Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.
Facebook už dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk
Algoritmy sociální sítě Facebook jsou stále propracovanější. Týká se to i oblasti cílení reklamy. Proč se vyplatí ponechat v nastavení Facebooku do značné míry autonomii? To vám povím v následujících řádcích.

V čem tkví výhody cílení publika na Facebooku
Více než dvě miliardy aktivních uživatelů měsíčně propůjčují Facebooku značný potenciál, který mohou využít značky k vlastní propagaci. Cílení reklamy slouží k tomu, aby se příspěvky zobrazovaly tomu okruhu uživatelů, který je pro zadavatele relevantní.
Facebook nabízí tisíce možností pro cílení reklamy. K základním volbám patří především demografické údaje, jako je věk nebo poloha. Cílit lze taktéž na podkladě zájmů.
Pokročilé možnosti cílení reklamy na Facebooku
Pokročilé možnosti pak zahrnují i cílení na základě dalšího chování spotřebitelů. To může zahrnovat reklamy, na které uživatelé klikli, cílení podle stránek, v nichž jsou uživatelé zapojení, ale dokonce i podle mobilního zařízení, které používají.
Právě detailní cílení jednoznačně patří k nejsilnějším "zbraním" Facebooku.
Snaha mít tento krok při nastavování reklamy reklamy důsledně pod kontrolou je proto zcela pochopitelná. Ruku v ruce však kráčí s typickou chybou: Nastavení cílení reklamy je příliš striktní. To paradoxně vede k naprosto opačnému efektu v podobě snížení výsledků.

K čemu slouží rozšířené cílení
Facebook tak již zavedl funkcionalitu v podobě tzv. rozšířeného cílení. To slouží k tomu, aby reklamní algoritmy Facebooku dokázaly reklamu zobrazit širšímu okruhu uživatelů ve srovnání s konkrétním výběrem samotného inzerenta. Sociální síť k tomu využívá mechanismus umělé inteligence.
Facebook tak využívá vlastní odhady k navržení cílových skupin mimo výběr uživatele, pro které by mohly být posty relevantní.
V rámci procesu optimalizace reklamy navíc bere Facebook v potaz nejen to, že potenciálně pomůže získat zadavateli více výsledků, ale dokáže je i zajistit za nižší cenu. Jedná se tak o velmi efektivní způsob, jak zlepšit dosažitelnost reklamy nebo optimalizovat její nákladovost.
Kdy je možné použít rozšířené cílení reklam na Facebooku?
Tato možnost cílení se automaticky využije, pakliže uživatel použije účel Konverze a bude optimalizovat na konverze, hodnotu nebo události aplikace, případně tehdy, pokud použije účely Instalace mobilní aplikace a Zprávy a bude optimalizovat na instalace aplikace nebo na konverzace, informuje samotný Facebook.

Kontrola nad cílením ale zůstává
Nyní lze předpokládat, že vzhledem k tomu, že se automatizované cílení stalo výchozí volbou, půjde o výhodnější nastavení pro naprostou většinu značek. Výjimkou jsou tak spíše podniky s natolik specificky úzce vymezeným publikem, u něhož skutečně bude nutné velmi přesně definovanou cílovou skupinu.
Pochopitelně tak i možnost specifické kontroly nad dosahem zůstane zachována a marketéři budou moci některá publika z této možnosti v rámci Správce reklam vyloučit.
Závěr aneb vyplatí se automatizované cílení?
Automatizace nemůže samozřejmě zcela nahradit činnost odborníka, který na základě přesné analýzy reklamu nacílit zvládne. Nicméně může být poměrně výraznou pomocí. Stačí k tomu dát sociální sítí adekvátní prostor. Zároveň pamatujte, že Facebook už dnes dokáže zacílit reklamu mnohem lépe a přesněji než člověk, proto mu k tomu dejte prostor.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Jak ovlivňuje počasí reklamy na Facebooku
Je to jeden z faktorů, který nedokážete ovlivnit. Přitom někdy ovlivňuje vás a výsledky vašich reklam, a to nejen na soc. sítích. Počasí. Určitě už jste někdy slyšeli, že i počasí může mít vliv na výsledky vašich reklam. Ovšem jak? Do jaké míry? A jak s tím můžete do budoucna pracovat a plánovat? V tomto článku se to pokusím rozklíčovat....
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit....
Facebook VS. GA4
"Paní Rumpala, ten Facebook si úplně vymýšlí výsledky. Jak máme vyhodnocovat kampaně, když nám reportujte úplné nesmysly? A v Google Analytics 4 zase nemáme zaznamenáno všechno. Podle čeho to máme tedy vyhodnocovat?"
Není kliknutí jako kliknutí
Kliknutí (vše), Kliknutí na odkaz, Zobrazení cílové stránky, Jedinečná kliknutí. Zdánlivě je to všechno stejné. Vždyť se pořád jedná o kliknutí. Jenže! Není kliknutí jako kliknutí. A možná v tomto článku zjistíte, že jste to celou dobu vyhodnocovali špatně.
PNO na Facebooku: Je 20 % málo nebo moc?
Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.
Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!