Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Sdílené příspěvky a jejich placená reklama
Zalíbil se vám na Facebooku příspěvek spřízněné firmy a chcete jej nejen sdílet na svém firemním profilu, ale také ještě navíc zasponzorovat? Pak vězte, že to nebude tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Sdílené příspěvky totiž propagovat na Facebooku nejde. Anebo jde?
Sdílení příspěvků na firemní profil
Samotné sdílení příspěvků na váš firemní profil bude jednoduché jako hračka. Vyhledáte si daný příspěvek, který chcete nasdílet, změníte si u něj vpravo dole svou osobu na svůj firemní profil a zvolíte možnost "Sdílet na stránce". Okamžitě se vám příspěvek nasdílí na vašem firemním profilu. A je to.

Sponzoring sdíleného příspěvku
Ovšem placené zasponzorování takového příspěvku je už poměrně oříšek. Pokud se totiž podíváte na svůj firemní profil, místo klasického modrého tlačítka "Propagovat příspěvek" (kterým můžete velice jednoduše zasponzorovat své příspěvky), u daného příspěvku najdete tlačítko "Propagace není k dispozici". Sdílené příspěvky totiž propagovat na Facebooku nejde. Co teď?
Podle samotného Facebooku máte několik možností:
1. Abyste zajistili, že všichni, kdo vidí váš obsah, ví, kdo ho původně zveřejnil, přejděte na původní příspěvek a propagujte přímo původní příspěvek.
2. Pokud chcete propagovat příspěvky se značkovým obsahem, použijte Nástroj pro značkový obsah. Nástroj pro značkový obsah umožňuje firmám zobrazovat přehledy v příspěvku, ve kterém jsou označeny. Dále jim umožňuje příspěvek propagovat nebo ho použít jako reklamu.
3. Pokud chcete zajistit transparentnost zveřejňování, zkuste místo sdílení a propagace facebookového příspěvku někoho cizího vytvořit svou vlastní originální reklamu s přímým odkazem na web či profil, na kterém byl příspěvek původně zveřejněn.
Veškeré informace jsem čerpala z Facebooku zde: https://business.facebook.com/business/help/244044399504197.
Moje doporučení
Já sama klientům doporučuji vždy zveřejnit originální vlastní příspěvek s odkazem na web či profil, na kterém byl příspěvek původně zveřejněn. Je to nejjednodušší varianta a ušetří vám spoustu času, než abyste se rozčilovali nad tím, že to nejde.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...