Co resetuje fázi učení u reklam na Facebooku?

07.12.2023

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.

Co je fáze učení?

Než si ale vysvětlíme, co resetuje fázi učení, je potřeba si vůbec vysvětlit, co to vlastně ta "fáze učení" je

Jedná se o časové období, kdy Facebook zjišťuje, koho podle vámi nastavených cílů u kampaně bude nejlepší oslovit. Zkouší, testuje, učí se. Proto ten název "fáze učení". Tato fáze může trvat různě dlouho. 

Aktuálně se uvádí, že se z fáze učení dostanete po dosažení alespoň 50 konverzí za týden

To jinými slovy znamená, že musíte získat přes reklamu alespoň 50 objednávek (například), aby se reklama dostala z fáze učení.

Proč je důležité dostat se z fáze učení?

Teď vás možná napadá otázka: "Proč je vlastně důležité dostat reklamu z fáze učení? Proč by v této fázi nemohla zůstat reklama navždy?"

A odpověď je jednoduchá - protože ve fázi učení není vaše reklama tak efektivní. Facebook v této fázi zkouší oslovit nejrůznější lidi, zkouší a testuje, kdo s největší pravděpodobností udělá vámi požadovanou akci. Jenže, toto dělá hodně naslepo. Zkouší, testuje. Nejde na jistotu.

Kdežto, když se vaše reklama dostane z fáze učení, může být mnohem efektivnější a přínosnější, protože jde Facebook více na jistotu. Ano, pořád to není 100%, ale už je to mnohem lepší a efektivnější, než ve fázi učení.

Fáze učení se také může v průběhu úplně stopnout, a to vy samozřejmě nechcete. Proto je dobré se z fáze učení co nejrychleji dostat.

Co resetuje fázi učení?

A teď tedy k našemu hlavnímu tématu tohoto článku. Co tedy resetuje fázi učení? Jedná se například o změnu cílení, změnu umístění, změnu události optimalizace, změnu reklamy (text, fotografie, popisky, apod.), ale i výraznější změna rozpočtu (o více než 25 %).

To všechno resetuje fázi učení.

Co to pro vás znamená v praxi? Pokud provedete jednu z výše zmíněných změn, fáze učení se celá resetuje, vrátí se na začátek a Facebook znovu začne testovat, zkoušet a hledat to nejoptimálnější řešení pro vás. Dosavadní závěry jakoby neexistovaly (nebojte, o žádné dosavadní výsledky a čísla nepřijdete) a Facebook začíná zase od znovu.

Proto se nedoporučuje zasahovat do úspěšných a funkčních reklam, které vám nesou kýžené výsledky. Spíše je lepší v takové chvíli kampaň zduplikovat a znovu ji nastavit s novými změnami. A až po nějaké době je navzájem vyhodnotit a nechat spuštěnou jen tu nejlepší.

Pokud vám ale reklama vůbec nefunguje, nepřináší vám vámi požadované výsledky a spíše jen slepě utrácí peníze, pak je určitě vhodné do reklamy zasáhnout, pozměnit její nastavení, a to i za cenu resetování fáze učení.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.