Co bych dnes poradila začínajícím firmám na soc. sítích?

24.07.2025

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ještě divočejší nás teprve čeká. Co bych tedy dnes, 24. 7. 2025, poradila firmám, které začínají (nebo už tam jsou dlouho) na soc. sítích? Co dnes rozhodně dělat a co naopak určitě rozhodně nedělat?

1. Tvořte si vlastní fotky

Zaprvé by to určitě byla tvorba vlastních fotografií (anebo alespoň vlastních grafik, když už nic). 

Zapomeňte na free fotobanky, fotky z Canvy, shutterstock apod. Tohle už dneska fakt, skutečně, ale opravdu nefrčí. 

Lidi nechtějí sledovat fotky z fotobanky (často to jde totiž extrémně poznat), ale chtějí vaše autorské, originální fotografie

A neřešte, že nejsou příliš kvalitní, nafocené jen na mobil, možná ne úplně dokonale nasvícené, nebo nafocené amatárem. To je to absolutně to nejmenší, co se dneska na sítích řeší. 

Na prvním místě je rozhodně jejich originalita a autentičnost.

2. Točte, točte, točte

Zadruhé bych jednoznačně doporučila točit všechno o 106

Zase - stačí na mobil. Nepotřebujete k tomu profesionální kameru. Ale točte! 

Točte všechno, co se v rámci vašeho businessu šustne. Točte každý den. Točte i úplné hovadiny.

Každý takový záběr následně můžete použít, ať už do REELS (krátkých videí na soc. sítích - TikToků, Shortů - to jsou synonyma, akorát na jiných sítích), anebo do Stories, nebo jako ilustrační záběry do budoucna.

Každopádně točte - dneska už to je z velké části na soc. sítích o videích a právě s nimi můžete vyniknout.

3. Text nechejte tvořit AI

Zatřetí bych se vůbec nebála do tvorby zapojit i AI.
Texty příspěvků, popisky, titulky, reklamy, apod. S tím vším vám může AI velice dobře a efektivně pomoci a byla by škoda takové pomoci nevyužít.

Nemusíte všechno nutně sami sáhodlouze vymýšlet a tvořit. Můžete si zabrainstormovat s AI, vymyslet s ní pár konceptů a námětů, prodiskutovat s ní některé vaše nápady a nechat si pomoci se základními textacemi.

Ušetříte tak mraky času, který můžete věnovat například točení nebo střihu videí.

4. Využívejte úplně všechny kanály, co to jde

Před 10 lety bylo pro firmy vrcholem marketingu, když měli profil na Facebooku. Dneska je to možná už to nejmenší minimum.

Instagram je nutnost, TikTok by měl být součástí marketingového mixu, YouTube se ukazuje jako silný kanál k firemní propagaci, LinkedIn už není jen pro profesní poplácávání se po ramenou.

Snažte se zkrátka využívat úplně všech možných dostupných komunikačních kanálů, které jsou vám k dispozici.
A nebojte - nemusíte na každý z nich vytvářet samostatný originální obsah. Dneska už je naprosto OK, když jeden příspěvek nasdílíte všude.

Důležitý je kvalitní, zajímavý a poutavý obsah, který předává nějakou hodnotu a je ideálně doplněn o vlastní, originální video, anebo alespoň o vlastní fotografii.

5. Nebojte se být vidět

Ještě stále se setkávám se spoustou majitelů firem a podnikatelů, kteří nikde nechtějí být vidět. Kteří dokonce ani nechtějí být spojování s tou danou firmou (tohle je trochu shady :-D ). Přitom se ale absolutně není čeho bát. 

Často od nich slýchám "Nemám pěkný obličej.", "Nejsem fotogenický/á.", "Neumím mluvit na kameru.", "Nejsem model/ka.", "Já nikde na sítích nechci být vidět.". 

Jenže prozradím vám takové tajemství - lidé nevěří firmám, lidé věří lidem

Takže když se ukážete na svých sítích, rázem dostane vaše firma nebo podnikání lidskou tvář. Rázem už nebudete nějaké anonymní s.r.o.čko, ale budete firma patřící panu xy.

A to, že nejste model nebo modelka, že nemáte dokonalý obličej, ruce, nohy (doplňte si, co chcete), na tom dneska absolutně vůbec nezáleží. Možná naopak - takové nedostatky se dneska cení.

Mluvit na kameru se dá nádherně naučit, získat sebejistotu při vystupování je jen o cviku, mít trochu pěknější obličej, ruce, nohy (doplňte si, co chcete) závisí jen na jedné nebo pár návštěv salónu.

Nebojte se proto být vidět. Nebojte se dát svému businessu lidskou tvář. A postavte se hrdě za svou práci. Neschovávejte se za nějaké anonymní s.r.o.čko.

6. Nemusíte postovat každý den

Tohle bude stereotyp, který se mezi lidmi bude držet asi ještě dlouho.

Kdysi, je to asi tak 8 let zpátky, někde nějaký markeťák vypustil do světa informaci, že je naprostá absolutní nutnost postovat na sítích každý den, a to minimálně alespoň 1x denně. 

Tehdy se toho chytlo strašně hodně lidí a od té doby se s tímto názorem čas od času setkávám.

Ale už to dávno není pravda. Naštěstí.
Mezi námi - ona to tehdy byla pravda asi tak jen rok, dokud všichni přítomní neuznali, že je to jen cesta do pekla vyhoření.

Postovat kvalitně, originálně, autenticky a ještě navíc s vlastními fotografiemi a videi každý den - to není jen vyšší dívčí, ale to je docentura v rámci marketingu.

Jako tak - dá se to - samozřejmě, ale je to skutečně minimálně na vlastní marketingový tým. Dělat to sám při podnikání - to je psycho.

Takže klid, můžete se uklidnit, bohatě vám bude stačit, když zveřejníte 1 - 2 příspěvky týdně. Pokud budou doplněné o vlastní videa a fotografie, tak to bude úplně dokonalé a nemáte se vůbec za co stydět.

A pokud se vám na sítích (například do zpráv na Instagramu) ozve nějaký chytrolín, že byste měli postovat příspěvky alespoň minimálně 1x denně, pak mu můžete s klidem odpovědět, že to nezapadá do vaší komunikační strategie.

7. Nevěřte všem "JPP"

A na závěr bych určitě doporučila všem majitelům firem, jednatelům, ředitelům, CEO a podnikatelům, aby tolik neposlouchali a nevěřili "JPP".

A co že to je to "JPP"? To je tzv. Jedna Paní Povídala.

Každý je dneska na sítích chytrý jako rádio (mně nevyjímaje :-D ), všichni tomu rozumím, všichni znají přesně tu jednu tajnou úspěšnou strategii na úspěch, všichni přesně ví, jak se to má správně dělat a každý vám velice rád bude tlačit ten svůj "nejsprávnější" názor.

(A já jsem teď ta světlá výjimka :-D )

Jenže, není všechno zlato co se třpytí.
Ne každý specialista, je specialista.
Ne každý zaručený návod na úspěch, je zaručený návod na úspěch.
Na každá "ta nejlepší marketingová strategie", je "ta nejlepší marketingová strategie".

Zkuste se na to pořád dívat trochu kriticky, nezapomínejte na svůj úsudek a nebojte se zapojovat metodu "důvěřuj, ale prověřuj".

Protože jediné, co se mi za těch posledních 10 let potvrdilo, tak že neexistuje žádný zaručený návod na úspěch, není jen jedna nejlepší marketingová strategie a ne všichni mohou na sítích uspět.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!