Audience network - co to je?

10.05.2023

Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.

K čemu slouží Audience Network

Služba Audience Network byla spuštěna v roce 2014

Slouží primárně coby síť partnerských webů, her a dalších aplikací třetích stran, v nichž se zobrazuje vaše facebooková reklama. Jak přímo konstatuje Facebook, primárně se jedná o herní aplikace, kde jsou hráči výrazně aktivní.

Audience Network = místo, kde se zobrazuje vaše reklama

Celý koncept tedy můžu definovat jako obsahovou síť. Zároveň je užitečným reklamním nástrojem. 

Přirovnat ji můžu k jakési obdobě oblíbené služby Google AdSense. Pakliže ji chcete začít využívat, můžete si toto reklamní umístění navolit v sadě reklam při vytváření reklamních kampaní.

Věděli jste, že se reklamy z Facebooku můžou zobrazit i mimo samotný Facebook?

Jak avizuje samotný Facebook, platforma je určena k tomu, aby se inzerce u společnosti Meta rozšířila i mimo aplikaci Facebook.

Na straně vydavatelů pak slouží k tomu, aby tyto subjekty mohly začít vydělávat peníze na zobrazování reklam inzerentů z Meta platforem ve svých aplikacích. Chcete-li spravovat monetizaci v Audience Network, musíte si nastavit Správce monetizace.

Co můžete zobrazit v rámci Audience Network?

Podporuje různé formáty, ať už se jedná o nativní příspěvek, případně může reklama nabývat i podobu banneru či tzv. vsunuté reklamy, eventuálně také videoreklamy s odměnou za zhlédnutí. Zde umístěné reklamy využívají stejný systém cílení, aukcí, doručování a měření jako ty na Facebooku.

Momentálně podporují tyto účely:

  • Povědomí o značce (jen pro video)

  • Dosah (jen pro video)

  • Návštěvnost

  • Projevený zájem (jen pro video)

  • Instalace aplikace

  • Zhlédnutí videa (jen pro video)

  • Konverze

  • Prodej z katalogu

Jaké má Audience Network nevýhody?

Hlavní nevýhodou celého systému bylo dlouhou dobu to, že inzerenti nedokázali zjistit, kde se jejich reklama bude zobrazovat. To se změnilo teprve v roce 2018, když byl zveřejněn seznam těchto projektů, který si můžete stáhnout.

I vy sami se můžete podívat, kde všude se reálně vaše reklama zobrazila. Požadovaná data si máte možnost stáhnout v Business Manageru, konkrétně v sekci Bezpečnost značky, nedozvíte se je ale bohužel přímo ve Správci reklam.

Hlavním důvodem, proč je potřeba zobrazování reklamy pečlivě sledovat, je především to, že zobrazené příspěvky by měly být kontextově relevantní. Jinak hrozí, že náklady na kampaň budou investovány zbytečně, neboť se je nepodaří přetavit v požadovanou konverzi.

Navíc je potřeba počítat s tím, že uživatel může například v aplikaci kliknout na reklamu pouze omylem. Požadovaná interakce je ale z pohledu Facebooku tímto krokem splněna, proto hrozí, že bude zobrazovat podobné umístění nakonec stále častěji, ačkoli reálné výsledky taková reklama nepřináší.

Audience Network - Ano nebo ne?

Audience Network může být vhodným reklamním nástrojem pro Facebook, který vám může pomoci oslovit vyšší počet lidí. Je však nutné pochopit jeho princip a naučit se s ním adekvátně pracovat. A nezapomínejte ani na kontrolu, kde všude se vaše reklama zobrazila. Ne vždy to totiž může být relevantní.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...