Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.

K čemu slouží Audience Network
Služba Audience Network byla spuštěna v roce 2014.
Slouží primárně coby síť partnerských webů, her a dalších aplikací třetích stran, v nichž se zobrazuje vaše facebooková reklama. Jak přímo konstatuje Facebook, primárně se jedná o herní aplikace, kde jsou hráči výrazně aktivní.
Audience Network = místo, kde se zobrazuje vaše reklama
Celý koncept tedy můžu definovat jako obsahovou síť. Zároveň je užitečným reklamním nástrojem.
Přirovnat ji můžu k jakési obdobě oblíbené služby Google AdSense. Pakliže ji chcete začít využívat, můžete si toto reklamní umístění navolit v sadě reklam při vytváření reklamních kampaní.
Věděli jste, že se reklamy z Facebooku můžou zobrazit i mimo samotný Facebook?
Jak avizuje samotný Facebook, platforma je určena k tomu, aby se inzerce u společnosti Meta rozšířila i mimo aplikaci Facebook.
Na straně vydavatelů pak slouží k tomu, aby tyto subjekty mohly začít vydělávat peníze na zobrazování reklam inzerentů z Meta platforem ve svých aplikacích. Chcete-li spravovat monetizaci v Audience Network, musíte si nastavit Správce monetizace.
Co můžete zobrazit v rámci Audience Network?
Podporuje různé formáty, ať už se jedná o nativní příspěvek, případně může reklama nabývat i podobu banneru či tzv. vsunuté reklamy, eventuálně také videoreklamy s odměnou za zhlédnutí. Zde umístěné reklamy využívají stejný systém cílení, aukcí, doručování a měření jako ty na Facebooku.
Momentálně podporují tyto účely:
Povědomí o značce (jen pro video)
Dosah (jen pro video)
Návštěvnost
Projevený zájem (jen pro video)
Instalace aplikace
Zhlédnutí videa (jen pro video)
Konverze
Prodej z katalogu

Jaké má Audience Network nevýhody?
Hlavní nevýhodou celého systému bylo dlouhou dobu to, že inzerenti nedokázali zjistit, kde se jejich reklama bude zobrazovat. To se změnilo teprve v roce 2018, když byl zveřejněn seznam těchto projektů, který si můžete stáhnout.
I vy sami se můžete podívat, kde všude se reálně vaše reklama zobrazila. Požadovaná data si máte možnost stáhnout v Business Manageru, konkrétně v sekci Bezpečnost značky, nedozvíte se je ale bohužel přímo ve Správci reklam.
Hlavním důvodem, proč je potřeba zobrazování reklamy pečlivě sledovat, je především to, že zobrazené příspěvky by měly být kontextově relevantní. Jinak hrozí, že náklady na kampaň budou investovány zbytečně, neboť se je nepodaří přetavit v požadovanou konverzi.
Navíc je potřeba počítat s tím, že uživatel může například v aplikaci kliknout na reklamu pouze omylem. Požadovaná interakce je ale z pohledu Facebooku tímto krokem splněna, proto hrozí, že bude zobrazovat podobné umístění nakonec stále častěji, ačkoli reálné výsledky taková reklama nepřináší.
Audience Network - Ano nebo ne?
Audience Network může být vhodným reklamním nástrojem pro Facebook, který vám může pomoci oslovit vyšší počet lidí. Je však nutné pochopit jeho princip a naučit se s ním adekvátně pracovat. A nezapomínejte ani na kontrolu, kde všude se vaše reklama zobrazila. Ne vždy to totiž může být relevantní.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?
Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.
Správce reklam, nyní oficiálně Meta Správce reklam, je nástroj, který slouží ke spravování vašich kampaní na Facebooku. Jakým způsobem zde můžete předat správu další osobě? Jak zde můžete přidat třeba své kolegy nebo externí agenturu?
Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?