Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?

04.07.2025

Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!

Nemusíte na to být sami!

Ani ne!
Na světě (rozumějte i v Česku) totiž existují lidé, kteří si říkají "Správci sociálních sítí", "Social Media Manageři", "Konzultanti", "Digitální marketéři", nebo jednoduše "Markeťáci", kteří vám s tím můžou pomoci.

Od kompletní správy vašich firemních/podnikatelských účtů, přes pouze tvorbu obsahu nebo pouze správu placených kampaní, až po třeba jen plánování příspěvků, nebo úkonů, které vy na tom všem nenávidíte.

Nemusí to být hned kompletní správa se vším všudy a za desítky tisíc korun měsíčně.

Může to být i jen drobná podpora a ulehčení od úkonů, které na tom nemáte rádi a které vás třeba stojí desítky zbytečných hodin měsíčně, které byste raději strávili někde u vody.

Jak se chovat ke svému správci sociálních sítí?

Jak se ale k takovému člověku chovat, aby se vám spolupracovalo příjemně? Jak jej vnímat? A co mu naopak neříkat?

Vše začíná a končí komunikací a důvěrou.
To jsou ty dvě nejdůležitější položky vašeho vztahu.

Na tom všechno stojí i padá.

Pokud danému člověku už od počátku nedůvěřujete, nepovažujete jej za profíka na svém místě a máte z něho blbý pocit, pak s takovým člověkem ani nezačínejte spolupráci

Ne proto, že by tu svou práci objektivně dělal blbě, ale proto, že stavět vztah (ať už jakýkoliv) na nesympatiích a nedůvěře jde velice těžko. A nebude to dělat dobrotu.

Proto si hned na začátku vyberte člověka, který je vám velmi sympatický, je vám s ním dobře, dokázali byste si představit jet s ním třeba někam na výlet, důvěřujete mu i jeho schopnostem a jste ochotni mu přenechat své pomyslné miminko = svou firemní/podnikatelskou komunikaci na sociálních sítích.

NEŠAHAT! NEKRMIT! NETESTOVAT!

Na druhou stranu nepovažujte, prosím, takového člověka za svůj majetek, svého otroka, nebo svého sluhu. To on není.

Je to váš partner. Jste na stejné úrovni.

On není nikde pod vámi (nebo nad vámi). Jste si naprosto, plně rovni.
A to, i když vy se třeba v businessu pohybujete o desítky let déle.

Externí správce sociálních sítí se vám snaží pomoct. Ne vás potopit, obelstít, obrat, pošpinit, nebo dokonce zničit!
Ne, od toho tady ten člověk není.

(Pokud z něho máte takový pocit, pak do takové spolupráce nechoďte a najděte si raději někoho jiného.)

Externí správce sociálních sítí vás bere jako svého sobě rovného partnera, kterému se snaží podle svého nejlepšího vědomí a svědomí pomoci, přispět a hlavně, pomoci vyrůst to vaše miminko do velké velikosti.

Proto s ním nebojujte, ale snažte se přijít na stejnou řeč.
Každý totiž můžete mít jinou představu o vašem marketingu - vy ze svého pohledu majitele, kdy znáte veškerá zákoutí vašeho businessu, Správce sociálních sítí zase z pohledu algoritmů a fungování sociálních sítí.

Oba ale pořád chcete to samé: Váš úspěch!
Jen to oba možná chcete trochu jinými způsoby nebo formáty.
To ale není špatně!
Proto si přece daného člověka najímáte!

Tak to alespoň vyzkoušejte.
Nezavrhujte návrhy svého nového parťáka hned v zárodku, ale alespoň si to otestujte.
Pokud to nebude fungovat, vždy můžete směr, náměty nebo koncept změnit.

Nejste protivníci, jste parťáci!

Nesnažte se ale spolu bojovat. Nejste gladiátoři v aréně, ale kolegové, partneři.
Máte se navzájem podporovat a vážit si sebe navzájem.

Nezkoušejte ani daného člověka nejrůzněji zkoušet a testovat.
Nemá to cenu. Dopadne to úplně stejně jako v klasickém vztahu - rozchodem.

Neříkám, že si máte navzájem bezmezně a bezpodmínečně věřit, odhodit občanku a darovat danému člověku celý svůj život.
Ale na druhou stranu i přílišná podezřívavost a neustálé testování vám k ničemu nepomůže.

Proto, jak už jsem psala na začátku, si musíte důvěřovat.
Správce sociálních sítí důvěřuje vám, že mu proplatíte jeho fakturu za jeho práci, že mu budete sdílet vaše podnikatelské know-how a že jej za jeho zády bez jeho vědomí nevyměníte za někoho jiného.

A vy mu zase na oplátku důvěřujte v tom, že bude odvádět svou práci, jak nejlépe dovede, že vám nebude nic zatajovat, že pro vás bude dělat maximum a že skutečně na těch sítích vyzkouší vše, co umí a zná.

Pokud tam takovouto vzájemnou důvěru nemáte a necítíte (ani po pár měsících spolupráce, kdy se vám daný člověk osvědčí), pak od toho dejte ruce pryč. Ale, prosím, otevřeně a seriózně.
Ne žádné: "Spolupráce se nám neosvědčila, tak od zítřka bychom ji chtěli ukončit."

Nemá to cenu.
Pokud si nebudete vzájemně důvěřovat, pak vztah postavený na neustálém testování, zkoušení a ověřování nebude dobrý vztah.

Správce sociálních sítí ➕ Vy = VŠL

Vztah mezi vámi a jakýmkoliv vaším kolegou, spolupracovníkem, anebo právě třeba oním správcem sociálních sítí je vztah jako každý jiný.

Měl by být postavený na důvěře, respektu, otevřené komunikaci, oboustrannosti, přátelství, radosti.

Zní to jako hrozné klišé. Já vím. Ale je to tak.

Ruku na srdce a sami v sobě si teď odpovězte:
Přistupujete ke spolupráci s externím Správcem sociálních sítích jako k hledání potenciálního partnera či partnerky, kdy to vnímáte, že chcete, abyste si byli rovni, abyste k sobě přistupovali s důvěrou a s respektem?
Anebo jen hledáte "levnou pracovní sílu", nějakého "naivního blbečka", který bude snadno manipulovatelný a budete jej moct využívat?

Pokud to prvé, pak se vám bude s takovým externím kolegou dobře spolupracovat.

Pokud to druhé, pak bych vám asi doporučila nějakou konzultaci s psychologem nebo coachem. ;-)

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...

Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?

Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!

Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...