč se vyplatí ponechat v nastavení Facebooku do značné míry autonomii? To vám povím v následujících řádcích.

V čem tkví výhody cílení publika na Facebooku

Více než dvě miliardy aktivních uživatelů měsíčně propůjčují Facebooku značný potenciál, který mohou využít značky k vlastní propagaci. Cílení reklamy slouží k tomu, aby se příspěvky zobrazovaly tomu okruhu uživatelů, který je pro zadavatele relevantní.

Facebook nabízí tisíce možností pro cílení reklamy. K základním volbám patří především demografické údaje, jako je věk nebo poloha. Cílit lze taktéž na podkladě zájmů.

Pokročilé možnosti cílení reklamy na Facebooku

Pokročilé možnosti pak zahrnují i cílení na základě dalšího chování spotřebitelů. To může zahrnovat reklamy, na které uživatelé klikli, cílení podle stránek, v nichž jsou uživatelé zapojení, ale dokonce i podle mobilního zařízení, které používají. 

Právě detailní cílení jednoznačně patří k nejsilnějším "zbraním" Facebooku.

Snaha mít tento krok při nastavování reklamy reklamy důsledně pod kontrolou je proto zcela pochopitelná. Ruku v ruce však kráčí s typickou chybou: Nastavení cílení reklamy je příliš striktní. To paradoxně vede k naprosto opačnému efektu v podobě snížení výsledků.

K čemu slouží rozšířené cílení

Facebook tak již zavedl funkcionalitu v podobě tzv. rozšířeného cílení. To slouží k tomu, aby reklamní algoritmy Facebooku dokázaly reklamu zobrazit širšímu okruhu uživatelů ve srovnání s konkrétním výběrem samotného inzerenta. Sociální síť k tomu využívá mechanismus umělé inteligence.

Facebook tak využívá vlastní odhady k navržení cílových skupin mimo výběr uživatele, pro které by mohly být posty relevantní.

V rámci procesu optimalizace reklamy navíc bere Facebook v potaz nejen to, že potenciálně pomůže získat zadavateli více výsledků, ale dokáže je i zajistit za nižší cenu. Jedná se tak o velmi efektivní způsob, jak zlepšit dosažitelnost reklamy nebo optimalizovat její nákladovost.

Kdy je možné použít rozšířené cílení reklam na Facebooku?

Tato možnost cílení se automaticky využije, pakliže uživatel použije účel Konverze a bude optimalizovat na konverze, hodnotu nebo události aplikace, případně tehdy, pokud použije účely Instalace mobilní aplikace a Zprávy a bude optimalizovat na instalace aplikace nebo na konverzace, informuje samotný Facebook.

Kontrola nad cílením ale zůstává

Nyní lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že se automatizované cílení stalo výchozí volbou, půjde o výhodnější nastavení pro naprostou většinu značek. Výjimkou jsou tak spíše podniky s natolik specificky úzce vymezeným publikem, u něhož skutečně bude nutné velmi přesně definovanou cílovou skupinu.

Pochopitelně tak i možnost specifické kontroly nad dosahem zůstane zachována a marketéři budou moci některá publika z této možnosti v rámci Správce reklam vyloučit.

Závěr aneb vyplatí se automatizované cílení?

Automatizace nemůže samozřejmě zcela nahradit činnost odborníka, který na základě přesné analýzy reklamu nacílit zvládne. Nicméně může být poměrně výraznou pomocí. Stačí k tomu dát sociální sítí adekvátní prostor. Zároveň pamatujte, že Facebook už dnes dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk, proto mu k tomu dejte prostor.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...