Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
Na Facebooku můžete zacílit reklamu i na své e-mailové kontakty. Jak?
Již několikrát jsem se zde zmiňovala o cílové skupině. Jak byste si ji měli vytvořit, jaké parametry cílových skupin můžete na Facebooku nastavit a že je na ní možné zacílit i neplacený obsah. Vždy jsem ale pracovala s tím, že si cílovou skupinu sami vytvoříte. Jinými slovy, že do Facebooku zadáte geografické údaje a zájmy lidí, které chcete oslovit, a Facebook začne tyto osoby s vaší reklamou oslovovat. To ovšem není jediná možnost, jak můžete cílit svůj obsah na Facebooku. Na Facebooku totiž můžete oslovit i své e-mailové kontakty. Jak na to? To se dozvíte v následujících řádcích.
Vytvořte si balíček e-mailových kontaktů
Nejprve je potřeba dát vaše e-mailové kontakty dohromady. Pokud využíváte chytrý e-mailový systém, jako je MailChimp či SmartEmailing, máte práci výrazně usnadněnou. Stačí e-mailové kontakty z těchto systémů vyexportovat do souboru ve formátu .csv nebo .txt.
Pokud tyto nástroje pro efektivní e-mail marketing nepoužíváte, bude to trvat o trochu déle, ale také to zvládnete. Stačí si zapsat všechny své e-mailové kontakty do jedné excelovské tabulky a tu si následně uložit do počítače ve formátu .csv nebo .txt.
Import e-mailů do Facebooku
Jakmile máte e-mailové kontakty uložené, můžete přejít k jejich nahrání na Facebook. To je velice jednoduché. Vejděte do svého Správce reklam, klikněte nahoře vlevo na Menu Správce reklam a zvolte možnost "Okruhy uživatelů".
Jakmile se dostanete do Okruhů uživatelů, klikněte na modrou ikonu "Vytvořit okruh uživatelů" a zvolte možnost "Vlastní okruh uživatelů"
Otevře se vám nové okénko, ve kterém vyberte hned první možnost "Soubor s údaji o zákaznících".
V tomto kroku buď můžete nahrát vytvořený soubor s e-mailovými kontakty vašich zákazníků, anebo můžete rovnou propojit svůj facebookový profil s účtem na MailChimpu. To je nyní novinka, aby bylo nahrávání e-mailových kontaktů ještě jednodušší.
Následně nahrajete soubor s e-mailovými kontakty a vyberete, jaké informace o svých zákaznících chcete na Facebook nahrát. V daném dokumentu se totiž nemusí nacházet pouze e-mailové adresy, ale také například adresy bydliště, data narození, apod.
A uložíte.
Cílení reklamy na e-mailové kontakty
Jakmile takto nahrajete své e-mailové kontakty na Facebook, bude trvat zhruba jeden den než Facebook všechny vaše kontakty projde a propojí je s profily uživatelů. Pamatujte na to, že ne všichni vaši zákazníci, od kterých máte e-mailovou adresu, musí mít nutně Facebook. Proto výsledná cílová skupina vytvořená nahráním e-mailových kontaktů může být menší, než počet nahraných e-mailů.
Po několika hodinách budou nahrané e-maily připravené k použití a k zacílení. To už je pak otázkou jednoho kliku. Ve chvíli, kdy budete nastavovat placenou reklamu na Facebooku, vyberete místo klasických cílových skupin tu, kterou jste si vytvořili nahráním e-mailů. Následně se bude daná reklama zobrazovat pouze těm lidem, jejichž e-mail jste na Facebook nahráli a mají zároveň facebookový profil.
E-mailové kontakty a GDPR
Na závěr upozorním, že abyste takto mohli použít e-mailové kontakty svých zákazníků, musíte mít k tomu jejich výslovné povolení. Nově je to upraveno ve směrnici GDPR. Nestačí tedy schraňovat e-maily všech, se kterými jste kdy komunikovali, ale musíte mít k jejich zacílení na Facebooku výslovné povolení.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.