Facebook už dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk

14.09.2022

Algoritmy sociální sítě Facebook jsou stále propracovanější. Týká se to i oblasti cílení reklamy. Proč se vyplatí ponechat v nastavení Facebooku do značné míry autonomii? To vám povím v následujících řádcích.

V čem tkví výhody cílení publika na Facebooku

Více než dvě miliardy aktivních uživatelů měsíčně propůjčují Facebooku značný potenciál, který mohou využít značky k vlastní propagaci. Cílení reklamy slouží k tomu, aby se příspěvky zobrazovaly tomu okruhu uživatelů, který je pro zadavatele relevantní.

Facebook nabízí tisíce možností pro cílení reklamy. K základním volbám patří především demografické údaje, jako je věk nebo poloha. Cílit lze taktéž na podkladě zájmů.

Pokročilé možnosti cílení reklamy na Facebooku

Pokročilé možnosti pak zahrnují i cílení na základě dalšího chování spotřebitelů. To může zahrnovat reklamy, na které uživatelé klikli, cílení podle stránek, v nichž jsou uživatelé zapojení, ale dokonce i podle mobilního zařízení, které používají. 

Právě detailní cílení jednoznačně patří k nejsilnějším "zbraním" Facebooku.

Snaha mít tento krok při nastavování reklamy reklamy důsledně pod kontrolou je proto zcela pochopitelná. Ruku v ruce však kráčí s typickou chybou: Nastavení cílení reklamy je příliš striktní. To paradoxně vede k naprosto opačnému efektu v podobě snížení výsledků.

K čemu slouží rozšířené cílení

Facebook tak již zavedl funkcionalitu v podobě tzv. rozšířeného cílení. To slouží k tomu, aby reklamní algoritmy Facebooku dokázaly reklamu zobrazit širšímu okruhu uživatelů ve srovnání s konkrétním výběrem samotného inzerenta. Sociální síť k tomu využívá mechanismus umělé inteligence.

Facebook tak využívá vlastní odhady k navržení cílových skupin mimo výběr uživatele, pro které by mohly být posty relevantní.

V rámci procesu optimalizace reklamy navíc bere Facebook v potaz nejen to, že potenciálně pomůže získat zadavateli více výsledků, ale dokáže je i zajistit za nižší cenu. Jedná se tak o velmi efektivní způsob, jak zlepšit dosažitelnost reklamy nebo optimalizovat její nákladovost.

Kdy je možné použít rozšířené cílení reklam na Facebooku?

Tato možnost cílení se automaticky využije, pakliže uživatel použije účel Konverze a bude optimalizovat na konverze, hodnotu nebo události aplikace, případně tehdy, pokud použije účely Instalace mobilní aplikace a Zprávy a bude optimalizovat na instalace aplikace nebo na konverzace, informuje samotný Facebook.

Kontrola nad cílením ale zůstává

Nyní lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že se automatizované cílení stalo výchozí volbou, půjde o výhodnější nastavení pro naprostou většinu značek. Výjimkou jsou tak spíše podniky s natolik specificky úzce vymezeným publikem, u něhož skutečně bude nutné velmi přesně definovanou cílovou skupinu.

Pochopitelně tak i možnost specifické kontroly nad dosahem zůstane zachována a marketéři budou moci některá publika z této možnosti v rámci Správce reklam vyloučit.

Závěr aneb vyplatí se automatizované cílení?

Automatizace nemůže samozřejmě zcela nahradit činnost odborníka, který na základě přesné analýzy reklamu nacílit zvládne. Nicméně může být poměrně výraznou pomocí. Stačí k tomu dát sociální sítí adekvátní prostor. Zároveň pamatujte, že Facebook už dnes dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk, proto mu k tomu dejte prostor.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?

Mluví se o tom všude. Určitě se vám o tom zmínil známý, kamarád, anebo někdo z rodiny. Rozhodně byste do toho podle nich měli jít! Marušce od vedle to totiž přineslo obrovské prodeje. Řeč je o facebookové reklamě. Jak jinak. Jenže pamatujte: Reklamu na Facebooku je potřeba budovat od nuly! Tady nikdo vaše produkty nehledá!