Business Manager: Co to je? A je to Meta Business Suite?

01.02.2024

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta Business Suite a proč k tomu ještě navíc existuje nějaký Ads Manager.

Co je Business Manager?

A začneme od Business Manageru. Business Manager není žádný člověk, žádný váš zaměstnanec, ani žádný podnikatel.

Business Manager je nástroj na Facebooku (v Metě), pod který se koncentruje vše, co souvisí s vaším businessem na jednom místě. Představte si to jako takovou svou firemní budovu. Máte v ní všechny své kanceláře, jednotlivá oddělení, jednotlivá pracoviště, apod.

Ler Studio: "Facebook Business Manager sdružuje veškeré nástroje a nastavení potřebná pro firemní účty a stránky na Facebooku a Instagramu."

A POZOR: Business Manager se nedá předat!

Jakmile si jej jednou u sebe vytvoříte, už jej nemůžete předat dál. Stejně jako svou firemní budovu. Jednou stojí na nějakém místě, tak už tam bude stát navždy (pokud jí úplně nezboříte).

Jednotlivé stránky (profily) samozřejmě předat můžete. Ale zase jen někomu do jeho Business Manageru.

Představte si to, jako když někomu předáváte nějaký spis. Předat mu jej do jeho firemní budovy můžete, ale s celou svou budovou nepohnete. A přesně to je Business Manager.

Do Business Managera máte přístup pouze vy a lidé, kterým ten přístup přidělíte. Nikdo jiný se do něj nedostane. Je to úplně stejné, jako právě v případě té firemní budovy.

Facebook page, Ads Manager

Na svůj Business Manager pak můžete mít napojený jak svůj firemní profil (anglicky Facebook page), tak i Reklamní účet (synonyma - Účet pro reklamy, Správce reklam, anebo anglicky Ads Manager), Instagram, Facebook PIXEL, katalogy, apod.

To si představte jako ta jednotlivá pracoviště nebo oddělení, která ve své firemní budově máte.

V rámci svého facebookového profilu komunikujete se svými fanoušky, postujete příspěvky, zveřejňujete Stories, komentujete, atp.

V rámci svého Reklamního účtu nastavujete své placené kampaně, propagujete příspěvky, sledujete své marketingové i obchodní cíle, platíte reklamní kampaně, atp.

Jsou to dvě samostatné věci, které ale samozřejmě spolu úzce souvisí. A například nemůžete mít jen samostatný Reklamní účet bez Firemního profilu. Tak to nefunguje. A to všechno můžete mít napojené právě na onen Business Manager.

A POZOR: Business Manager není povinný! Takže vás nikdo nenutí jej mít a můžete se setkat se spoustou firem, které jej nemají a přesto řádně a bez problémů fungují.

Jak do toho zapadá Meta Business Suite?

A co je to tedy ten Meta Business Suite? To je zase nějaké synonymum k něčemu? To je jen nějaký doplněk? Jak to do této struktury zapadá?

Meta Business Suite je novější nástroj Facebooku (Mety), kde můžete lehce na jednom místě vyhodnocovat své příspěvky, plánovat příspěvky dopředu, reportovat zjednodušené výsledky ze svých reklam, apod.

Meta Business Suite tedy nenahrazuje Business Manager, váš profil na Facebooku ani na Instagramu, ani Reklamní účet. Pouze všechna tato místa doplňuje jednodušší správou a prací.

Představte si to jako takovou recepční ve své firmě. Pokud potřebujete něco z firmy zjistit a nepotřebujete k tomu hned volat daného pracovníka (experta na danou oblast), bude vám stačit informace právě od té recepční. Dokáže vás propojit s daným expertem, dokáže vám na spoustu věcí odpovědět, dokáže vám předat spoustu informací. Ale samozřejmě nikdy to nebude tak hloubkové, jako kdybyste se spojili přímo s daným expertem.

VYSVĚTLENÍ: Meta Business Suite funguje a existuje právě kvůli tomu, že Business Manager není povinný a nemusíte jej ke správě svých profilů mít. Ovšem, když už Business Manager máte, pak je nadřazen nad Meta Business Suite.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...